• Anonym (denkvinnligaidioten)

    Min man - idioten

    Jag och min man har varit ett par i mer än 10 år. Vi har två fina barn och hus.

    Vi har under flera år brottats med sjukdomar, utbrändhet och dålig ekonomi. Nu syns emellanåt en liten ljusning på den fronten.

    Vi är ett väldigt bra team och trivs bra i varandras sällskap. Vi gillar att umgås med varandra och är riktigt bra vänner.

    Nu till den tråkiga biten - jag vet om att han skriver väldigt mycket med väldigt många andra kvinnor. Skriver om sex, skickar bilder till varandra. Skriver intima saker om hans och mitt sexliv. Vi har inte sex sällan, vi har det iaf som minst 2gg i veckan och normalt sett iaf 4 gånger i veckan eller mer. Det är något han ändå inte är nöjd med med mig, kanske saknar han spänning? Den ena kvinnan har han skrivit med i flera år.

    Nu senast så har han skrivit med någon som han verkar känna och frågat om hon vet om någon tjej som han kan ha vid sidan om.. Gah!! Blir galen!!

    Jag har tidigare konfronterat honom angående detta, han lovar att sluta och skärpa sig men det trillar tydligen alltid tillbaka till samma jäkla hjulspår.

    Jag vet inte om han varit fysiskt otrogen mot mig någon gång eller inte, men det skulle inte förvåna mig. Min man funkar så att om han inte skulle vilja leva tillsammans med mig så skulle han inte göra det, men något är ju helt klart fel.

    Jag vet att jag inte borde tolerera detta, jag borde lämna och gå vidare. Men hur gör man det? Och det kommer haverera så mycket, inte minst för barnen.

    Skriv en rad om ni vill..det löser ju inte min situation, men det ger mig kanske lite vinklar och idéer.

  • Svar på tråden Min man - idioten
  • Anonym (s)

    Du ska nog lämna för det känns som om att det är troligt att han strular eller kommer göra det. Han är en idiot som du skriver.

  • Anonym (denkvinnligaidioten)

    Jo jag vet ju det egentligen.

    Men den här idioten älskar ju den där idioten. :/ Jag vet att han även älskar mig, men jag vet också att det finns vissa sidor med mig som han inte gillar, han tycker att jag är tråkig och han tycker att det är jobbigt med min vacklande hälsa. Men det känns jävligt orättvist, jag har stöttat och burit honom igenom flera år med utbrändhet och funnit där för honom. Jag har gjort allt och lite till. Skött hushåll, honom, barn, ekonomi, ja - allt! Och han har svårt för att kunna visa förståelse över att jag inte alltid mår så bra nu..men jag försöker verkligen fortfarande.

    Vi har under de senaste åren varit påväg ifrån varandra några gånger, men det har slutat lika varje gång, att vi älskar ju verkligen varandra och mår bra och funkar bra ihop.

    Människor är komplicerade. Jag tror att det är mycket spänning han är ute efter, äventyr, något som bryter av den ?trista? vardagen med jobb och alla måsten.

  • Tomelilla15

    Bäst är nog att prata om det. Boka tid för terapi. Våga prata om det och diskutera och kom fram till om ni vill satsa på varandra fullt ut eller om ni gett upp.

  • Anonym (denkvinnligaidioten)

    Lite intressant var att den kvinnan han rådfrågade om ifall hon kände någon han kunde ligga med eller mer faktiskt tipsade om att vi borde kanske fundera på parterapi. ????????

    Tror dock aldrig att han skulle göra det.

    Har inte sovit någonting inatt. Jag vet inte vad jag ska göra. Vi har kämpat så mycket för att komma dit vi är i livet nu och är så väldigt nära (känns det som) att vi inte ska behöva oroa oss så mycket längre kring allt runtomkring.

    Det är inte rätt anledning att stanna kvar hos någon, men det skulle bli kris. Jag skulle bli hemlös och jag skulle inte kunna fortsätta med mina studier som nästan är klara. Jag skulle då bli av med mitt jobb som jag bara får behålla om jag blir klar med studierna. Det är bara rent praktiska saker. Ska jag se till vad som är bäst för oss båda så verkar det ju vara att antingen dela på oss då det här verkar vara något han aldrig kommer att upphöra med, eller så får vi testa ett öppet förhållande där man får ha någon vid sidan om. Dock tror jag aldrig att det funkar i praktiken..

  • Anonym (Ge igen öppet)

    Vad skulle hända om du sa, jadu älskling nu vet ju jag att du sexchattar och har fantasi att ha någon vid sidan om så jag tänkte att vi kör öppet förhållande nu i en månad framåt. Jag har börjar skriva med några män jag med och vi skulle nog må bra av lite spänning. Så varje fredag är din kväll att dra i väg och på lördagar kör jag. Så ser du hur sugen han egentligen är på att ni ska dela er med andra?

  • Anonym (J)

    För att få en förändring så måste något motivera honom till att förändras. Att jag gör dig ledsen verkar inte vara tillräckligt. Kanske att förlora dig helt och att inte ha barnen hela tiden hos sig.

    Bara för att man skiljer sig så förstör det inte för barnen det är ren bullshit! Däremot om föräldrarna hanterar skilsmässan dåligt det är det som förstör för barnen.

    Vill du få ett slut på detta måste du ställa hårdare krav och hålla fast vid dem!

  • Anonym (Grabben bredvid)
    "Vi har inte sex sällan, vi har det iaf som minst 2gg i veckan och normalt sett iaf 4 gånger i veckan eller mer."

    Efter 10 års äktenskap? Jo du, dra den där med rödluvan va. Sicken trolltråd.
  • Anonym (Anonym 666)

    Du säger att du älskar honom... Verkligen? Du älskar att han behandlar dig så där..? Folk har fel o brister man lär sig leva med men att vara mentalt otrogen med planering att försöka vara det irl också är ju långt över gränsen.

    Hur lämnar man? Börja med att ställa dig i bostadsköer, kolla med släktingar o vänner om du har någonstans att bo på kort eller lång sikt. Beställ hem personbevis för er båda från Skatteverket, det tar ett par dagar att få hem. Gå in på er närmaste tingsrätts hemsida och ladda ner ansökan om äktenskapsskillnad (det finns två olika, du vill ha den där du själv ansöker), betala in deras avgift på typ en tusenlapp och invänta svar. Har man barn är det 6 månaders betänketid, annars kan det gå rätt fort. Hoppas ni har äktenskapsförord, annars kan du förbereda dig mentalt på att ni måste dela i princip allt.

  • Anonym (Jot)

    Hej!

    Du har ingen tanke på att bara acceptera att det är så han är och fungerar? Du får dina behov tillgodosedda, nu älskar varandra och har i övrigt ett bra liv, om än med motgångar.

    Vill han fortsätta sexchatta så kommer han ju göra det oavsett. Det är det han VILL göra. Testa öppna upp lite, ge lite frihet? Man kan ha ett bra förhållande och sexuell frihet samtidigt. Det viktigaste är att prata med varandra.

Svar på tråden Min man - idioten