• yasmir

    Efter MF/MA - följas åt mot nytt plus?

    Jag fick missfall i apri när jag var i vecka 8. Blev gravid igen i Juni för att få missfall bara några dagar efter. Har ägglossning i dagarna och hoppas på ett pluss om några veckor och en gravididet som vill fortsätta hela vägen., följer gärna tråden

  • yasmir
    Glitterpinnar skrev 2019-08-05 10:56:54 följande:

    Vad kul att ni vill hänga här i tråden!! :) Hoppas på att vi alla får fina plus denna månad.

    När har ni beräknad mens? Jag är bara på dag 6 i cykeln och brukar ha ÄL mellan dag 16-19 typ så det är ju eeeevigheter kvar. BIM är någonstans runt 28 augusti. Om kroppen nu är i fas efter mf vill säga. Blödde dock bara 3 dagar och graviditetstesten var blanka redan dag 1 när blödningen kom så förhoppningsvis är cykeln i fas snabbt.


    Jag har beräknad mens ca 22/8 nånstans där.. så ska ha ägglossning i dagarna!
  • yasmir
    Obalem skrev 2019-08-05 14:18:13 följande:

    Jag följer gärna med er!

    Jag och sambon lyckades på första försöket i juni/juli men tidigt missfall i vecka 5-6..

    jag fick en glad gubbe den 21 juli så ägglossningen var där omkring. Och om mina appar räknat rätt så är BIM imorgon! Jag har haft lite symptom under hela förra veckan men efter Inte Gravid på CB Digital igår så tappade ja hoppet litegrann... dock börjar molvärken ta i desto mer, men de kan ju va en tidig mensvärk?

    Håller tummarna för oss alla!


    Håller tummarna för dig att det blir ett stort +
  • yasmir
    Obalem skrev 2019-08-05 14:46:57 följande:

    [quote=79807694][quote-nick]yasmir skrev 2019-08-05 14:38:21 följande:[/quote-nick]Jag fick missfall i apri när jag var i vecka 8. Blev gravid igen i Juni för att få missfall bara några dagar efter. Har ägglossning i dagarna och hoppas på ett pluss om några veckor och en gravididet som vill fortsätta hela vägen., följer gärna tråden[/

    Beklagar :/ men nu siktar vi mot en ny graviditet som tar sig hela vägen <3


    Tack, sånt händer. Man får helt enkelt inte ge upp hoppet och fortsätta försöka.
    Hur har det gått för dig, har du tagit något test ännu?
  • yasmir
    Obalem skrev 2019-08-06 10:42:37 följande:
    Väntar tålmodigt (not) på att testen ska komma i brevlådan eller alternativt mensen.. nu börjar ja få som ljuuuusrosa på papperet och ja känner mig aå tudelad!

    Förra graviditeten började också med detta ljusrosa men de kan lika gärna vara tant röd som är på igång..

    Hur går de för dig?
    Oh, hoppas det inte är mensen. Men om det är det så är det helt okej och bara att försöka igen! Uppdatera gärna

    Jag ska ha ägglossning i dagarna. använder mig av digital ägglossningstest så har fått blinkande smiley = fertil. Så vi kör på här.. medan vi väntar på den fasta smileyn vilket innebär att ägglossning kommer ske inom 24 timmar.. Hoppas på denna gången och att det är en grav som vill stanna :)
  • yasmir
    Lisaantonsson skrev 2019-08-07 00:11:39 följande:

    Hallå!

    Fick mitt tredje missfall i mitten på juni, vecka 8-9 cirka. Jag blödde i 1 vecka och väntar nu på min mens så vi kan köra igång på nytt så vår dotter kan få ett syskon. Har inte haft mens på strax över 7 veckor. Lång väntan.. har haft molande mensvärk i typ 12 dagar (vilket brukar vara ett gravid tecken gör mig) men testat negativt flera ggr. Blir knäpp i huvudet, inne på dag 52 i denna cykeln. Önskar mensen bara kom så man kunde få föröska igen.

    Någon som fått vänta såhär länge på sin mens efter sitt missfall?


    inte mensen, men ägglossningen blev helt knäpp efter mina missfall. den blev ganska försenad efter båda mina missfall. efter första missfallet kom den inte förrän dag 23.

    Har du kollat om du ägglossar (trots att mensen inte kommit ännu). jag ägglossade direkt efter mitt missfall... alltså jag blödde i ca 7 dagar.. sen fick jag ägglossning innan min första mens efter mf startade...

    Håller tummarna för dig.
  • yasmir
    Glitterpinnar skrev 2019-08-07 12:19:46 följande:

    Vad kul att vi är så många nu!! Ska bli spännande att följa er alla :)

    Jag tänkte påbörja en BIM (beräknad icke mens) lista här i tråden så att vi kan räkna ner dagarna och följa varandra mot ett plus lite lättare :) Ni som vill vara med i listan hojtar bara till så fixar jag!

    BIM-lista:

    28/8

    Glitterpinnar


    jag är lite osäker på när jag har bim men mellan 22-24/8 skulle jag tro
  • yasmir
    Lisaantonsson skrev 2019-08-09 23:15:31 följande:

    Fick du ägglossning två ggr mellan ditt missfall och nästa mens? Jag kollade dem första 17 dagarna sen har vi varit i äg o jag tänkt att de inte blir något liksom så slutade. Haft molvärk i 16 dagar sedan dagen innan jag testade för ägglossning sista gången. Tagit flera test som varit negativa. Väntar o väntar på mensen så man kan få komma igång med bebisverkstaden igen. Snart 8,5 vecka. Tröttsamt!


    Nej utan missfall funkar på ett sätt som "mens" och innan din första mens kommer efter mf så kan man få ägglossning precis som vanligt.

    Fick alltså missfall 8 April och ägglossning 28e April. Sen mens två veckor efter det typ.

    Hur exakt ser det ut för dig nu när fick du mf? Det handlar lite om vilken vecka man var i också tror jag. Du längre gången desto mer dröjer det säkert för kroppen att återställa dig. Jag var i vecka 8. Har du fått positiva ägglossningstest?
  • yasmir
    Lisaantonsson skrev 2019-08-10 21:18:33 följande:

    Jaha okej. Jag fick missfall 17 juni, blödde I 2 veckor. Började kolla efter ägglossning direkt efter och då i cirka 4 veckor sen slutade jag. Fick inget positivt test. Fick heller inget positivt ägglossningstest när jag kollade förra cykeln och blev gravid. Jag fick missfall vecka 9. Mitt första var ett MA som kom ut i vecka 12 men dog mycket tidigare, då var min mens tillbaka efter 5 veckor.


    Kan tänka mig att det var lite för tidigt att kolla efter ägglossning direkt, utan börjat kolla tex 1 vecka och 2-3 efter, sen att din äl blev försenad pga allt (om du hade äl denna gången) jag minns att efter mitt mf när jag aldrig fick positivt utslag så tänkte jag jahapp skitsamma då det blev inget, men envis som jag är så fortsatte jag testa ändå och plötsligt nån vecka senare fick jag blinkande och sen fast gubbe. Den blev riktigt sn alltså.

    Jag är säker på att din mens kommer närsomhelst nu, håller tummarna att den dyker upp i veckan. Uppdatera gärna <3
  • yasmir

    Jag ändrar mitt bim datum till 25e. Fick positivt äl test igår och idag och känner att de kommer hända idag! Hoppas hoppas det blir något fint resultat om två veckor!

    BIM-lista:

    7/8

    Obalem

    21-22/8

    Cheneyney

    22/8

    Tjolahoppfaderittanhej

    Hoothoot

    25/8

    Yasmir

    28/8

    Glitterpinnar

  • yasmir
    Glitterpinnar skrev 2019-08-11 21:26:25 följande:

    Någon annan här som testar med cb advanced ägglossningstest (det som blinkar under fertila dagar och ger en fast gubbe vid ÄL). Hur många dagar fick ni blinkade gubbe innan den blev fast?


    Jag använder bara de, och det har verkligen varierat. Ibland blinkar den 2 dagar för att sedan bli fast. Denna gång blinkade den i 6 dagar för att sen bli fast. Nån gång blinkade det typ 10 dagar. Men man ska testa typ 5 dagar innan beräknad mens. Denna gången började jag testa 7 dagar innan.

    Hur många dagar har det blinkat för dig?
  • yasmir
    Glitterpinnar skrev 2019-08-11 23:11:35 följande:

    Jag är på cykeldag 12 och fick blinkande gubbe nu på eftermiddagen, hoppas på fast inom de närmaste

    3 dagarna för sen reser mannen bort. Använde den förra cykeln och då fick jag blinkande i 6 dagar i rad innan fast. Ville slå det där blinkande ansiktet sista dagarna....... XD


    Haha förstår helt känslan att vilja kasta blinkande gubben. Men kör på de här tre dagarna oavsett, även om fasta gubben skulle dyka upp, säg 1-2 dagar efter din man åkt iväg så finns det fortfarande chans att ni har lyckats! Spermierna lever ju ett par dagar. Kör bara :D
  • yasmir
    Lisaantonsson skrev 2019-08-12 01:21:04 följande:

    Nämen alltså jag blödde 14 dagar mellan dag 15 och typ 4 veckor framåt testade jag. Så 6 veckor efter missfallet gav jag upp. Hoppas den kommer snart.


    Jag förstår. Jag håller tummarna för att den dyker upp snart <3
Svar på tråden Efter MF/MA - följas åt mot nytt plus?