Inlägg från: gabi1969 |Visa alla inlägg
  • gabi1969

    SD Sverige

    Byt ut SD mot muslimer och fåstjärniga campingar mot moskéer så hör du nog själv hur illa det låter.

    Vi har ett facit nu det hade vi inte 1988 när SD bildades. Det facit blev i princip som SD varnade för. Det kan verkligen inte förnekas.

  • gabi1969

    Det är inte så att de bildade SD. De fanns parallellt och förknippas med SD. De fanns en svans som drogs till SD. det kan inte SD lastas för.

    Istället så har socialdemokraterna och centern det smutsigaste förflutna. Det som var dessa partiers tidigare ideologi kan man läsa om i deras gamla partiprogram.

    Dessutom så förverkligades många av dessa idéer. Ända fram till 70-talet bedrevs paret Myrdals rasbioligisaka program. Samtidigt hyllade de kommunidyidk regimer.

    SD i dag är mycket olikt det tidigare SD. Det gäller även S och C. Jag tycker det är ynkligt att S och C är så tysta om din egen historia men basunerar ut SD:s historia som dessutom till stor del är förvandlad.

    Det händer då och då att medlemmar i partier utesluts pga olika anledningar. Det drabbar alla partier.

    Men faktum är att det finns facit. Det SD pratade om opå gator och torg och förde ut i politiska manifestationer blev sanning. Det blev verklighet. Det ingen förneka.

    Det blev tom värre än vad SD påstod om framtiden.

  • gabi1969

    1989 den 13 december införde socialdemokraterna luciabeslutet. Det var ett beslut som var en kopia på SD:s flyktingpolitik. Var/är socialdemokrater rasister 1989 och när slippir man den stämpeln?

  • gabi1969

    Ingen kan väl tycka att dagens Sverige är ett välfungerande land. Bostadsbrist kommunernas ekonomi är katastrof överfyllda fängelser enorma vårdköer dåliga skolresultat ungdomar mår psykiskt dåligt enorm arbetslöshet stor skuldsättning bland invånarna. Höjd pensionsålder låga pensioner låga ersättningar vid långvarig sjukdom arbetslöshet. EU-medlemskapet blev en katastrof pga många orsaker.

    Polisen klarar inte sin uppgift ett försvar som är totalt förintat pinsamt svagt. Rättsväsendet domstolar har långa väntetider på rättegång. Många ärenden läggs ner. Internationell brottslighet. Ekonomisk brottslighet företag och banker miljadärer flyttar pengar och gömmer enorma summor. Grov brottslighet breder ut sig med sprängningar skjutningar och ökad droganvändning.

    Allt kan givetvis inte kopplas till invandringspolitiken men mycket har samband med invandringspolitiken. Att inte fler förstår det kan jag inte förstå.

    Jag är uppvuxen och bildade familj i ett helt annat Sverige. Visserligen redan då 80-90-talet insåg jag vart detta skulle leda till. Att inte fler gjorde det förstår jag inte. Det var enkelt att se och förstå.

    Än en gång idag har vi ett facit på det som vi kritiska insåg och pratade om. Med andra ord SD och vi övriga hade rätt.

  • gabi1969
    Padirac skrev 2019-08-01 18:25:07 följande:

    Menar du att detta är invandrarnas eller invandringens fel?


    I grunden är det fel politik. Det är individens fel. Det finns 10,000-tals invandrare som är trevliga skötsamma och mycket fina människor. Men nu har vi helt andra kulturer och människor som kommer till Sverige i enorma antal.

    De greker juggar finnar som kom på 50-60-talen lyckades bra och deras barn blev försvenskade. Deras barn i sin tur är också helt försvenskade och pratar ren svenska och känner sig som svenskar. Jag hade några av 2 generationens invandrare i högstadiet. Det var inga bråk konflikter ingen rasism.

    Mina barn gicki samma skola. Idag är det mycket bråk konflikter i den skolan pga nyanlända elever bla från Syrien. Samhället jag bor i har tagit emot många.

    Bostadsområdet jag bor i har förändrats. Nu bor det ett 20-tals familjer och ett antal yngre ensamkommande. Det har blivit stökigt och skräpigt och skadegörelse. Bilar har brunnit. Folk är vakna sent på kvällarna och stör oss som ska upp tidigt för att arbeta. Tom dagtid är det massor av folk ledig som stör. Så var det inte för 10-15 år sedan.

    Arbetade då natt så jag vet. Arbetade även natt nu i ca 2 år och det var ett hemskt liv och stök i lägenheterna.

    Arbetar nu dagtid och ser alltid folk ute sent på kvällarna folk är vakna till 2-3 på nätterna och stör min sömn.

    Jag har verkligen sett förändringen. Klart jag undrar hur dessa nyanlända familjer har råd att röka köra BMW äga dyra modekläder och dyra telefoner. Ingen arbetar.

    Barnen är vakna sent trots att de dka till skolan.

    Jag stör mig på detta och undrar vad detta kostar och hur så många inte reagerar över det som sker.
  • gabi1969

    Jag förstår inte hur människor kan tycka att dagens invandringspolitik fullständigt har urartat och förstört Sverige.

    Det som jag beskriver är min vardag och många andras vardag. Hur illa ska det bil innan fler vakna och kräver förändring. Jag har förlorat det mesta av framtidshopp och är orolig för framtiden. Det var jag inte som ung eller som 30-åring.

    Det blev och är som SD varnade för. Varför talas det så tyst om det. Det blev inte så lyckat. Det blir ingen vinst för samhället i framtiden.

    100,000- tals nya medborgare som inte arbetar. 100,000-tals nya medborgare innebär att det måste byggas 10,000-tals nya bostäder.

    Det innebär att fler måste anställas inom offentlig sektor så kraftigt ökad befolkning kräver fler lärare fler läkare vårdpersonal skolor sjukhus äldreboenden poliser ja fler utav allt och alla som arbetar med förvaltning och människor. Detta kommer att kosta miljarder. Pengar som kommer från skatter från människors löner.

    Dessa 100,000-tals människor arbetar inte har ofta ingen erfarenhet av att arbeta får kan inte arbeta pga religion ich tradition. Många är analfabeter. I dessa länder varifrån de kommer finns ingen industri eller servicejobb som det finns i västvärlden. De passar inte in här.

    Det kommer att krävas minst 1 000,000

    Nya arbetstillfällen inom privat sektor för att få in skattemedel för att bibehålla skola vård omsorg för att finansiera den ökade befolkningens behov av samhällsservice.

    Är det verkligen så många som inte förstår detta?

    Folk är verkligen korkade. Jag ser ju hur Sverige förändras.

    Jag är verkligen inte på vårdcentralen ofta. Sist jag var där var pga en bagatell. Jag hade fått in en metalflisa ca 5 mm lång i mitt finger och det hade blivit inflammation och svullnad. Jag kunde inte böja mitt finger jag hade ont.

    Då satt det flera flyktingar från boendena vi har i området i väntrummet. De

  • gabi1969

    Något hände med mitt inlägg så jag skriver det på nytt

    Jag förstår inte hur människor kan tycka att dagens invandringspolitik inte fullständigt har urartat och förstört Sverige.

    Det som jag beskriver är min vardag och många andras vardag. Hur illa ska det bil innan fler vakna och kräver förändring. Jag har förlorat det mesta av framtidshopp och är orolig för framtiden. Det var jag inte som ung eller som 30-åring.

    Det blev och är som SD varnade för. Varför talas det så tyst om det. Det blev inte så lyckat. Det blir ingen vinst för samhället i framtiden.

    100,000- tals nya medborgare som inte arbetar. 100,000-tals nya medborgare innebär att det måste byggas 10,000-tals nya bostäder.

    Det innebär att fler måste anställas inom offentlig sektor så kraftigt ökad befolkning kräver fler lärare fler läkare vårdpersonal skolor sjukhus äldreboenden poliser ja fler utav allt och alla som arbetar med förvaltning och människor. Detta kommer att kosta miljarder. Pengar som kommer från skatter från människors löner.

    Dessa 100,000-tals människor arbetar inte har ofta ingen erfarenhet av att arbeta får kan inte arbeta pga religion ich tradition. Många är analfabeter. I dessa länder varifrån de kommer finns ingen industri eller servicejobb som det finns i västvärlden. De passar inte in här.

    Det kommer att krävas minst 1 000,000

    Nya arbetstillfällen inom privat sektor för att få in skattemedel för att bibehålla skola vård omsorg för att finansiera den ökade befolkningens behov av samhällsservice.

    Är det verkligen så många som inte förstår detta?

    Folk är verkligen korkade. Jag ser ju hur Sverige förändras.

    Jag är verkligen inte på vårdcentralen ofta. Sist jag var där var pga en bagatell. Jag hade fått in en metalflisa ca 5 mm lång i mitt finger och det hade blivit inflammation och svullnad. Jag kunde inte böja mitt finger jag hade ont.

    Då satt det flera flyktingar från boendena vi har i området i väntrummet. Deras barn fick härja skrika och gapa i väntrummet. De brydde sig inte.

    De pratade högt och pratade i mobiler. Väldigt osvenskt beteende. Jag undrade vem betala deras besök 200kr för läkare 100kr för sköterska. Vem betalar deras mediciner? De arbetar inte. De bor gratis gratis tandvård. Men inget är gratis. JAG betalar för dem. Det vill jag INTE göra.

    Jag betalar skatt med glädje om det är till mitt eget folk. Sjuka gamla arbetslösa människor med problem osv. Men jag vill inte längre betala för invandringspolitiken längre. Inte en krona.

    Jag arbetade mycket övertid förra året. Jag fick kvarskatt 6000kr.

    Det innebär att jag arbetade grattis nästan 4 nätter. Jag kunde varit hemma istället. Nu fick staten pengarna istället. Mitt slit och kämpande tillföll staten inte mig. Nä fy f@n vad jag blev arg.

    Jag kommer aldrig att ta ut övertid pengar igen. Nu blir det ledighet istället.

    Jag tycker att Sverige ska ta emot flyktingar. Men inte fler än vad vi kan hantera och ge ett bra liv. Vi ska ställa krav på flyktingarna. Dagens politik är verkligen inte bra för Sverige. De flyktingar som kommer ska kunna anpassa sig till våra seder och bruk.

    Musik maträtter seder är berikande och behöver inte alltid komma med invandring. Så det är ingen anledning till invandring. Det är dåliga argument.

    Ingen kan kalla mig rasist. Jag är inte rasist. Rasism har inte med åsikter om invandring att göra om kritiken bygger på mina argument.

    Sen är det faktiskt så att vissa länder och folkslag verkligen inte kan bygga bra samhällen och skapa goda kulturer seder och bruk.

    Det är inte rasism att hävda det.

  • gabi1969
    Oschlaka skrev 2019-08-02 13:33:36 följande:

    jissess...folk tror att invandringen hit beror på fattigdom!

    Läs på lite snälla.

    Invandringen hit beror på krig förföljelser m.m. 

    Inget land i världen tar ekonimiska flyktingar !!!

    Syrianer är väldigt rika och de kommer hit med massa pengar därav deras röka bmw m.m!!!

    Vilket jävla fördomar att invandrarna/nyanlända  är fattiga!!!!!


    Du tycks inte förstå något av det jag skriver och heller inte bry dig om mina upplevelser. Du struntar helt i det jag beskriver. Du struntar helt i det som pågår i Sverige.

    Det tycker jag är egoistiskt. Måste du själv drabbas eller måste någon som står dig nära drabbas innan du reagerar?

    Om flyktingar är rika behöver de inte bidrag. Givetvis så är det de rika som kan fly. Eller så får de låna till sin flykt för stt sedan betsla tillbaka på olika sätt.

    Hela den här flyktingvågen är bara lögn , bedrägeri och ett sätt att infiltrera västvärlden. Enligt internationella regler ska man fly till grannländer eller områden i det egna länderna som är trygga.
Svar på tråden SD Sverige