Inlägg från: Bubbel85 |Visa alla inlägg
  • Bubbel85

    Min bebis har blåsljud på hjärtat. Någon med erfarenhet?

    I samband med en influensa hörde läkaren blåsljud på vår dotter, dock lite äldre ca 2,5 år. Fick komma på återbesök och då var det borta. Tydligen vanligt att det antingen växer bort eller att täta lungor vid infektion låter som ett litet blåsljud sa läkaren till oss. Bra att kolla upp men tror inte du behöver vara orolig.

  • Bubbel85

    Jag förstår verkligen att du känner dig orolig, första barnet och hormoner i omlopp dessutom. Jag var orolig för precis allt jag också och det är helt normalt att du känner såhär, men jag tror verkligen att du stressar upp dig i onödan. OM det vore ett större fel skulle jag tro att det hade upptäckts på ultraljudet när hon låg i magen eller iallafall på förlossningen. Blåsljud är vanligt hos barn och växer många gånger bort, eller som fler än jag skrivit i tråden misstolkar man blåsljud med förkylning, snuva etc. Om du känner dig orolig tycker jag du ska ringa kliniken och be om en tid över telefonen så kan läkaren förklara. Jag är långt ifrån expert på detta men har däremot varit expert på att oroa mig i onödan. Kanske kan du redan nu logga in på din dotters sida på 1177 och själv läsa vad läkaren skrivit i journalen annars? Kram

Svar på tråden Min bebis har blåsljud på hjärtat. Någon med erfarenhet?