• Anonym (Konspiration?)

    Misstänkta "självmord/mord" som egentligen är "Gå under jorden"

    När en känd person som bränt alla sina broar , plötsligt "dör" under mystiska omständigheter eller att man inte får veta några detaljer allt om detta- då dyker alltid misstanken upp om att detta är en dimridå. Ett sätt för personen att slippa kritik/straff och istället leva ett liv undercover någon helt annan stans.

    Två fall nyligen tycker jag platsar i denna kategori. Först har vi ju det som hänt väldigt nyligen, den sexbrottsdömde miljardären dom "tog självmord" i sin cell trots suicid watch. Skulle inte bli allt för förvånad om han befinner sig under plastikkirurgens kniv någonstans i Sydamerika just nu, stannar där ett tag och sedan reser vidare ned helt ny identitet.

    Sedan har vi ju även paret Skråmo som så lämpligt (?) tog när de insåg att precis allt var förlorat. På så sätt kunde deras barn i alla fall klara sig, få empati och komma till Sverige och starta om.

    Båda dessa fall är liiiite för "perfekta" för att kunna vara sanna. Samt att man fått så extremt lite detaljer. Media var måna om att alla skulle få reda på ATT dödsfallen skett, men inget mer. Inga bilder, berättelser eller annat. Bara, trumpeta ut ATT det hänt och sen locket på.

    Kan det finnas fler kända personer som startat om på detta sätt?

    Och är det rimligt att dessa två fall som beskrivits hör till den kategorin?

  • Svar på tråden Misstänkta "självmord/mord" som egentligen är "Gå under jorden"
  • Anonym (Konspiration?)
    CitronTulo skrev 2019-08-10 21:43:44 följande:

    Händer också att även rika, mäktiga och kända personer tar livet av sig, även de kan bli deprimerade serru..


    Sannolikhet, läs på lite om sannolikhet. Har man möjligheter, resurser och samvete nog att byta identitet istället för att aldrig mer finnas på denna jord- är sannolikheten större för det alternativet, förstår du.
  • Anonym (eh?)
    Anonym (Konspiration?) skrev 2019-08-10 21:16:45 följande:

    Sedan har vi ju även paret Skråmo som så lämpligt (?) tog när de insåg att precis allt var förlorat. På så sätt kunde deras barn i alla fall klara sig, få empati och komma till Sverige och starta om.


    Fast dom befann sig ju i ett område där människor blev dödade varje dag så menar du att möjligheten att dom dog i krig är mindre än din kospirationsteori att man tog livet av sig?
  • CitronTulo
    Anonym (Konspiration?) skrev 2019-08-10 21:53:13 följande:

    Sannolikhet, läs på lite om sannolikhet. Har man möjligheter, resurser och samvete nog att byta identitet istället för att aldrig mer finnas på denna jord- är sannolikheten större för det alternativet, förstår du.


    Lämna gärna källa på det du påstår.. annars så kan du ju fortsätta att sitta på din kammare och hitta på konspirationsteorier..
  • Anonym (Vänta nu)

    Hur exakt ser teorin om vad som har hänt ut? Jag fattar inte riktigt?

    Möjlighet och resurser att byta identitet?

  • Anonym (Konspiration?)
    CitronTulo skrev 2019-08-10 22:22:26 följande:

    Lämna gärna källa på det du påstår.. annars så kan du ju fortsätta att sitta på din kammare och hitta på konspirationsteorier..


    Länka till att det är så som du påstår. Annars kan du sitta där, anonym på din kammare och bara provocera och vara kärring motvalls (kanske din paradgren?).

    Tips till dig, om du inte vill diskutera om konspirationsteorier ska du inte ödsla tid på att kommentera i just en sådan tråd.

    Både på mitt användarnamn och titel var jag mycket tydlig med att detta handlade om JUST konspirationsteorier. Klarar du inte att förstå det ska du nog ligga lite lågt.
  • CarinaL26

    Löjligt att tro att han lever på annan ort. Däremot kan man undra över vilka kontakter som togs och vilka summor som krävdes för att han skulle kunna begå självmord i lugn och ro för att slippa stå till svars för sina handlingar.

  • Anonym (Konspiration?)
    CarinaL26 skrev 2019-08-10 22:42:55 följande:

    Löjligt att tro att han lever på annan ort. Däremot kan man undra över vilka kontakter som togs och vilka summor som krävdes för att han skulle kunna begå självmord i lugn och ro för att slippa stå till svars för sina handlingar.


    Löjligt att inte inse att folk kan byta identitet på detta sätt, om man bara har tillräckligt mycket pengar, kontakter och rymligt samvete.

    Har hänt förut och kommer att hända igen.

    Självklart går de inte ut i media och säger "jag bytte identitet", utan lever diskret.

    Pga detta tror många lättlurade att det aaalldrig kan hända. "För jag har ju inte läst det i tidningen/sett det på tv/läst det på fejsbook...."

    Nej, det är just det som är poängen. Att ingen ska veta. Annars skulle det ju bli en skandal.......
  • CarinaL26
    Anonym (Konspiration?) skrev 2019-08-10 22:55:23 följande:

    Löjligt att inte inse att folk kan byta identitet på detta sätt, om man bara har tillräckligt mycket pengar, kontakter och rymligt samvete.

    Har hänt förut och kommer att hända igen.

    Självklart går de inte ut i media och säger "jag bytte identitet", utan lever diskret.

    Pga detta tror många lättlurade att det aaalldrig kan hända. "För jag har ju inte läst det i tidningen/sett det på tv/läst det på fejsbook...."

    Nej, det är just det som är poängen. Att ingen ska veta. Annars skulle det ju bli en skandal.......


    Du har sett på för många dåliga filmer..,
  • Anonym (Konspiration?)
    CarinaL26 skrev 2019-08-10 22:56:57 följande:

    Du har sett på för många dåliga filmer..,


    Du däremot verkar tro på allt media trumpetar ut och även tro att de berättar allt som händer i världen för dig. Tänk vilken chock när du inser att det inte är så! Sedan kan du få ett litet tips, läs min signatur och rubriken så får du en liten hint om vad vi diskuterar här.........
  • Anonym (Vänta nu)
    Anonym (Konspiration?) skrev 2019-08-10 22:55:23 följande:

    Löjligt att inte inse att folk kan byta identitet på detta sätt, om man bara har tillräckligt mycket pengar, kontakter och rymligt samvete.

    Har hänt förut och kommer att hända igen.

    Självklart går de inte ut i media och säger "jag bytte identitet", utan lever diskret.

    Pga detta tror många lättlurade att det aaalldrig kan hända. "För jag har ju inte läst det i tidningen/sett det på tv/läst det på fejsbook...."

    Nej, det är just det som är poängen. Att ingen ska veta. Annars skulle det ju bli en skandal.......


    Fullständigt orimligt svammel..

    Visst.. Kanske kunde man muta häktesvakten att titta bort så att det gick att hänga sig i lugn och ro. Men vakten lär väl inte gjort det gratis? Tror du inte skatteverket skulle börja undra varför en lågbetald vakt plötsligt glider runt i armanikostym och kör en dyr bil eller nåt liknande?

    Sen skulle alltså ett team av människor involverats i att smuggla ut människan från ett välbevakat häkte. Han skulle operera om sitt utseende (flera operationer kanske?) Utan att någon enda människa sen pratar bredvid mun?

    Det är ungefär 0% sannolikt!
Svar på tråden Misstänkta "självmord/mord" som egentligen är "Gå under jorden"