• Anonym (Essy)

    Känner mig övervakad

    Nu får det vara nog!! Min killes ex övervakar nästan allt jag gör. Hon gör screenshot på nästan allt jag lägger ut på Instagram och Facebook och skickar det vidare till min kille och ställer massa frågor till honom.

    Hennes dotter och dotterns kille och vänner gå in och kolla min händelse på Instagram oxå.

    Igår var jag in på en affär och hon såg mig och det skickade hon till min kille och skrev typ så här ?idag såg jag hon?

    Jag känner mig så övervakad av henne! Jag har alltid haft offentlig Instagram och skrivit offentligt på Facebook och har aldrig haft problem med det.

    Måste få ett slut på det här vet inte riktigt vad som tar bäst på henne, fråga henne öga mot öga varför hon gör så här!? Det kanske tar bäst!!!

  • Svar på tråden Känner mig övervakad
  • Anonym (Essy)

    Jo jag har gjort de men hon har tydligen ett helt ?arbetslag? som håller koll åt henne

  • Anonym (Essy)

    Jag har inte sagt något till min kille att jag tycker det är jobbigt. Vi har ganska nyligen träffats och vi gjorde det ganska snabbt efter deras relation så jag har haft lite ?förståelse? över att hon kollar min Instagram osv men nu har det gått för långt och hon slutar inte även om jag blockerar henne utan då kommer det upp instagramkonton med Noll följare och vänner till henne.

    Hon har skapat falskt rykte om mig att jag ligger runt och att jag har skapat ett ryckte om henne om nå jäkla nakenbilder! Jag brydde mig inte då men nu tycker jag att blir det för mycket.

  • Anonym (Essy)

    Tänker aldrig ändra mig för en sån sak och bli privat. När det kommer till att ta bilder på min Instagram och säga till andra och hålla koll då har det gått för långt och sen skicka det till sitt ex.

    Jag kommer från ett 12årigt förhållande och inte fan håller mitt ex på såhär och inte jag till honom heller. Respekt till var och en vad dom nu väljer i livet !!!

    Jag skickade ett meddelande till henne på fb och hamnade visst på hennes blocklista sen, Så hon har läst ????????

    ?Jag vill vänligt men bestämt säga att du ska sluta fotografera min Instagram och skicka till Erik

    Och att jag och min dotter var på affären och handla är inte Erik intresserad av

    Jag känner mig övervakande av dig tacksam om du slutar! ?

  • Anonym (Essy)
    Fiona M skrev 2019-08-17 15:33:49 följande:

    Hur får du reda på allt hon gör och säger? Genom honom?

    Om han berättar allt det för dig utan att sätta ner foten till henne skulle jag säga att han gillar uppmärksamheten.


    Ja precis han berättar för mig och han har sagt till henne flera gånger att hon ska sluta
  • Anonym (Essy)

    [quote=79838229][quote-nick]Anonym (Voi) skrev 2019-08-17 15:42:08 följande:[/quote-nick]

    Jag menar inte dig utan din nuvarande. Hon har uppenbarligen inte bearbetat uppbrottet klart. Hoppar han in i något med dig direkt efter så är det inte konstigt att hon har det extra jobbigt. Sen kan jag förstå att det blir problematiskt för dig, men det är nog något man kan få räkna med när man

    1) byter partner hastigt inpå ett uppbrott

    2) visar upp sig publikt på nätet

    Du kan ju fördöma hur hon beter sig hur mycket du vill (förhoppningsvis kan hon lappa ihop sig och gå vidare med tiden), men du kan inte tvinga henne till något alls, då hon inte gör något olagligt. Du gör nog bäst i att ödmjuka dig, det är inga triviala saker du försöker styra över direkt.

    Jag är absolut inte den som river i något som jag vet någon kan blir sårad över men droppen va igår när jag och dottern var på affären och handla och det skulle hon snabbt skicka och meddela sig om att hon sett mig och tillsammans med allt annat fick jag nog.

    Jag har bitit ihop mycket av falska lögner hon har spridit till min kille hennes ex, om att jag skulle ligga runt med alla killar och det är fan inte snällt sagt och det lät jag rinna ut i sanden eller att jag skulle ha spridit rykten om några nakenbilder på henne! oxå en lögn som hon startat som jag heller inte brydde mig i.

    Ödmjuk har jag nog varit förlängd jag satt ner foten om vad jag tyckte inte var ok

  • Anonym (Essy)

    [quote=79838274][quote-nick]Pierott skrev 2019-08-17 16:02:47 följande:[/quote-nick]

    Vill du inte bli privat för o slippa bli "övervakad" får du leva med att hon kommer fortsätta. Så enkelt är det, du kan inte styra över det mer än göra kloka val och det var du ju inte intresserad av.

    Jag har ett företagskonto hur ska jag nå ut om jag är privat! själva grejen att hon är in på sida är ok men att hon fotograferar och skickar det vidare till sitt ex min pojkvän och ställer massa frågor som inte rör företaget

  • Anonym (Essy)

    [quote=79838318][quote-nick]Anonym (Mumin) skrev 2019-08-17 16:22:11 följande:[/quote-nick]

    Det är brottsligt att snacka skit om folk offentligt. Du kan göra en polisanmälan om förtal.

    jo jag vet men jag tänker att hon är ledsen,

    sårad och besviken och kanske gör allt för att han inte ska träffa mig. Därför jag skrev till henne och bad henne sluta.

    Annars får jag gå vidare om hon fortsätter

Svar på tråden Känner mig övervakad