Inlägg från: HSOF |Visa alla inlägg
  • HSOF

    Idol 2019

    Nandez skrev 2019-11-22 20:14:29 följande:

    Det gjorde Freddie bra


    Jo helt okej, men kan inte låta bli att jämföra med Erik Grönwall, när han sjöng samma låt när han var med. Men bra av Freddie..
  • HSOF
    Nandez skrev 2019-11-22 20:23:55 följande:

    Det har jag glömt


    Kolla här :)





    Mäktigt. Håller nog fortfarande Erik som den bästa vinnaren även högre än Chris som ockfå är unik.
  • HSOF
    Nandez skrev 2019-11-22 20:42:57 följande:

    Gottfrid bra men trist att det är samma typ av musik 


    Ja det är dags för Gitte att lämna idag. Men fick skön sommarkonsertfeeling av hans låt.
  • HSOF
    Nandez skrev 2019-11-22 21:07:04 följande:

    Gottfrid inte bra


    Nä Gotte var lite smått svajig och det var väldigt stel, dags att han lämnar ikväll, lite konstigt att han gått så långt? Trodde han skulle åkt ut första veckan om jag ska vara ärlig.
  • HSOF
    Johannus skrev 2019-11-22 21:26:25 följande:

    Jag kan nästan vara säker på att Gotte åker ut i kväll, men det gör inget för han kommer att synas och höras senare mer än vad vinnaren kommer att göra. 

    Måns Semlmerlöf åkte ut tidigt, men är super känd än i dag och han var med 2005 i Idol.


    Han kommer helt säkert att höras i de få folkparker som finns kvar, men tror inte det blir så mycket mer än så. Lite Jerry Williams över honom.
  • HSOF
    Johannus skrev 2019-11-22 21:40:34 följande:

    Jag älskar -50 tal....ska ju finnas dem som gillar alla årtal som kommer fram i programmet.


    Ja men du blir knappast en modern popartist på att sjunga gamla 50-tals covers. Det är det han är bra på.
  • HSOF
    Johannus skrev 2019-11-22 21:44:54 följande:

    Om Sverige blir som Sverige var innan 2015 så kommer folkparkerna komma tillbaka och jag kan garantera att det finns massor av människor som älskar att dansa ute på folkparkerna.


    Jo det är en dyster utveckling tyvärr. Men visst Gotte skulle briljera i folkparken. Men det är nog inte en idol för mig. En idol ska ju vara en modern popartist som ska slå igenom på de stora scenerna.
  • HSOF
    Johannus skrev 2019-11-22 22:02:34 följande:

    Förstår dig helt och hållet....Men artisterna ska vara för alla åldrar. Vi är många som är gamla och vi gillar våran musik, låtar  som vi vill höra i framtiden.....Idol är inte endast för yngre folket. (Hoppas jag). Jag vill se att det kommer nya folkparks artister fram....Inte bara folk som måste komma till dom stora scenerna i USA som pop artister...Man kan väl vara snäll och gilla alla grupper i artisteriet.


    Jo men idol kommer inte hjälpa honom för att nå detta, kan nog snarare vara tvärt om. Sedan är nog syftet med idol att bli en stor popstjärna.
  • HSOF
    Baren skrev 2019-11-22 22:10:08 följande:

    Har inte sett ikväll. Vem var bäst och vem var sämst?


    Bäst var nog Freddie men även Dau och Tusse var väldigt bra. Gotte hade en sämre kväll, speciellt när han lämnade sin comfort zone och sjöng aerosmith.
  • HSOF
    Johannus skrev 2019-11-22 22:38:55 följande:

    Nja pop stjärna vet jag inte...Crish som vann förra året är inte pop stjärna utan en lagom stjärna inom allt. Idag är han stor i USA.


    Haha Chris har allt, en riktig stjärna och var självklar vinnare redan från audition förra året.
  • HSOF
    Johannus skrev 2019-11-23 00:00:40 följande:

    I mina ögon och det jag hörde var han bra...men vi är få som gillar Gotte?.Ok han åkte ut, men han är så mycket bättre än det andra.


    Ni är nog inte så få, om man ser hur långt han kommit ;)

    Men visst han har nog sin karriär klar för sig redan.
  • HSOF
    Johannus skrev 2019-11-23 20:24:37 följande:

    Har du hört förra årets idolvinnare i radio eller sett på tv? Jag har inte sett han medverka i något program. Ok han kommer väl och komma nu till finalen i Idol, men annars är det tyst om han.

    Cahris som vann för 2 år sen blev inte så stor i Sverige, men däremot i USA.

    Osv så dem som vinner blir inte så stora i Sverige.

    Nej jag missunar ingen att vinna, Kul vem som än vinner


    Chris har väl blivit stor i Sverige, har släppt många hits och toppat listorna flera ggr. Sedan är det ännu svårare att slå igenom i USA än i Sverige. Chris har ju blivit väldigt stor i USA. Det har jag tyvärr lite svårt att tro att Gotte ska bli.
  • HSOF

    Alla är grymma, så svårt att säga vem som inte ska vara med i globen. Men Dau med Creep var något alldeles extra tycker jag. Dock tyckte jag inte hon gjorde Ellie Golding så bra. Freddie och Tusse har varit grymma med så blir svårt att veta vilka som går vidare. Kanske blir 3 i globen i år igen?

  • HSOF

    Tror det blir Tusse och Dou dock, då de verkar gå hem mest hos tittarna.

    Fast oavsett vad som sker så kommer alla 3 ha en lysande karriär framför sig om de gör rätt!

  • HSOF

    Tror det blir Tusse och Dou dock, då de verkar gå hem mest hos tittarna.

    Fast oavsett vad som sker så kommer alla 3 ha en lysande karriär framför sig om de gör rätt!

  • HSOF
    Nandez skrev 2019-11-29 21:39:34 följande:

    Men Freddie är också bra.


    Jo jag har haft Freddie som favorit sedan auditionturnen men han verkar inte gå hem lika mycket bland tittarna. Speciellt när han var lite trögstartad i fredagsfinalerna. Han har hängt löst väldigt många ggr redan.

    Tusse är nog den som varit populärast sedan första fredagsfinalen medans Dou har vuxit under resans gång.
Svar på tråden Idol 2019