• ivovanon

    När kände ni med säkerhet FÖRSTA barnet?

    Intressant att veta. Är i v 18 nu och känner inget än. Kommentera gärna vad/hur ni kände.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När kände ni med säkerhet FÖRSTA barnet?
  • viseversa

    I v 22 kände jag henne första gången. Tydligen sent men hon var en extremt lugn bebis under hela graviditeten och även som bebis. Var aldrig speciellt stora rörelser även fast hon såklart rörde sig flera gr dagligen. Eller förresten en gång låg hon stilla i 3 dagar och jag var inne på koll två gr men hon mådde bra. Det är först nu som 12åring som hon börjar hävda sig mera. Haha uppkäftig minitonåring.

  • lövet2

    I v 24. Eftersom jag inte visste hur det skulle kännas, så hade jag tolkat tidigare rörelser bara som att det kurrade i magen.


    21/8: Antal besök: 88000
  • Pimpinellan

    Ett tag före RUL så tror det var v.17. Andra barnet minns jag på dagen eftersom det var 13+6 ( hade gjort IVF).

  • Anonym (fladder)

    I v 15 kände jag fladder som jag förstod var bebisen, det blev starkare och tydligare för varje vecka. I v 18-19 blev det mer som små buffar och i slutet av v 19 kände min sambo för första gången utanpå magen.

  • 940

    I vecka 16 kände jag tydliga rörelser, som en fisk som sprattlade. Har moderkakan i bakkant och är ganska lite och smal, men har flera vänner som inte kännt något för ens efter v. 20. Så du behöver inte oroa dig ts.

  • Cereal Killer

    I vecka 20 med säkerhet, eftersom jag då kunde känna sparkarna både på in- och utsidan. Innan dess trodde jag att det var gaser jag kände.

  • josefiina

    V 19 på väg till ultraljudet. Minns att det pickade på kissblåsan och jag sa till min man att jag trodde bebis sparkade på den. Mkt riktigt på ultraljudet såg man bebis fötter ligga intill.

  • RbEken

    Kände fladder i ca v.19 och såg pyttelite utanpå i v.21.

    Gravid med syskon nu och det skall bli spännande att se om man känner tidigare denna gången :)

  • Anonym (ygtfr)

    vecka 20 kom första rörelsen i cirka 5 min, men från vecka 21 blev det jävla massa sparkar varje dag.

  • Oktobertjej

    Var på RUL i v. 21. Barnet rörde och snurrade runt som bara den, och jag kände ingenting. Inte minsta puff eller fjärilsprutt, trots att jag såg framför mig hur han rörde sig. En vecka senare började jag ana någonting.

  • Marängsviss

    Vecka 18 kände jag första sparken som jag säkert kan säga var bebisen. Efter första sparken har jag fortsatt känna sparkar varje dag, är nu i vecka 20.

  • Hanjon10

    v.21 blev jag säker på att det var bebis jag kände när min syster kunde bekräfta att det syntes på utsidan. Hade avfärdat tidigare känningar som gaser eller kurr och hade haft de känslorna i knappt en vecka.

Svar på tråden När kände ni med säkerhet FÖRSTA barnet?