• Anonym (Lina)

    Vad kan jag begära av min man egentligen?

    Tvekade mellan att lägga tråden här eller i relationsproblem men valde den här genren även fast det största problemet är mellan mig och maken.

    Känner bara för att lufta lite ångest jag har och hoppas på att ni inte dömer mig för hårt.

    Lever ihop med min man och våra två små barn och varannan vecka så har mannens tonåring bott här. Sen i våras så har det dock ändrats till att hans barn har bott hos oss på heltid.

    Låt gå för det men har inte fått nån förklaring till varför barnet inte längre bor hos mamman och min man lämnar ingen förklaring till varför han inte begär en krona i underhåll av mamman även fast hon tjänar mer än vad jag och pappan gör tillsammans. Iallafall att han ställer krav på att mamman får swisha fickpengar till tonåringen som begär oss om pengar dagligen.

    Nu tycker ni säkert att jag gnäller men det börjar irritera mig något oerhört eftersom min man jobbar långa dagar och har lämnat mig med i princip allt ansvar för hus, barn och ALLT! På det så hade det provocerat mig mindre ifall tonåringen som precis är fyllda 17 kunde hjälpa till hemma men detta vägrar denne göra och min man tycker att ett barn inte ska behöva anstränga sig hemma.

    På det så känner jag dessutom att våra barn far väldigt illa utav det här för deras tid med pappa har i princip stulits helt utav hans tidigare barn. Nu går han ut mycket på helgerna vilket jag stör ihjäl mig på och som vi bråkar väldigt mycket om men dessutom så lovar han sitt stora barn evenemang de helger som han är hemma.

    Nu så har han lämnat hemmet efter ett bråk vi hade igår och jag har gråtit floder hela natten och morgonen och jag vet inte hur jag ska göra.

    Jag har ställt som krav att om vi ska få det här att funka så får han sluta festa, vi ska gå i terapi, ska hans tonåring bo här på heltid så ska denne hjälpa till, han måste begära underhåll och han måste börja dela sin tid med våra små barn för han kan inte bara prioritera ett barn.

    Han påstår att jag är sjuk i huvudet som ens kan begära nåt av det här och att jag är den värsta o elakaste människan som finns på ett ungefär.

    Så snälla hjälp mig. Vad ska jag göra?

    Är i stort behov av råd för jag går sönder här.

    Hälsningar från en knäckt och deppad morsa. :(

  • Svar på tråden Vad kan jag begära av min man egentligen?
  • Anonym (Lämna)
    Anonym (Lina) skrev 2019-08-25 12:32:51 följande:

    Tvekade mellan att lägga tråden här eller i relationsproblem men valde den här genren även fast det största problemet är mellan mig och maken.

    Känner bara för att lufta lite ångest jag har och hoppas på att ni inte dömer mig för hårt.

    Lever ihop med min man och våra två små barn och varannan vecka så har mannens tonåring bott här. Sen i våras så har det dock ändrats till att hans barn har bott hos oss på heltid.

    Låt gå för det men har inte fått nån förklaring till varför barnet inte längre bor hos mamman och min man lämnar ingen förklaring till varför han inte begär en krona i underhåll av mamman även fast hon tjänar mer än vad jag och pappan gör tillsammans. Iallafall att han ställer krav på att mamman får swisha fickpengar till tonåringen som begär oss om pengar dagligen.

    Nu tycker ni säkert att jag gnäller men det börjar irritera mig något oerhört eftersom min man jobbar långa dagar och har lämnat mig med i princip allt ansvar för hus, barn och ALLT! På det så hade det provocerat mig mindre ifall tonåringen som precis är fyllda 17 kunde hjälpa till hemma men detta vägrar denne göra och min man tycker att ett barn inte ska behöva anstränga sig hemma.

    På det så känner jag dessutom att våra barn far väldigt illa utav det här för deras tid med pappa har i princip stulits helt utav hans tidigare barn. Nu går han ut mycket på helgerna vilket jag stör ihjäl mig på och som vi bråkar väldigt mycket om men dessutom så lovar han sitt stora barn evenemang de helger som han är hemma.

    Nu så har han lämnat hemmet efter ett bråk vi hade igår och jag har gråtit floder hela natten och morgonen och jag vet inte hur jag ska göra.

    Jag har ställt som krav att om vi ska få det här att funka så får han sluta festa, vi ska gå i terapi, ska hans tonåring bo här på heltid så ska denne hjälpa till, han måste begära underhåll och han måste börja dela sin tid med våra små barn för han kan inte bara prioritera ett barn.

    Han påstår att jag är sjuk i huvudet som ens kan begära nåt av det här och att jag är den värsta o elakaste människan som finns på ett ungefär.

    Så snälla hjälp mig. Vad ska jag göra?

    Är i stort behov av råd för jag går sönder här.

    Hälsningar från en knäckt och deppad morsa. :(


    Varför vill du stanna i det här förhållandet? han behandlar dig som skräp försöker manipulerar dig, kallar dig sjuk i huvudet, din ekonomi har drabbats, du mår dåligt hela tiden.

    Varför i all världen vill du stanna kvar i det förhållandet, låt han ha era barn varannan vecka och sitt barn på heltid, med det ansvaret för både hushåll och ekonomi kommer han finna att han inte kommer ha vare sig tid eller råd att gå ut och han kan inte lämpa över allt ansvar på dig, du slipper kallas dum i huvudet och må dåligt och du slipper städa efter han och hans barn osv

    Var går din gräns för hur mycket du klarar? När kommer era gemensamma barn se sin mamma krascha.
    Sluta gråta för honom, gråt för dig själv sen tar du tag i situationen och gör något åt den. Först kommer han svära och skylla allt på dig och kalla dig en massa saker sen kommer han lova att han ska ändra sig och sen tillbaka till att anklaga dig för allt som är fel men stå på dig, lämna för din skull och dina barn skull, kanske detta kommer leda till att han blir en bättre pappa åt era barn men du kan inte fortsätta att må så här.
  • Anonym (Lina)
    Anonym (Bizz) skrev 2019-08-25 14:21:46 följande:

    Att kräva att en 17-åring åtminstone tar vara på sig och sitt är inte för mycket begärt.

    Att begära underhåll är självklart, varför inte liksom?

    Däremot att kräva att mannen ska gå med i terapi? Inte ok, hade jag fått det kravet på mig så hade jag börjat leta lägenhet på stubben.

    Ts, unna dig också lite festligheter väl? Varför ska bara han festa medan du ror hemmet i land?

    Vill du inte festa, gå på bio, restaurang, whatever, utan honom.


    Nej han behöver inte gå med i terapi.

    Att jag går ut och unnar mig en träff med tjejkompis ibland gör jag redan. Men till skillnad från min man så sitter inte jag och dricker sex dagar i veckan och skickar jobbmejl hela kvällen. Lagar mat gör han också och väldigt gärna så han slipper ta barnen och då sitter några glas vin bra då med.
  • hon mot strömmen
    Anonym (Bizz) skrev 2019-08-25 15:08:35 följande:

    Trams, så låter det när ens partner går bakom ens rygg.

    Jag har inga alkoholproblem, jag diskuterar ett ämne i en tråd i ett forum. Och JAG hade inte accepterat att bli förrådd av den människa jag trodde mig kunna lita på.

    Hur reagerade din man när du gjorde så?


    Han är nykter sedan dess och vi är gifta fortfarande.

    Reaktionerna var helt enligt en alkolists normala.
  • Anonym (A)
    Anonym (Bizz) skrev 2019-08-25 14:21:46 följande:
    Att kräva att en 17-åring åtminstone tar vara på sig och sitt är inte för mycket begärt.
    Att begära underhåll är självklart, varför inte liksom?

    Däremot att kräva att mannen ska gå med i terapi? Inte ok, hade jag fått det kravet på mig så hade jag börjat leta lägenhet på stubben.

    Ts, unna dig också lite festligheter väl? Varför ska bara han festa medan du ror hemmet i land?
    Vill du inte festa, gå på bio, restaurang, whatever, utan honom.
    +1
  • Anonym (Lina)
    Ms H skrev 2019-08-25 14:38:15 följande:

    Fast då sitter väl inte DU hemma och tar hand om ett barn som inte är ditt?


    Tar hand och tar hand. Är jag hemma en helg med mina barn och han är bortrest så är det oftast som så att tonåringen har en massa vänner över. Det är att ha alla energier runt sig hela tiden som stör mig.
  • Anonym (Lina)
    hon mot strömmen skrev 2019-08-25 14:55:59 följande:

    Hon kan visst kräva saker, hon kan tom gå till hans arbetsgivare och ta upp saken.

    Han har dock möjligheten att välja vad att vill göra och då får båda ta konsekvenserna av detta.

    Jag gick till min make arbetsgivare gällande hans drickande.


    Han har ingen arbetsgivare att stå till svars för utan han är chefen själv. Sen skulle jag aldrig gå den vägen eftersom han sköter jobbet med bravur om man säger så. Att han har det kaosartat med frun är väl nåt som inte arbetsgivarna kan ta hänsyn till. Om han nu inte drack på jobbet då givetvis men han tillhör inte den typ av suput.
  • dfgfdgdgfdf
    Anonym (Lämna) skrev 2019-08-25 15:13:33 följande:
    Varför vill du stanna i det här förhållandet?
    undrar jag med
  • Anonym (Lina)
    hon mot strömmen skrev 2019-08-25 15:03:14 följande:

    Så låter det när man väljer alkohol före familjen.


    Det är sanningen! Finns ingen kärlek som är så stark som den till flaskan. :(
  • hon mot strömmen
    Anonym (Lina) skrev 2019-08-25 15:23:16 följande:

    Han har ingen arbetsgivare att stå till svars för utan han är chefen själv. Sen skulle jag aldrig gå den vägen eftersom han sköter jobbet med bravur om man säger så. Att han har det kaosartat med frun är väl nåt som inte arbetsgivarna kan ta hänsyn till. Om han nu inte drack på jobbet då givetvis men han tillhör inte den typ av suput.


    Med tanke på att han dricker varje dag så är frågan om han är helt nykter nästa morgon utan baksmälla eller dylikt?

    Skulle det hända något och han visar sig inte vara helt nykter så kommer det bli sura konsekvenser efteråt. Inte bara för honom utan alla inblandade.

    Din man har alkoholproblem och det kommer eskalera om du inte gör något konkret åt detta.
  • Anonym (Lämna)

    Återigen, varför stannar du med honom?

    Inga ev fina sidor kan väga upp allt det dåliga

Svar på tråden Vad kan jag begära av min man egentligen?