Inlägg från: Knappast nu |Visa alla inlägg
  • Knappast nu

    Fråga till sverigedemokrater

    Finns det saker i era egna liv eller i samhället som är åt helvete men som inte går att skylla invandringen på?

    Tänkte att ni kanske kan få ihop en liten kort lista. Fast handen på hjärtat, det finns inget va?

  • Svar på tråden Fråga till sverigedemokrater
  • Knappast nu
    Bagar Bengtsson skrev 2019-09-03 10:34:08 följande:

    De tycker nog att allt är invandrarnas fel. Så är det på ytterkanterna. De längst ut på vänsterkanten tycker det är patriarkatets fel med den vita mannen i spetsen.


    Stämmer inte. Jag är vit man på vänstra ytterkanten. Jag tycker att det är FN:s fel.
  • Knappast nu
    HSOF skrev 2019-09-03 13:36:10 följande:

    Detta var ytterligare en riktigt dålig post som med de flesta andra anti-sd trådar här.

    Saken är den att Sveriges ansvarslösa och tandlösa integrationspolitik skapar problem som sprider sig ut i hela samhället, då vi lever i ett välfärdssamhälle. Självklart är invandringen eller den dåliga integartionspolitiken inte grunden till allt, men den har en väldigt betydande roll till alla problem som vi har i samhället idag. Sedan blir den dåliga integrationspolitiken ett resultat av den ansvarslösa invandringen. Inget land i världen hade klarat detta speciellt mycket bättre än vi gjort. Dock så hade förutsättningarna varit bättre i ett land som har många lågkvalificerade jobb och liknade kultur. Så den dåliga integrationspolitiken är ett resultat för den ansvarslösa invandringen.

    Det är nog inte många Sd sympatisörer som har något emot invandrarna själva utan våra vanstyrande politiker. Som fortsatt får fortsätta med sin destruktiva politk. Faktum är att Sd växer väldigt mycket bland utrikes födda, men främst hos dem som kommit in i samhället. De andra är fortfarande röstboskap till vänstern (V, S och Mp).


    Nämnde du något som inte är invandrarnas fel?
  • Knappast nu
    HSOF skrev 2019-09-03 13:52:28 följande:

    Om du läser min post igen så förstår du nog. Läs igen!


    Inget alltså. Fan va sorgligt.
  • Knappast nu
    HSOF skrev 2019-09-03 18:31:13 följande:

    Du verkar fortfarande inte ha läst min post.. Men säg du något istället som är så positivt i samhället just nu. Personligen tycker jag vi haft en fin sommar.


    Du har inget i ditt liv eller samhället som är skit som inte är invandrarnas fel alltså. Inte en enda sak. Tycker du inte själv att det är ett sorgligt liv du lever.
  • Knappast nu
    HSOF skrev 2019-09-03 19:18:24 följande:

    Vart försöker du komma med ditt resonemang?


    Vad är det som är så jävla svårt med att fatta frågan som ställs?
  • Knappast nu
    Unhappy skrev 2019-09-03 19:41:23 följande:

    Till att börja med så är det inte invandrarnas fel, det har du fått om bakfoten. Felet är den invandringspolitik som förs och det är en stor skillnad på dom sakerna.


    Att ni har svårt för att skriva vet vi men att ni har så svårt för att läsa förvånar mig faktiskt.

    Finns där något i ditt liv eller i samhället som är skit som inte går att skylla på att för många invandrare finns här?
  • Knappast nu
    DanneHade skrev 2019-09-03 19:58:31 följande:

    Det är inte invandrares fel att jag är lat ibland. Att jag är på dåligt humör ibland. Att tjejen jag var kär i kärat ner sig i någon annan. Mina personliga brister är mina egna.

    Inte heller bör man skylla Sveriges prekära situation på invandrare. "Invandrare" är en stor och väldigt heterogen grupp. Att skylla på invandrarna är att beskylla oskyldiga för en minoritets brott.

    Det är inte invandrarnas fel, det är INVANDRINGENS fel.

    Invandrare är en grupp, "Invandringen" är en politik. En politik som bevisligen utgör ett reellt hot emot vårat land, vårat rättsystem och vår välfärd.

    Invandringen är Sveriges idag viktigaste fråga då den i princip påverkar varje enskild del av vårat land, alltifrån skola till sjukvård till rättsäkerhet. Det är SD's fråga och det är den fråga SD har haft rätt i, I snart ett årtionde.

    Det är liksom inget att diskutera längre. Massinvandringen av lågutbildade människor ifrån kulturellt avlägsna samhällen är SKADLIG... punkt. SKADLIG på nästan varje punkt.

    Räcker att hänvisa till vad som går att se i den nyaste BRÅ rapporten:

    "

    ? För första gången begås numera fler brott ? räknat i absoluta tal ? av personer med utländsk bakgrund än av personer med svenskt ursprung.

    ? Den mest brottsbelastade befolkningsmässiga undergruppen är inrikes födda av två utrikes födda föräldrar. Denna grupps belastning ligger högre än de utlandsföddas och ökar över tid.

    ? En tidigare inte särskilt uppmärksammad grupp är de ej folkbokförda, exempelvis medlemmar av utländska stöldligor, så kallade papperslösa, EU-migranter och turister. Denna grupp har under de senaste årtiondena kraftigt ökat sin andel av det totala antalet be*gångna brott från tre procent till 13 procent. "

    Du har fel i den här frågan. SD har rätt. Acceptera det och gå vidare.


    Trevligt att dina kärleksproblem & din lathet varken är invandrarnas eller invandringens fel. Så vi fick 2 saker på listan efter många om och men. Övriga saker får ni diskutera någonannstans. Inte här. Du säger att jag har fel? Jag har inte en diskussion här om något så lite svårt att ha fel.
  • Knappast nu
    DanneHade skrev 2019-09-03 20:27:31 följande:

    Kom igen nu, vi fattar vinken. Du tycker att folk som röstar SD ständigt skyller alla problem stora som små på invandrare.

    I dina ögon är folk som röstar SD misslyckade människor som får utlopp för sin egen frustration genom att beskylla invandrare. Du kunde egentligen skippat hela din "frågeställning" och bara skrivit hur du känner rakt ut, följt av "frågor på det?".

    Det är lite på samma sätt som jag ser på vänsterpartister. Sanningen är att vi både är offer för vår tids polarisering. Vi är både partiska, fördomsfulla och agerar efter våra egna personliga bias.

    Skillnaden är att "mitt lag" åtminstone har objektivt rätt i sin hjärtefråga oavsett motivationen bakom den.


    Motivation & motivering är inte riktigt samma sak. Jag var helt ärligt bara intresserad av min frågeställning här & det var ju fan vad det skulle vara svårt att klämma ut några saker. Jag som kommunist skulle utan vidare kunna raddda upp massa saker som jag ogillar nu med fler invandrare än inga. Här skiljer vi oss. Jag ser inte det lika svartvitt som ni.

    -Irriterar mig som fan på folk som ska vandra fram & tillbaka medans de pratar i mobilen & oftast prata högt (99 % invandrare). En svensk står eller sitter still & pratar i lagom volym. Det går inte att vara på badhus & bibblan i lugn och ro som när jag var liten eftersom invandrare inte lyssnar på badvakten/biblotekarien lika mycket som stökiga svenska kids.

    Plus att samhället skulle inte gå under om invandrarna försvann. Färre människor gör att det behövs färre vårdpersonal mm . Det skulle jämna ut sig efter ett tag och inte vara ett problem.

    Som du ser. Allt behöver inte vara så svartvitt som ni ser det. Det måste gå att säga saker som inte är invandrarnas fel.
  • Knappast nu
    HSOF skrev 2019-09-03 20:40:27 följande:

    Ja det undrar jag med. Jag har redan förklarat att den stora invandringen ligger bakom många av de problem vi ser i samhället idag. Som ökade skjutningar, beväpnade vakter på våra akutmottagningar, ökade klyftor, extremism, kommuner som går på knäna och mycket mer. Men som jag också skrev, så är den stora invandringen en bidragande orsak inte hela orsaken i sig själv. Jag vet inte vad du menar med positiva saker, det är ju väldigt individuellt vad man ser som positiva saker. Jag frågade vad du tycker var positivt men du kunde tydligen inte svara på det.

    Sedan är det som jag också skrev inte invandrarnas fel, utan våra inkompetenta politiker som dansar efter massmedias pipa och inte vågar tro på en egen politik utan det viktigaste är att inte bli kritiserad i media.


    Jag har väl för fan inte frågat efter positiva saker. Var läser du det? Du svarar ju inte på frågan utan bara massa annat dravel.
  • Knappast nu
    felix le chat skrev 2019-09-03 20:42:36 följande:

    nyss startade du en tråd om otrogna affärsmän, var du inte nöjd med

    utvecklingen av denna tråd ? ELLER är affärsmännen SD ?


    Har jag startat den? Är du dum i huvudet eller
  • Knappast nu
    HSOF skrev 2019-09-03 20:55:54 följande:

    Ja, jag är nog på din linje. Denna tråden är bara till för att provocera, retorik som ofta används från vänsterhåll!

    Det är snarare lite tragiskt att så många i Sverige fortfarande inte har vaknat och att smutskastning fortfarande är viktigare än att lösa samhällets många problem!


    Er läsförståelse är fan extremt låg. Jag skiter fullständigt i vad som är positivt med invandrare/invandring. Den frågan har jag inte ställt. Jag undrar om ni sverigedemokrater ser saker som är skit i era liv eller i samhället som inte är invandrare/invandringens fel. Jag har fått 2 svar: Lathet & kärleksproblem är tydligen inte helt och hållet invandrarnas/invandringens fel. Bra jobbat. Vädret då?
  • Knappast nu
    felix le chat skrev 2019-09-03 21:01:29 följande:

    japp det har du inlägg 3 och 5 är skrivna av samma person

     


    Jag har skrivit inlägg 3. Inget annat. Så värdelös du är.
  • Knappast nu
    felix le chat skrev 2019-09-03 21:01:29 följande:

    japp det har du inlägg 3 och 5 är skrivna av samma person

     


    Jobbigt att inte ha nazist-moderater på er sida som på Flashback. Anmäl det då. Tror nog att moderatorerna kan se att det inte är jag. Då borde du bli avstängd.
  • Knappast nu
    neaaaak skrev 2019-09-03 21:10:54 följande:

    Jag kan med handen på hjärtat att nej jag har faktiskt inget i mitt liv just nu som inte är INVANDRARPOLITIKENS fel. Jag har flera utländska personer som jag umgås med hur goa som helst dom sliter för att försörja sina familjer osv osv.

    Där jag bor idag vågar mina barn inte gå ut, de kastas sten hotas med alla möjliga saker, de försöks tända eld på saker i trapp uppgångar, bilar slås sönder. Det är bara vardagliga saker! Min son kom hem senast förra onsdagen och frågade vad - jag ska knulla din mamma betyder, då det var en mening han hade fått sagt till sig när han påpekade att en kille trängde sig i kön i matsalen. Mina barn är 5 och 7 år!! Det är bara rent vidrigt! Jag håller absolut inte med SD på alla deras punkter men dom har haft rätt från första början ang invandrarpolitiken. Sverige har misslyckats fullkomligt det är absolut inte invandrarnas fel utan Sveriges invandrarpolitik två helt olika saker!


    Tack för svar men det hade räckt med nej. Jag frågade inte om något av det du svarar på. Märkligt hur svårt ni har att läsa frågan: Har ni något i era liv eller i samhället som inte är invandrarnas/invandringens fel?

    Har fått 2 svar fortfarande bara så listan är kort: Lathet & kärleksliv är svaren vi har hitintills. Kan ni hjälpas åt till en 3:e sak kanske? Vädret gick inte då det varit bra. Kom igen nu, nog fan har ni något till?
  • Knappast nu
    Amfitrite2 skrev 2019-09-04 07:01:23 följande:

    Synd att du inte la denna under "allmänna diskussioner" i känsliga rummet, så att folk hade kunnat svara anonymt. 


    Ber om ursäkt för det. Jag har tyvärr inte koll att det är så det funkar. Hade du isåfall haft en massa saker i ditt liv eller i samhället som är skit men som inte är invandrarnas/invandringens fel?
Svar på tråden Fråga till sverigedemokrater