• Anonym (Justin)

    Tips på dominansrepliker?

    Jag gillar att smiska min kvinna, lägga henne över knäet och smiska huden röd och het. Hon gillar det också, och jag tror att hon gillar att bli dominerad. Jag skulle gärna vilja prata dominerande med henne, tala om varför jag straffar henne, att hon varit olydig etc. Men det känns krystat när jag säger något, skulle vilja ha tips på bra repliker, teman etc.

  • Svar på tråden Tips på dominansrepliker?
  • Anonym (Kåta Stina)

    Dominas görs bäst med så lite verbal komunikation som möjligt. Korta kommandon är bäst.

    För min del är det många år sedan jag slutade titlar och annat trams. Förnamn, vårdat språk och korta svar på direkt tilltal är vad jag förväntar mig av en Bottom och självklart ett artigt tack när så är passande.

    I övrigt reagerar jag lite negativt på ordvalet bestraffa. I min värld belönar man en bottom med en session när han / hon gjort sig förtjänt av det.

    Vetskapen om att jag inte är nöjd med hur en bottom agerat är i de flesta fall bestraffning nog. Vid behov är bestraffningar att göra väldigt tråkiga saker som att vaxa bilen, rensa ogräs och liknande. All form av kroppskontakt är belöning så att som Bottom erbjuda massage och liknade som botgöring fungerar självklart inte.

  • Anonym (undergiven tjej)

    Med all respekt för TS tycker jag det är tveksamt om en man som är genuint dominant verkligen behöver efterfråga ?dominansrepliker?.

  • Anonym (Uh)

    Jag måste fråga (ot), men räknas det att vara dominant om man helt enkelt (vill) förväntas bli åtlydd? och partner lyder/frågar om vägledning/tillåtelse? Nu menar jag utan belöningar/straff, utan i vardagligt (och mellan lakan) liv...

  • Anonym (Kåta Stina)
    Anonym (Uh) skrev 2019-09-04 19:34:50 följande:

    Jag måste fråga (ot), men räknas det att vara dominant om man helt enkelt (vill) förväntas bli åtlydd? och partner lyder/frågar om vägledning/tillåtelse? Nu menar jag utan belöningar/straff, utan i vardagligt (och mellan lakan) liv...


    Det kan man absolut göra.

    Finns en anledning till att jag hellre säger Top och Bottom än att i generella ordalag använda Dominant och Undergiven.

    Man kan som Top vara dominant, sadist, tycka om att binda och mycket mer där man har en ledande, bestämmande, ansvarstagande roll. En bottom kan vara undergiven, masochist, tycka om att bli fastbunden och annat där man har en roll där någon annan leder och har huvudansvaret för leken. Sedan har man oftast en blandning av olika sexuella uttryck. Själv är jag masochist men med en starkt dominant personlighet och har mina drag rätt koncentrerade till förnedring och lydnadslekar men har också rätt stark sadistisk ådra. Gjorde som yngre misstaget att tolka min masochism som undergivenhet vilket gav upphov till en del mindre lyckade relationer och utlevnader. Därav mitt behov av att vara extra tydlig när man talar om sexuella uttryck.

    För det stora flertalet fungerar dock dominant och undergiven alldeles utmärkt som beteckningar då de flesta då förstår vad man talar om. Men som svar på frågan kan man mycket väl vara dominant utan att det är kopplat till ett sadistisk uttryck.
  • Anonym (Uh)
    Anonym (Kåta Stina) skrev 2019-09-04 20:03:43 följande:

    Det kan man absolut göra.

    Finns en anledning till att jag hellre säger Top och Bottom än att i generella ordalag använda Dominant och Undergiven.

    Man kan som Top vara dominant, sadist, tycka om att binda och mycket mer där man har en ledande, bestämmande, ansvarstagande roll. En bottom kan vara undergiven, masochist, tycka om att bli fastbunden och annat där man har en roll där någon annan leder och har huvudansvaret för leken. Sedan har man oftast en blandning av olika sexuella uttryck. Själv är jag masochist men med en starkt dominant personlighet och har mina drag rätt koncentrerade till förnedring och lydnadslekar men har också rätt stark sadistisk ådra. Gjorde som yngre misstaget att tolka min masochism som undergivenhet vilket gav upphov till en del mindre lyckade relationer och utlevnader. Därav mitt behov av att vara extra tydlig när man talar om sexuella uttryck.

    För det stora flertalet fungerar dock dominant och undergiven alldeles utmärkt som beteckningar då de flesta då förstår vad man talar om. Men som svar på frågan kan man mycket väl vara dominant utan att det är kopplat till ett sadistisk uttryck.


    Hmm, tack för svaret, dags att tänka och se över äktenskapet.
  • Anonym (Kåta Stina)

    Tänk på att man är alltid minst två i en relation och man gör inget om det inte finns ett genuint samtycke. Det är stor skillnad på att vara dominant och duminant.

  • Anonym (Justin)
    Anonym (undergiven tjej) skrev 2019-09-04 17:55:37 följande:

    Med all respekt för TS tycker jag det är tveksamt om en man som är genuint dominant verkligen behöver efterfråga ?dominansrepliker?.


    Jag blottade mig med en känslig fråga och du väljer att kritisera mig, det känns väldigt tråkigt. Du skulle kunna försöka svara istället. Eller låta bli.
  • Anonym (Kåta Stina)
    Anonym (Justin) skrev 2019-09-05 06:38:43 följande:

    Jag blottade mig med en känslig fråga och du väljer att kritisera mig, det känns väldigt tråkigt. Du skulle kunna försöka svara istället. Eller låta bli.


    Kan lite förstå vad du menar. Man måste göra skillnad på hur man leker, varför man leker, hur man är som person och vad som är syftet och vilka triggers man har. Jag skiljer väldigt noga på dominans och sadism och och om det är sessionsbaserade rollspel eller roller man har 24/7.

    Alltid svårt att tolka texter och vad folk menar och syftar på.

    Min väldigt fria tolkning av TS först inlägg är att det handlar om lekfullt rollspel och inte en livsstil.

    Mitt råd kvarstår dock att man inte skall ha någon diskussionsklubb utan hålla sig till militärisk kort ordergivning.

    Det som dock kan vara lite kul ibland är rollspel av typ snattare i arresten eller att leka klassisk engelsk internatskols med alla möjligheter det ger till bestraffningar, tillrättavisningar och förnedrande lekar.

    I övrigt är jag personligen fullständigt allergisk mot personer som kallar sig naturligt dominanta. Är oftast en omskrivning duminant. Att vara dominant är inte något man har rätt att vara mot någon annan utan ett genuint samtycke och att vara dominant är ingen rättighet utan ett förtroende man fått att förvalta.

    Brukar alltid ge rådet till nybörjare att om någon kallar sig naturligt dominant så spring fort som fan innan du kommer att göra dig riktigt illa.
  • Lånehajen

    Jag tror bara att det kommer bli än mer krystat om du ska använda dig av repliker. Det viktiga är att du menar vad du säger och låter det komma naturligt i stunden snarare än att fundera ut saker du kan säga. Känns det ändå krystat kanske det inte är din grej helt enkelt och bättre att låta bli?

    Personligen tycker jag att dirty talk är underskattat då det kan vara väldigt upphetsande om det görs på rätt sätt. Som med allt annat krävs inlevelse och en genuin känsla - då låter det varken löjligt eller som något taget direkt ur en porrfilm.

  • Erikslust
    Anonym (undergiven tjej) skrev 2019-09-04 17:55:37 följande:

    Med all respekt för TS tycker jag det är tveksamt om en man som är genuint dominant verkligen behöver efterfråga ?dominansrepliker?.


    Skönt sex där båda ger och tar är så gott. Våld tänder inte  mej.
  • Anonym (smile)

    Tror också du ska hålla pratet med miniminivå så länge det känns ovant. Låt det växa fram spontant. Du får testa dig fram och kolla vad din kvinna gillar för kommentarer och prat.

    En klockren kommentar tycker jag är "Vad säger man?" Haha. Klart hon ska tacka dig för att du tar dig tid att uppfostra henne.

  • Tukt

    Det finns alltid en massa "snicksnack" då det gäller dominans. Som det här att man är "äkta dominant" och så vidare. Att det på något sätt skulle vara en begåvning som enbart är medfött. Så är det inte. Alla måste lära sig att dominera och att domineras. 
    Sedan, som avhandlats ovan, behöver inte smisk i sig landa i ett behov av att dominera. Det kan också vara det lite ofina begreppet sadism.
    Ofta kan också folk gilla att göra saker, men inte riktigt bottna i varför.

    Men i ditt fall så tänker jag du måste veta var din partner befinner sig då du smiskar. Är hon "en liten flicka" som varit olydig, alltså ett rollspel som kräver rätt mycket inlevelse? Eller är det mer en realistisk bestraffning på mer vardagliga grunder?
    I det ena fallet kan ett ord som just "smisk" vara helt rätt, i det andra ett ord som "stryk".
    Men kastar man om dessa ord, vid de olika ingångarna till leken, kan det bli helt fel.

  • Tukt
    Gaskarl skrev 2019-09-09 11:08:52 följande:

    Är man dominant behöver man inte ställa frågan.


    1: Inget i TS frågeställning säger att han är dominant. Han vill kunna prata "dominerande" till henne. Inget annat.

    2: Att dominera bygger på vana, kunskap och insikt. Och inte minst respekt för vad den andra har för behov, ramar och gränser.
    Att tro att någon per automatik är bra på att dominera för att den i sig har en dominant personlighet, är som att säga att man inte behöver jobba på relationer utan att det ska lösa sig själv, bara man är kär,
Svar på tråden Tips på dominansrepliker?