• Gullrankans

    Slempropp i vecka 7?! Varning för bild

    Kan slemproppen släppa i vecka 7?? Har fått en flytning jag aldrig haft förut. Den var genomskinlig/ljusgul och jättetjock/slemmig precis som snor. Aldrig varit med om något liknande. Är det normalt?

  • Svar på tråden Slempropp i vecka 7?! Varning för bild
  • Anonym (....)

    Snälla, googlar man på graviditet så står det ganska tydligt att man kan få mer och rikliga flytningar. Slemproppen har knappt bildats ännu.

  • lillainna

    Har haft såna där flytningar av och på under graviditeten och jag är i v21, kollade med bm när jag var på inskrivning och hon sa att det är fullt normalt.

  • Anonym (Kan va)

    Kan va den, men den kan lossna i bitar när som helst under graviditeten och sen återbildas.

    Min lossnade i vecka 17 och sen återbildades igen.

  • naanoo

    Man kan få rejäla flytningar under graviditeten! Slemproppen bildas runt v4 och sitter hela graviditeten! Vanligast är såklart att den sitter till v37-42

  • Anonym (Kan va)
    naanoo skrev 2019-09-05 20:53:57 följande:

    Man kan få rejäla flytningar under graviditeten! Slemproppen bildas runt v4 och sitter hela graviditeten! Vanligast är såklart att den sitter till v37-42


    Delar av den kan lossna tidigt.
  • naanoo

    Man kan få rejäla flytningar under graviditeten! Slemproppen bildas runt v4 och sitter hela graviditeten! Vanligast är såklart att den sitter till v37-42


    Anonym (....) skrev 2019-09-05 20:23:33 följande:

    Snälla, googlar man på graviditet så står det ganska tydligt att man kan få mer och rikliga flytningar. Slemproppen har knappt bildats ännu.


    Slemproppen bildas runt v4 :)
  • naanoo
    Anonym (Kan va) skrev 2019-09-05 20:55:07 följande:

    Delar av den kan lossna tidigt.


    Absolut, skrev bara vad som är vanligast! :)
  • Gullrankans

    Tack så mycket för alla svar hitills. Allt oroar mig verkligen och man funderar över vad som är normalt eller inte. Har har haft flera missfall tidigare så varenda liten avvikelse sätter hjärtat i halsgropen. Har aldrig haft en så tjock flytning tidigare.

    Var på ultraljud igår i vecka 6+2 och såg ett litet hjärta som slog. Kan ändå inte släppa min oro.

  • Anonym (Kan va)
    Gullrankans skrev 2019-09-05 21:08:53 följande:

    Tack så mycket för alla svar hitills. Allt oroar mig verkligen och man funderar över vad som är normalt eller inte. Har har haft flera missfall tidigare så varenda liten avvikelse sätter hjärtat i halsgropen. Har aldrig haft en så tjock flytning tidigare.

    Var på ultraljud igår i vecka 6+2 och såg ett litet hjärta som slog. Kan ändå inte släppa min oro.


    Det är nog ingen fara. Vet inte hur många missfall du har fått men jag kan lugna dig med att det är ovanligt att få fler än 3 missfall efter varandra :)
Svar på tråden Slempropp i vecka 7?! Varning för bild