• Ellie21

    Gravid v6

    Hej!

    Jag är nu gravid i v.6, har haft gravidsymptom såsom svagt illamående och ömmande bröst. Detta har avtagit mer och mer, idag är brösten bara väldigt lite ömma och inget illamående sen måndags. Detta gör mig väldigt orolig så tänkte se om någon annan är eller har varit i samma sits? Hur gick det i sådana fall för er? Jag har gjort ett nytt graviditetstest vilket visade mycket starkt positivt men är ändå orolig. Det enda som egentligen visar att jag är gravid just nu är min förhöjda temp. Svar mottages tacksamt <3

  • Svar på tråden Gravid v6
  • Ellie21
    Andreasvan skrev 2019-09-07 10:43:10 följande:

    Hej! Jag hade jätteillamående fram till vecka 5-6 ungefär. Sen försvann alla symtom, det enda som kvarstod var tempen och brösten, de kunde dock variera kraftigt och vara superömma en dag för att inte ömma alls den andra. Inget illamående, ingen mensvärk, ingenting.

    Nu är jag i v12 och hittills har allt sett bra ut. Symtomen kom inte tillbaka mer än kanske en timme här eller där. Det är svårt att ge garantier så klart, men att symtomen varierar är vanligt trots att jag nojjar lika mycket varje gång det händer!


    Ja man blir ju nojjig för minsta lilla, men skönt att höra att någon annan har varit med om det och att det gått bra :) Jag hoppas att du får en fortsatt bra graviditet.
  • Ellie21
    nypan78 skrev 2019-09-08 09:20:33 följande:

    Jag förstår din oro, samma här. Bara lite ommande bröst, men inte mycket mer än så. Man får ju vara glad för att inte må illa som en del gör, samtidigt som man vill känna sig gravid ....

    När får du komma till BM för en undersökning? Jag är 6+1 idag och tiden kryper fram.


    Ja, försöker tänka att det är skönt att inte må illa men det är ju ett så tydligt tecken. Jag har tid för tidigt ultraljud v12 men det är ju så långt dit! Som sagt kryper tiden fram
  • Ellie21
    Heilena skrev 2019-09-08 09:32:22 följande:

    Jag är i vecka 7 och för mig kommer och går illamåendet. Vissa dagar har jag inget alls, nästa dag mår jag illa så fort jag blir hungrig. Har endast ömma bröst idag, inte känt av något annat symptom! Men tycker inte man behöver vara orolig för det? Alla kroppar är olika och så är även alla symptom.


    Ja så är det men svårt att inte nojja när det är så efterlängtat att plussa.
  • Ellie21
    HejsanJenny skrev 2019-09-08 09:59:44 följande:

    Hej!

    Exakt en vecka innan beräknad mens så fick jag huvudvärk som var konstant, morgon till kväll. Jag hoppades att det skulle vara ett graviditetstecken men vågade inte testa förens BIM -1 och fick då ett efterlängtat plus. Detta var i måndags. Huvudvärken försvann i onsdags och förstår hur du känner dig, även fast huvudvärken var jobbigt så var det ju liksom ett tecken. Förväntar mig att se blod i pappret varje gång jag har kissat. :/


    Förstår precis vad du känner! Försöker njuta av att vara gravid men oron är alltid där.
  • Ellie21
    Rebecca1987 skrev 2019-09-08 10:05:19 följande:

    Jag hade symtom i en vecka runt vecka 4 när jag tog testet. Sen försvann alla symptom på den sista graviditeten. Och nu idag sitter jag med en underbar liten tjej på 13 dagar. Så försök njuta illamående kan dyka upp igen eller så kommer du må underbart


    Härligt! Skönt att höra. Grattis till din lilla tjej :)
Svar på tråden Gravid v6