Inlägg från: Anonym (EnTvå) |Visa alla inlägg
  • Anonym (EnTvå)

    Hund

    Vi går ut med vår hund 1-2 gånger per dag.

  • Anonym (EnTvå)
    Pope Joan II skrev 2019-09-10 12:49:18 följande:
    Varför har ni hund om ni inte förstår eller är villiga att tillgodose hundens mest grundläggande behov?
    Du hoppar verkligen innan du tittar du.
  • Anonym (EnTvå)
    Pope Joan II skrev 2019-09-10 16:24:37 följande:
    Går du ut med den oftare än du skrev att du gjorde?
    På prommenad? Nej.
  • Anonym (EnTvå)
    Pope Joan II skrev 2019-09-10 17:07:05 följande:
    Så vad i hela fridens namn menade du då med din yxskaftskommentar?
    Jag menar att det är lätt för dig att döma när du skiter i om det finns mer bakom svaret än 5 ord. Du vet ju inte ett dugg om hur min hund lever eller varför vi går prommenad 1-2 gånger om dagen eller hur långa de prommenaderna är. Du har inte den blekaste aning om min hunds prommenad är 5 minuter eller 5 timmar, du vet inte om den är instängd i en lägenhet eller går fritt på 2 hektar på landet, du vet inte om den är ensam eller om någon är hemma med den hela dagarna, du vet inte om det är en sällskapshund eller en arbetande hund. Du vet inte ens om den får torrfoder eller om den barfas, eller om det är en chihuahua eller en skotsk hjorthund. Du vet 1 (1!) sak om min hund. Men döma å den premissen, det kan du.
  • Anonym (EnTvå)
    Pope Joan II skrev 2019-09-10 19:29:02 följande:
    Om det är så att din hund går fritt på två hektar och har någon hemma med sig hela dagen eller är i tjänst som exempelvis polishund, varför i hela fridens namn skulle du då utelämna den informationen i en tråd som handlar om hur ofta hundar är ute? Det vore absurt dumt.
    Anonym (Hundägare) skrev 2019-09-10 17:14:23 följande:
    Varför ska man vara ute hela dagen för att man har hund? Man kanske har lite annat att göra? Över 1 timmes promenad är inte lite. Det är inte synd om mina hundar. De springer runt i skogen i över 1 timme. Gud.
    Hela dagen? När har vi talat om hela dagen? En timmes promenad är lite. 
    Jag svarade på hur ofta hunden går prommenad. Jag uppfattade frågan som det. Uppfattade jag fel?
  • Anonym (EnTvå)
    Pope Joan II skrev 2019-09-10 19:55:31 följande:
    Om du har kompletterande upplysningar så hör det naturligtvis till god diskussions-sed att uppge dem. Tycker du inte själv att det är skillnad på de scenarier du målade upp och det som trådstarten behandlar?

    Det är helt vansinnigt att svara att du bara går en promenad om dagen om det till exempel är så att den promenaden varar hela dagen. Det säger sig självt att det inte är, eller bör vara, norm. 
    Det är väl minst lika vansinnigt för dig att sitta och killgissa och anta massa skit om folk när du istället hade kunnat fråga hur x eller y kommer sig.

    TS frågade en fråga. Jag svarade. Att du sedan sitter och kastar hundbajs omkring dig på folk som du inte vet något om är bara idiotiskt.
Svar på tråden Hund