• Ispepxam

    Hur länge finns thc aktivt i blodet?

    Hej! 2 av mina kompisar va i lördags och skulle köpa 20 gram cannabis, varpå dom blev stoppade av polisen och fick åka med och ta pisseprov och föraren fick även ta blodprov. Kompisarna har rökt i ca 3-4 helger i rad (värt och notera). Förarens pissetest visade negativt men lite spår av kokain och passagerarens visade väldigt lite spår av thc! Föraren har pratat med poliserna och poliserna har sagt om du har aktivt thc i blodet så tar dom körkortet från dig! Nu till min fråga hur lång tid tar det innan de aktiva thct går ur kroppen bör han vara orolig? Tacksam för svar!

    Mvh

  • Svar på tråden Hur länge finns thc aktivt i blodet?
  • Utvandraren
    Ispepxam skrev 2019-09-14 20:55:03 följande:
    Och han bör vara lugn asså?
    JA För thc i varje fall. Hade varit mer oroad över kokainet om jag vore han.
  • Ispepxam
    Utvandraren skrev 2019-09-14 21:05:54 följande:

    JA För thc i varje fall. Hade varit mer oroad över kokainet om jag vore han.


    Det han är mest orolig över är körkortet
  • Långbenopluto
    Ispepxam skrev 2019-09-14 21:11:24 följande:
    Det han är mest orolig över är körkortet
    Det skulle han ha tänkt på innan han knarkade och valde att köra bil.
  • Ispepxam
    Långbenopluto skrev 2019-09-14 21:52:21 följande:

    Det skulle han ha tänkt på innan han knarkade och valde att köra bil.


    Ja ja det klart, men de bör ju ha gått ur blodet
  • Anonym (...)
    Ispepxam skrev 2019-09-14 20:21:39 följande:

    Men de går la ut fortare ur blodet än pisset? Och polaren är inte så regelbunden händer då och då på helger men absolut inte på vardagar


    Varför frågar du om du redan vet vad som gäller?

    Har han redan fått positivt på kokain borde han vara körd ändå. Så vitt jag vet så finns det ingen okej lägstanivå på kokain och bilkörning.
  • Ispepxam
    Anonym (...) skrev 2019-09-15 10:02:38 följande:

    Varför frågar du om du redan vet vad som gäller?

    Har han redan fått positivt på kokain borde han vara körd ändå. Så vitt jag vet så finns det ingen okej lägstanivå på kokain och bilkörning.


    Skrev ju ?la? menas inte med att jag vet! Sen som ?utvandraren? sa att de finns icke narkotiska ämnen som kan visa utslag på kokain. Det hade polisen också sagt till mina vänner att kokain kan vara väldigt vanligt att hitta
  • Ispepxam
    Anonym (...) skrev 2019-09-15 10:02:38 följande:

    Varför frågar du om du redan vet vad som gäller?

    Har han redan fått positivt på kokain borde han vara körd ändå. Så vitt jag vet så finns det ingen okej lägstanivå på kokain och bilkörning.


    Skrev ju ?la? menas inte med att jag vet! Sen som ?utvandraren? sa att de finns icke narkotiska ämnen som kan visa utslag på kokain. Det hade polisen också sagt till mina vänner att kokain kan vara väldigt vanligt att hitta
  • Utvandraren
    Ispepxam skrev 2019-09-15 14:14:05 följande:
    Skrev ju ?la? menas inte med att jag vet! Sen som ?utvandraren? sa att de finns icke narkotiska ämnen som kan visa utslag på kokain. Det hade polisen också sagt till mina vänner att kokain kan vara väldigt vanligt att hitta
    Nej. Jag pratade bara om cannabis. Vet inget om kokain.
  • Ispepxam
    Utvandraren skrev 2019-09-15 14:16:29 följande:

    Nej. Jag pratade bara om cannabis. Vet inget om kokain.


    Aha okej trodde du pratade om kokainet :)
Svar på tråden Hur länge finns thc aktivt i blodet?