Inlägg från: Anonym (Mamm3) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mamm3)

    Hjälp med CV!!

    Hej!! Är det någon här som kan hjälpa mig skriv ett CV eller ge en mall som är bra? SNÄLLA!! Jag har inte mått bra och velat vad jag vill jobba med länge. Nu kom ett jobb ut som kundservice medarbetare på ragnsells som jag VERKLIGEN vill ha!

  • Svar på tråden Hjälp med CV!!
  • Anonym (Mamm3)
    StevenDiese skrev 2019-09-16 21:43:28 följande:

    Det finns bra mallar i både Word och Pages. Men CV:t är nog inte avgörande. Ring och förklara hur gärna du vill ha jobbet.


    Jag googlade men det är en djungel ju! Är det inte för mycket att ringa ?
  • Anonym (Mamm3)
    Anonym (Hej) skrev 2019-09-16 21:50:36 följande:

    Har du haft ett jobb förut?


    Ja jag har jobbat sen jag var 15 är idag 30. Dock är mitt CV såå old school. Hehe
  • Anonym (Mamm3)
    Anonym (Hej) skrev 2019-09-16 22:08:14 följande:

    Du kan skriva med jobben du haft. Hur länge har du varit arbetslös?


    En månad bara, men jag sa upp mig. Har goda referenser från alla fg jobb. Detta är jobbet jag måste ha och passar mig bra.
  • Anonym (Mamm3)
    Anonym (Petra) skrev 2019-09-16 22:16:35 följande:

    Jag tror den här skulle funka för dig. Den är enkel och snygg.

    www.monster.se/karriarradgivning/artikel/enkel-cv-mall

    Ring. Det är trevligt och visar att du är intresserad. Fråga vad som är det viktigaste för dem när de anställer, vad det letar efter för person. Om det är något särkilt de vill att du ska visa upp i din ansökan. Kan tänka mig att personliga egenskaper är viktiga i kundtjänst.


    Tack och kundtjänst är jag så extremt erfaren och duktig på! Alla jobb jag haft har omfattat någon form av kundservice. Jag har förstått att man ska skriva mer utförligt så arbetsgivaren förstår vilken typ av erfarenhet man har. Där är jag sämre på att skriva men jag ska prova;
  • Anonym (Mamm3)
    Anonym (Petra) skrev 2019-09-16 22:16:35 följande:

    Jag tror den här skulle funka för dig. Den är enkel och snygg.

    www.monster.se/karriarradgivning/artikel/enkel-cv-mall

    Ring. Det är trevligt och visar att du är intresserad. Fråga vad som är det viktigaste för dem när de anställer, vad det letar efter för person. Om det är något särkilt de vill att du ska visa upp i din ansökan. Kan tänka mig att personliga egenskaper är viktiga i kundtjänst.


    Tack och kundtjänst är jag så extremt erfaren och duktig på! Alla jobb jag haft har omfattat någon form av kundservice. Jag har förstått att man ska skriva mer utförligt så arbetsgivaren förstår vilken typ av erfarenhet man har. Där är jag sämre på att skriva men jag ska prova;
  • Anonym (Mamm3)
    Anonym (Petra) skrev 2019-09-17 09:38:30 följande:
    Men så bra. Då är det ju det du ska få fram i CVt. Skriv så gott du kan och låt sedan någon kolla på det. De flesta kommuner har någon slags vägledningscentrum som säkert kan hjälpa till, en del arbetsförmedlingar också. För tror jag att de tom har det online. Annars som sagt har många fackförbund.

    Skriv enkelt. Det viktigaste är att få fram vad du gjort innan och som gör att du därför är passar för jobbet.
    Jag håller tummarna!
    wow jag gjode mitt cv idag, tog två timmar! men jag är RIKTIGT NÖJD. jag skippade alla dessa färger ballonger etc folk verkar köra med? Jag valde att göra ett klassiskt cv med tydlig text, en bild och vad jag tror rätt konkrekt cv.  nu kan ni väl hålla tummarna för mig! jag bad även en vän läsa igenom och han sa att det var bra, röd tråd etc ( wohuuu för jag skriver som en kratta privat)  Men jag har bestämt mig att det här jobbet SKA jag ha :) 

    hursom, tycker ni jag ska slänga iväg ett mejl typ " hej ! villl verkligen jobba hos er eller nåt? tack för stöd!
  • Anonym (Mamm3)
    Anonym (Petra) skrev 2019-09-17 20:41:35 följande:

    Jag googlade fram annonsens. Eftersom det är kundtjänst över telefon tycker jg du ska ringa. Berätta att du precis ansökt, att du är väldigt intresserad av tjänsten och nyfiken på var de är i rekryeringen då det står att de rekryrerar löpande och kan tillsätta den innan sista ansökningdatum. Att du hoppas de tycker att din bakgrund är intressant osv.

    De kommet få in mpnga ansökningar men också många som bara söker för att af tvingar dem så ring. Det är ett telefonjobb, visa att du är trevlig i telefon!

    Och du gjorde helt rätt mef Cv!


    Bra tips, tusen tusen tack, jag låter det kanske gå en dag i alla fall så dom får chansen att se mitt cv :) 
Svar på tråden Hjälp med CV!!