• Anonym (Trådstartaren)

    Hur ofta borstar ni tänderna?

    Som rubriken lyder.

  • Svar på tråden Hur ofta borstar ni tänderna?
  • Nama

    2ggr/dag, tandtrådar då även samt efter varje måltid. Flourskölj 2ggr/dag. Till saken hör att jag har väldigt dåliga tänder och är livrädd för tandläkaren så nu efter att jag typ sanerat munnen och äntligen hittat en tandläkare jag känner mig trygg med har jag blivit nitisk. Skulle aldrig missa!


    Lev och låt leva
  • Anonym (1)

    I snitt en gång om dan, men ibland går det 2 dar utan, andra dagar 2 ggr.

    Dock rätt noga med tandtråd, då det extremt lätt fastnar rester mellan vissa av mina tänder.

    Har inte haft ett hål på 25 år, fick tom beröm av tandläkaren sist.

    Och då dricker jag 1 liter cola om dan... Och småäter rätt mycket.

  • Anonym (Kompis)

    En gång om dagen. Har inte varit hos tandläkaren på 17 år. 

  • Anonym (???)
    Anonym (rb) skrev 2019-09-18 21:50:57 följande:
    Tänderna renar sig själva.
    Är du allvarlig? Har du några fantastiskt självrengörande tänder menar du? Hahaha Slår vad om att du luktar avföring ur munnen du med som alla jag träffat gör som uppenbarligen inte sköter sina tänder. Har en kompis som jag tror borstar tänderna alldeles för sällan och hon luktar BAJS i munnen. Som om hon tuggat en bajskorv innan vi träffats. Har svårt att umgås med henne därför. Slår också vad om att du har gula beläggningar på tänderna. Bläää tur jag slipper pussa på dig.
  • Anonym (!)
    Anonym (Usch) skrev 2019-09-18 22:30:50 följande:

    Men fy på er alla människor! Till er som inte borstar 2ggr/dag, önskar ni tandlossning och karies?! Till er som överborstar, varning för blottade tandhalsar, abrasionsskador osv osv..


    Jag har aldrig haft hål och får beröm för mina tänder varje gång jag är hos tandläkaren. Mina tänder är starka och vita fast jag bara borstar på morgonen. Det kanske beror på att jag har hög salivproduktion.
  • Missermajser
    Anonym (???) skrev 2019-09-19 07:16:03 följande:
    Är du allvarlig? Har du några fantastiskt självrengörande tänder menar du? Hahaha Slår vad om att du luktar avföring ur munnen du med som alla jag träffat gör som uppenbarligen inte sköter sina tänder. Har en kompis som jag tror borstar tänderna alldeles för sällan och hon luktar BAJS i munnen. Som om hon tuggat en bajskorv innan vi träffats. Har svårt att umgås med henne därför. Slår också vad om att du har gula beläggningar på tänderna. Bläää tur jag slipper pussa på dig.

    Gula tänder luktar inte mycket! Det är allat som fastnar på tungan samt infekterat tandkött som luktar illa.


     

  • viseversa
    Missermajser skrev 2019-09-19 13:54:57 följande:

    Gula tänder luktar inte mycket! Det är allat som fastnar på tungan samt infekterat tandkött som luktar illa.


     


    Fast jo tänder med tydliga beläggningar luktar inte hallon. Oborstad oren mun luktar urk oavsett. Och det är jävligt konstigt att man inte vill borsta tänderna oftare än en gång i veckan eller ännu mer sällan. Dessutom är det äckligt och att folk försvarar sig med att tänderna är sååå rena ändå är skrattretande. Då dom antagligen luktar död råtta ur truten. 
  • Anonym (Gadden)

    Alltid på morgonen. Det händer kanske ett par gånger i veckan att jag struntar i att borsta på kvällen.


    Anonym (Usch) skrev 2019-09-18 22:30:50 följande:

    Men fy på er alla människor! Till er som inte borstar 2ggr/dag, önskar ni tandlossning och karies?! Till er som överborstar, varning för blottade tandhalsar, abrasionsskador osv osv..


    Jag har gjort såhär i 20 år och tandis säger att mina tänder är fina och att det räcker att jag kommer dit varannat år och krafsar bort lite tandsten. Har haft karies en gång, när jag var barn.

    Jag äter tre ggr om dagen - småäter inte däremellan, och dricker sällan jos eller söta drycker. Sånt spelar ju också roll.
  • Missermajser
    viseversa skrev 2019-09-19 19:12:48 följande:
    Fast jo tänder med tydliga beläggningar luktar inte hallon. Oborstad oren mun luktar urk oavsett. Och det är jävligt konstigt att man inte vill borsta tänderna oftare än en gång i veckan eller ännu mer sällan. Dessutom är det äckligt och att folk försvarar sig med att tänderna är sååå rena ändå är skrattretande. Då dom antagligen luktar död råtta ur truten. 
    Jag tänker sällan på hur folk luktar i truten men kaffe och snus färgar tänderna gula. Har inte luktat om det liknar hallondoft dock.
  • Anonym (rb)
    Anonym (???) skrev 2019-09-19 07:16:03 följande:
    Är du allvarlig? Har du några fantastiskt självrengörande tänder menar du? Hahaha Slår vad om att du luktar avföring ur munnen du med som alla jag träffat gör som uppenbarligen inte sköter sina tänder. Har en kompis som jag tror borstar tänderna alldeles för sällan och hon luktar BAJS i munnen. Som om hon tuggat en bajskorv innan vi träffats. Har svårt att umgås med henne därför. Slår också vad om att du har gula beläggningar på tänderna. Bläää tur jag slipper pussa på dig.
    tandborstar och tandkräm är onaturligt
  • viseversa
    Missermajser skrev 2019-09-19 19:32:21 följande:
    Jag tänker sällan på hur folk luktar i truten men kaffe och snus färgar tänderna gula. Har inte luktat om det liknar hallondoft dock.
    Om du läser vad jag skrev så skrev jag tydliga gula beläggningar. Det är inte samma sak som missfärgade kaffetänder. Utan det får man om man struntar i att borsta inget annat.
Svar på tråden Hur ofta borstar ni tänderna?