• Anonym (.)

    Kan ni kvinnor märka om mannen är oskuld/oerfaren med kvinnor

    Jag undrar om ni kvinnor skulle märka att mannen är oskuld. Om ni nu skulle göra det, skulle ni då tappa er lust för honom och kanske till och med intressent?
    Vad är de typiska signalerna mannen utstrålar som får er att tänka att han kanske skulle kunna vara oerfaren?

    Vad för sorts vill ni att mannen tog för steg/initiativ utan att verka sliskig och jobbig?

    Tack för svar!

  • Svar på tråden Kan ni kvinnor märka om mannen är oskuld/oerfaren med kvinnor
  • prospicientia
    Anonym (mimi) skrev 2019-09-22 12:48:01 följande:

    Låter som en del unga män här svarar dig. Eller en del människor ingen någonsin skulle vilja ha sex med iaf.
    Mitt tips är att om det känns som att ni kanske är på väg in i ett förhållande, berätta för tjejen. Jag skulle vilja veta för att jag skulle ta mer ansvar för att guida dig rätt, det är speciellt och ska behandlas så, sex är kul och att bli av med oskulden ska firas! Oavsett hur det går, ha inte höga förväntningar på första gången. Ta det hellre lugnt, mysa, lär dig innan hur du smeker henne, vänj dig vid att bli berörd så blir det bättre 1a ggn. 
    Känns det attans bråttom, och ett snabbligg efter krogen är kanske inte sanningen så viktig. Men alltså, om du väntat längre än andra tycker jag det vore roligare att vara med ngn som är helt ok med situationen, att ha roligt ihop och kunna fnissa åt saker i sängen som inte går som det ska är viktigare än att du presterar enligt regelboken. Och du, strunta i folk här de verkar oerfarna och omogna.


    Tack du räddade dagen för mig! Tusen hjärtan Hjärta till dig!!! Solig
  • prospicientia
    Anonym (Tjejkompisen) skrev 2019-09-22 11:40:15 följande:

    Med en annan så visste jag innan att han var oskuld och det märktes väldigt tydligt. Han tog inga initiativ och verkade tom lite rädd. Svarade ju på det jag gjorde dvs lade armarna om mig när jag kysste honom och så och sa att han ville, och det var ju tur för annars hade jag nog varit osäker på det. När jag kysste honom på halsen trodde jag nästan att han skulle svimma. Han var för nervös för att bli vettigt hård så sexet blev kasst. Han vågade inte riktigt röra i mig och försökte gnida sig mot mig när jag väl lyckats lirka in den delvis och hyperventilerade och till slut så fick jag tillfredsställa mig själv istället medan jag smekte på honom och be honom runka sig själv efteråt istället. Där var det ju ultratydligt att han var helt oerfaren.


    Jag har faktiskt tänkt att det skulle kunna vara en fördel att onanera tillsammans första gången. Så att det är mer avslappnat på kompisnivå först. :) 
  • prospicientia
    Anonym (Tjejkompisen) skrev 2019-09-22 11:40:15 följande:

    Med en annan så visste jag innan att han var oskuld och det märktes väldigt tydligt. Han tog inga initiativ och verkade tom lite rädd. Svarade ju på det jag gjorde dvs lade armarna om mig när jag kysste honom och så och sa att han ville, och det var ju tur för annars hade jag nog varit osäker på det. När jag kysste honom på halsen trodde jag nästan att han skulle svimma. Han var för nervös för att bli vettigt hård så sexet blev kasst. Han vågade inte riktigt röra i mig och försökte gnida sig mot mig när jag väl lyckats lirka in den delvis och hyperventilerade och till slut så fick jag tillfredsställa mig själv istället medan jag smekte på honom och be honom runka sig själv efteråt istället. Där var det ju ultratydligt att han var helt oerfaren.


    Jag har faktiskt tänkt att det skulle kunna vara en fördel att onanera tillsammans första gången. Så att det är mer avslappnat på kompisnivå först. :) 
  • Anonym (Carro)
    prospicientia skrev 2019-09-22 19:55:53 följande:

    Jag har faktiskt tänkt att det skulle kunna vara en fördel att onanera tillsammans första gången. Så att det är mer avslappnat på kompisnivå först. :) 


    Onani är inte nödvändigtvis mer avslappnat. Det är många par i långvariga förhållanden som skäms ögonen ur sig för att onanera ihop även om övrigt sex kan vara både hårt och avancerat. För att inte tala om alla som hellre hugger av sig högra handen än erkänna att de onanerar...
  • prospicientia
    Anonym (Carro) skrev 2019-09-22 12:04:53 följande:
    I alla dessa trådar om oskulder har de flesta skrivit just att det är attityden och hanterandet av oskulden som är avtändande, inte just oskulden i sig.

    Men det verkar inte gå in att det är två skilda saker.

    Har du taskig attityd och bär offerkoftan blir det nej. Tar du det som en man och hanterar det därefter får du ligga.

    Hur kan man inte se skillnaden?

    Det tycker jag är en ganska fördomsfull kommentar. Det är jävligt uppenbart att det cirkulerar alla möjliga former av fördomar och otrevliga attityder mot oerfarna i många trådar, vilket redan konstaterats här. 

    Taskig finns det ingen aneldning att vara. Jag må vara ganska aggressiv i min inställning till hur kommunikation sker på internet och i text - vilket till mycket stor del beror på hur många män kan bete sig - men den aggressionen riktar jag mot samhällsstrukturen och mot livet i stort och aldrig mot enskilda individer eller mot alla kvinnor eller män.  

    Med detta inte sagt att det inte finns en massa "oskulder" med otrevliga attityder också. :) 


    Anonym (Carro) skrev 2019-09-22 10:46:12 följande:

    Är du social och framåt och tar för dig i samtal med andra människor och bjuder in nya bekantskaper så har du redan vunnit halva mitt hjärta och intresse. Då skulle jag inte bry mig om att du är oerfaren. För då har du redan per automatik lärt dig de sociala spel som behövs för att få kontakt och skapa attraktion.

    Är du däremot någon som är tillknäppt och tyst och förväntar dig att andra ska ta initiativ och ta ledningen så nej det har inte varit intressant alls.

    Oskulden i sig är inte ett problem utan hur du hanterar det.


    Skamen kring att vara oerfaren (jag avskyr ordet "oskuld") är ju naturligtvis just att det betyder att inte ha lyckats såväl socialt. Att vara sexuellt oerfaren innebär alldeles i självt ett stort socialt utanförskap. 


    Det är inte alla som klarar av livet på social nivå på det sättet du säger. Jag gör inte det. Du kan kalla detta för att ta på sig offerkoftan om du vill; jag bara konstaterar hur det är för mig att ha Asperger med full sjukersättning och en uppväxt inom Jehovas Vittnen med stora känslomässiga problem och stora svårigheter att klara av min grundläggande vardag utan att få den hjälp av samhället som jag hade behövt. 


    Det betyder inte att jag inte kan vara trevlig att umgås med; jag har lätt att få kontakt med människor - jag drar dem till mig - och jag har mycket lätt för att bli omtyckt. Jag har bl.a. gått språkkurser utomlands och är hyfsad på att prata grekiska. Men att t.ex. fråga en kvinna jag fått god kontakt med i ett gruppsammanhang om hon skulle ha någonting emot att jag skriver till henne på Facebook är generellt sett alldeles för svårt för mig. Det blir för rörigt och svårt med allt socialt brus och alla känslor och tankar som far runt och jag plågas konstant av skam- och skuldkänslor och ständig oro.   


    Haha, jag är verkligen inte tyst, det kan vara svårt att få tyst på mig ibland, men återigen ... Gäller det socialt samspel i grupp kan jag vara både passiv och aktiv, charmig och jobbig, men det är många gånger svårt för mig. Talar vi däremot om umgänge på tu man hand brukar det väl vara ganska avslappnat, även om jag är intensiv.


    Däremot vågar jag inte fråga rakt ut om en tjej skulle vara sexuellt intresserad för då är jag rädd att hon bli arg på mig. 


    Pratar vi om raggning så nej!! Jag raggar inte. Och jag orkar inte ens räkna upp skälen till det här, men det beror på flera olika saker. Jag tränar på att bli bättre på att hantera situationen nästa gång någon raggar på mig.


    Pratar vi om direkt sexuella aktiviteter så ja - om tjejen är erfaren men inte jag så räknar jag med att det är hon som för det lite grann. Är hon inte det är det en annan sak. Någon ledande roll vägrar jag ta på mig eftersom att det är sådan press på män i samhället att de ska vara drivande, på och framåt. Jag vägrar att anpassa mig efter förutbestämda mallar på det sättet. 


    Jag ogillar också skarpt ditt "Tar du det som en man"... Det borde i så fall heta "Tar du det som en vuxen person"...  Jag är en man vad  gäller könsidentitet. Men jag är ingen man när det gäller samhällets förväntingar kring maskulinitet och vad som förväntas av en vuxen man generellt sett. Jag betraktar mig mer som en pojke trots att jag är 41 år. :) Jag vägrar att anpassa mig till vad många attraheras av och/eller sätter värde på i det här avseendet (med attityder som "Var en man!"). Jag är jag!

  • prospicientia

    Vad gäller att berätta att jag är oerfaren så finns det sådan enorm press på att inte berätta det att jag vägrar att lyssna på vad alla män och kvinnor säger till mig. Det blir ett enormt berg om jag måste känna det som att jag inte ska berätta det. 


    Jag hade kontakt med en tjej på bodycontact en gång som ville ha en kk och vi pratade några dagar ganska intensivt - lite för intensivt för mig faktiskt. Och där kände jag att det inte fanns någon anledning att berätta det för henne. Jag berättar det när det känns naturligt för mig att göra det, men vill inte forsera fram det heller. I vissa fall känner jag dock att jag genast vill säga det - det gäller bl.a. när jag svarat på en del kontaktannonser. Jag vill känna mig accepterad och tycker kvinnan ifråga att det är konstigt eller "desperat" eller "gnälligt" eller vad det nu kan vara så får det stå för henne. Jag förblir hellre oerfaren än försöker anpassa mig efter andra. Jag vill ju hur som helst att hon ska intressera sig för MIG och då får jag kräva lite uppmärksamhet. :) 

  • prospicientia
    Anonym (Carro) skrev 2019-09-22 20:10:52 följande:
    Onani är inte nödvändigtvis mer avslappnat. Det är många par i långvariga förhållanden som skäms ögonen ur sig för att onanera ihop även om övrigt sex kan vara både hårt och avancerat. För att inte tala om alla som hellre hugger av sig högra handen än erkänna att de onanerar...

    Ja, DÅ är det nog inte rätt person för mig ska jag säga om man ska skämmas inför varandra nakna! Det är såklart en stark drift att vilja ha vaginalt samlag, men erektion och samlag kan också lätt kännas lite kravfyllt. Det värsta är nog om hon anser att det är slut när jag kommit. 


    Med det sagt inser jag att alla är olika och får hon t.ex. ingenting ut av att onanera får jag ju acceptera det. Men om hon kan onanera för sig själv och sen ska vi ha sex ihop, men vi kan inte göra det tillsammans? Det känns oerhört konstigt för mig. I synnerhet med min relgiösa uppväxt där jag som barn inte fick lov att onanera så är jag allergisk mot alla skamkänslor kring det. 


    Det finns flera möjligheter. Jag kan stimulera henne oralt eller så kan hon ta kontrollen över mig. Eller så tar vi det bara lugnt och känner hur det känns. :) Eller så delar vi en härlig fantasi ihop! 


     

  • prospicientia

    Angående det där med att ta initiativ eller inte så är det sällan jag skriver första meddelandet på dejtingsajter. Jag har kommit fram till att jag helt enkelt mår dåligt om jag är aktiv på det området, eftersom det är så svårt att få kontakt med någon som blir intresserad. (Har hängt på dem i kanske tolv år och fått till tre dejter på den tiden.) Det är bara några stycken som skriver till mig om året, MEN när det väl är någon som tar initiativet så är det inte sällan någon som är väldigt intresserad av mig redan från början. :) 


    Men om jag väl fått kontakt med någon kan jag såklart inte överlåta alla initiativ till flickan. Då krävs ömsesidighet. Men i mina närmaste relationer är det tyvärr så gott som alltid jag som tar initiativ. Det är svårt att hitta vänner där båda vill ungefär lika mycket eller behöver varandra ungefär lika mycket. 

  • Anonym (My)
    Miss Skywalker skrev 2019-09-22 18:34:24 följande:

    Jag märkte inget. Blev glad när han berättade det långt efteråt. En av de bästa älskare jag haft. Erfarenhet och förmåga går sällan hand i hand på det området..


    Jag har tagit en oskuld och märkte det alltför väl. Därefter är det nej tack om jag misstänker han är oerfaren.
  • Anonym (Hp)

    Det tycker inte jag.. Är man dålig i sängen så är man bara det. Du kan vara erfaren, men ändå lika dålig som någon som aldrig ens tagit i en kvinna. Män som legat med många är oftast sämst då de endast riktar in sig på att knulla så många som möjligt. In och ut, sprut! Sen vidare till nästa tjej. Jag är hellre med någon som varit i ett förhållande länge, kanske tillochmed endast legat med en-två tjejer..

  • Anonym (Hmmmmm...)
    Anonym (.) skrev 2019-09-22 03:12:54 följande:

    Jag undrar om ni kvinnor skulle märka att mannen är oskuld. Om ni nu skulle göra det, skulle ni då tappa er lust för honom och kanske till och med intressent?
    Vad är de typiska signalerna mannen utstrålar som får er att tänka att han kanske skulle kunna vara oerfaren?

    Vad för sorts vill ni att mannen tog för steg/initiativ utan att verka sliskig och jobbig?

    Tack för svar!


    Jag tror inte jag skulle märka. Första gången är ju alltid lite fumlig. Om jag vetat hade jag blivit glad. Hade varit kul att ta en killes "svendom".
  • Anonym (Hmmmmm...)
    Anonym (friskavindar) skrev 2019-09-22 11:25:37 följande:
    Kände du dig inte lurad när de berättade först efter?
    Många kvinnor skulle bli skitsura. De hade velat veta innan, och då skippat killen.
    Jag hade velat veta innan för då hade jag kunnat göra hans första gång mer speciell. Första gången minns man alltid!
  • Anonym (Hmmmmm...)
    Anonym (friskavindar) skrev 2019-09-22 11:51:29 följande:

    Ja, det var märkligt vad överseende kvinnorna plötsligt var med oskulder. I de flesta trådar jag läst och skrivit tidigare har det ta mig fan låtit annorlunda.


    Jag har inte läst en enda tråd där detta står.
Svar på tråden Kan ni kvinnor märka om mannen är oskuld/oerfaren med kvinnor