• Anonym (.)

    Varför är inte jämnställd medkänsla till män som till kvinnor?

    Jag har noterat att kvinnor visar inte upp lika mycket medkänsla till män när det kommer till män som blir tafsad på utan att de bett om det eller på något vis gott med på det överhuvudtaget.
    Men det slutar inte där, utan de kvinnor som hör på historia blir antingen helt tysta eller så säger deras väninnor till varandra: ''Hon kanske bara ville känna på honom och utnyttjande sin position'', med en flin, som om hon inte brydde sig alls.
    Samma sak med män som blivit våldtagna av kvinnor. Det börjar komma fram mer och mer. Vissa kvinnor har dock kunnat visa sympati i den punkten. Men vissa kvinnor tycker och har inställningen av att ''Kvinnor kan inte våldta'' och/eller ''Det är ingenting kvinnor gör''.
    Men speciellt det där med att tafsa och utnyttja män. Det är nästan ingen som helst reaktioner på och uppvisar sympati. Utan mer positiva kommentarer och i princip hejar på kvinnan som utförde det hela. Inga som helst sympatier för mannen. Varför är det så?

  • Svar på tråden Varför är inte jämnställd medkänsla till män som till kvinnor?
  • Anonym (Reducerad)
    Anonym (P) skrev 2019-09-28 12:14:48 följande:

    De som är allra sämst på att visa medkänsla för män som blivit sexuellt trakasserade är andra män. Skärp er killar! Stå upp varandra och ta ingen skit!


    Det är vad det innebär att vara man. Svälj skit, bit ihop. Kvinnor får bli upprörda. En man ska vara stark, tyst, stadig.
  • Anonym (P)
    Anonym (Reducerad) skrev 2019-09-28 12:19:05 följande:
    Det är vad det innebär att vara man. Svälj skit, bit ihop. Kvinnor får bli upprörda. En man ska vara stark, tyst, stadig.

    Det är ingen naturlag. Det går att ändra på.
  • Anonym (.)
    Anonym (S) skrev 2019-09-28 11:59:39 följande:
    Du förstod visst inte min fråga.?

    Min fråga var om en person som blivit utsatt för ett övergrepp som är ovanligt inte ska lyfta det bland sina vönner tex?

    Det är väl det ts skriver om. När något faktiskt har ägt rum, och hur några personer han träffat på då betett sig.
    Tack! Just så!
  • baralillatant

    Sen när visar män medkänsla för kvinnor som blivit våldtagna eller ofredade??

    Gå en dag i en kvinnas skor så fattar du sen hur bra du har det..

  • Anonym (Reducerad)
    baralillatant skrev 2019-09-28 12:25:27 följande:

    Sen när visar män medkänsla för kvinnor som blivit våldtagna eller ofredade??

    Gå en dag i en kvinnas skor så fattar du sen hur bra du har det..


    Typiskt kvinnor. En man berättar om nåt han mår dåligt över. Hon svarar "tänk på hur det är för MIG då".
    Det är en tävling. Kvinnan vinner alltid. Det är alltid värst för kvinnor.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Reducerad) skrev 2019-09-28 12:30:19 följande:

    Typiskt kvinnor. En man berättar om nåt han mår dåligt över. Hon svarar "tänk på hur det är för MIG då".

    Det är en tävling. Kvinnan vinner alltid. Det är alltid värst för kvinnor.


    Sluta med den där härskartaktiken. Det är samma taktik som våldtäktsmän och kvinnomisshandlare använder för att förminska utsatta kvinnor.
  • Smörjsmurfen
    Anonym (Anonym) skrev 2019-09-28 11:42:50 följande:

    Det är inte extremt ovanligt att män gör det men ovanligt och det ska man ta på allvar.

    Men att ens ta upp våldtäktskvinnor blir löjligt eftersom de är så försvinnande få.


    Vanligare än våldtäkt på spädbarn (i Sverige i vart fall)
  • Anonym (Reducerad)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-09-28 12:38:34 följande:
    Sluta med den där härskartaktiken. Det är samma taktik som våldtäktsmän och kvinnomisshandlare använder för att förminska utsatta kvinnor.
    Kvinnor förminskar män också. Mäns känslor. En man lyssnar på en kvinna om hon mår dåligt, hon får sympati.
    En kvinna vill inte lyssna på en man som mår dåligt. Då blir det en tävling. Hon jämför. Och det är alltid hon som har det värre. 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Reducerad) skrev 2019-09-28 12:43:03 följande:

    Kvinnor förminskar män också. Mäns känslor. En man lyssnar på en kvinna om hon mår dåligt, hon får sympati.

    En kvinna vill inte lyssna på en man som mår dåligt. Då blir det en tävling. Hon jämför. Och det är alltid hon som har det värre. 


    Vi kvinnor ÄR och har alltid varit de som är utsatta. Mannen har alltid haft makt över kvinnor, så vad gnäller du om?

    Våldtäkt är givetvis inte ok oavsett vilket kön det gäller men jag stör mig på att ts försöker få det att framstå som att våldtäktskvinnor är vanligt. Majoriteten av alla våldtäkter begås av män mot kvinnor, en liten del begås av män mot andra män och en försvinnande liten del begås av kvinnor mot män.

    Känns lite som att ts genom detta försöker förminska utsatta och våldtagna kvinnor genom att hävda att kvinnor minsann också kan våldta.
  • Anonym (Reducerad)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-09-28 12:48:54 följande:
    Vi kvinnor ÄR och har alltid varit de som är utsatta. Mannen har alltid haft makt över kvinnor, så vad gnäller du om?

    Våldtäkt är givetvis inte ok oavsett vilket kön det gäller men jag stör mig på att ts försöker få det att framstå som att våldtäktskvinnor är vanligt. Majoriteten av alla våldtäkter begås av män mot kvinnor, en liten del begås av män mot andra män och en försvinnande liten del begås av kvinnor mot män.

    Känns lite som att ts genom detta försöker förminska utsatta och våldtagna kvinnor genom att hävda att kvinnor minsann också kan våldta.
    Dina inlägg bekräftar det jag säger. Män får inte samma medkänsla av kvinnor, som män ger kvinnor. OAVSETT vad det än gäller.
Svar på tråden Varför är inte jämnställd medkänsla till män som till kvinnor?