• Anonym (Förvirrad)

    Få tillbaks ex, hur

    Träffade en kille i ca 4-5 månader? Det var ganska seriöst och vi träffades ofta då han inte var borta på jobb, jag träffade även hans vänner.

    Det hände saker, från mitt men mestadels hans håll, inom familjen. Vilket gjorde att det blev skakigt. Jag blev tyvärr ganska påverkad då vi då hade träffats i ca 3 månader? Men vi hade fortfarande inte kommit fram till vad vi var. Jag frågade en gång, han sa att han tyckte om mig mkt men att han har svårt för känslor.

    Saker inom hans familj blev värre, jag började även må dåligt, han behövde tid vilket jag gav han men han kom inte fram till något så vi avslutade. 2 dagar senare säger han att han saknar mig, han är borta på jobb men vi har kontakt. Jag söker bara mer och mer bekräftelse, vill veta vad vi är och samma sak händer 2 ggr till, det tar slut, han hör av sig och nu är det ännu en gång slut. Pga att jag inte kunde ge han tid säger han.

    Nu är jag helt förvirrad, vet inte för 5 öre vart jag har mig själv. Är jag tokig? Är jag desperat och tjatig eller borde det hänt mer på 3 månader om han verkligen tyckte om mig? Och den största frågan. Borde jag höra av mig och HUR isf?

  • Svar på tråden Få tillbaks ex, hur
  • Anonym (Ok)

    Strunta i honom och gå vidare, finns bättre killar därute.

  • smulpaj01

    Du ska inte göra någonting. Så mycket strul och redan gjort slut flertal gånger fast ni nyss har träffats. Han är helt enkelt inte lika intresserad av dig som du är av honom.

    Inse det och gå vidare. Var glad att du fick reda på det såhär snabbt.

    Hade det känts rätt för er båda så hade du inte behövt fråga var ni står, han hade inte velat ha egen tid för att känna efter pga "familjeproblem" (vad innebär det?). Det är bara en ursäkt han kör med för att han inte är intresserad av att ha ett förhållande - med dig.

  • Anonym (Förvirrad)
    smulpaj01 skrev 2019-10-02 06:48:54 följande:

    Du ska inte göra någonting. Så mycket strul och redan gjort slut flertal gånger fast ni nyss har träffats. Han är helt enkelt inte lika intresserad av dig som du är av honom.

    Inse det och gå vidare. Var glad att du fick reda på det såhär snabbt.

    Hade det känts rätt för er båda så hade du inte behövt fråga var ni står, han hade inte velat ha egen tid för att känna efter pga "familjeproblem" (vad innebär det?). Det är bara en ursäkt han kör med för att han inte är intresserad av att ha ett förhållande - med dig.


    Jadu, hans familjeproblem var att hans ex insåg att hon var gravid 2 veckor innan bf.
  • Anonym (Förvirrad)

    Han jobbar borta, ibland i 2 veckor eller längre. Han vill inte ha barn utan anser att han är för ung och absolut inte redo. Nu har barnet kommit

  • smulpaj01
    Anonym (Förvirrad) skrev 2019-10-02 07:10:27 följande:

    Han jobbar borta, ibland i 2 veckor eller längre. Han vill inte ha barn utan anser att han är för ung och absolut inte redo. Nu har barnet kommit


    Oj, ja i så fall har han inte tid för något förhållande. Den lilla tid han har hemma behöver han fokusera på att vara hos exet och skapa en relation med sitt barn. Vidare behöver han tid att byta jobb så han inte jobbar borta i långa perioder.

    Kanske kan ni återuppta nåt om ett par år förutsatt att du (och han) är singel.
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2019-10-02 07:05:57 följande:

    Jadu, hans familjeproblem var att hans ex insåg att hon var gravid 2 veckor innan bf.


    Anonym (Förvirrad) skrev 2019-10-02 07:10:27 följande:

    Han jobbar borta, ibland i 2 veckor eller längre. Han vill inte ha barn utan anser att han är för ung och absolut inte redo. Nu har barnet kommit


    smulpaj01 skrev 2019-10-02 07:14:28 följande:

    Oj, ja i så fall har han inte tid för något förhållande. Den lilla tid han har hemma behöver han fokusera på att vara hos exet och skapa en relation med sitt barn. Vidare behöver han tid att byta jobb så han inte jobbar borta i långa perioder.

    Kanske kan ni återuppta nåt om ett par år förutsatt att du (och han) är singel.


    Håller med här, killen behöver tid för att landa i sin föräldraroll. Låt honom vara och sök dig vidare.
  • Anonym (Emma)

    Mitt råd är att du backar att du markerar när han hör av sig. Så fort han skriver att han saknar du så dyker du på honom med massa frågor och krav. Det sätter en massa press på honom vilket får honom att ångra sig och avsluta igen.

    Nästa gång han hör av sig och skriver att han saknar dig eller annat så skriv: är inte du redo att satsa på mig så uppskattar jag att du inte skickar sådana meddelanden till mig.

    Skriver han bara hej så svara inte. Skriver han hur mår du svara bara bra men fråga inte tillbaka.

    Chanserna är större att få tillbaka honom om han känner att han förlorar dig. Just nu är du lite som en fästing.

    Hör inte han av sig mer så är det tyvärr över för gott. Du ska inte skriva till honom.

  • smulpaj01
    Anonym (Emma) skrev 2019-10-02 09:38:32 följande:

    Mitt råd är att du backar att du markerar när han hör av sig. Så fort han skriver att han saknar du så dyker du på honom med massa frågor och krav. Det sätter en massa press på honom vilket får honom att ångra sig och avsluta igen.

    Nästa gång han hör av sig och skriver att han saknar dig eller annat så skriv: är inte du redo att satsa på mig så uppskattar jag att du inte skickar sådana meddelanden till mig.

    Skriver han bara hej så svara inte. Skriver han hur mår du svara bara bra men fråga inte tillbaka.

    Chanserna är större att få tillbaka honom om han känner att han förlorar dig. Just nu är du lite som en fästing.

    Hör inte han av sig mer så är det tyvärr över för gott. Du ska inte skriva till honom.


    Jag tycker det är bättre att ts glömmer honom helt, sörjer (om man nu ens gör det efter så kort tid och helt oseriöst?) och går vidare. Den här killen har varken tid eller lust att inleda ett nytt förhållande när han precis blivit pappa för första gången och dessutom jobbar på annan ort minst 50% av tiden. Han behöver fokusera på sin familj nu.

    Detta kan inte bli bra utan ts kommer bara bli sårad igen gång på gång om hon iglar sig fast!
Svar på tråden Få tillbaks ex, hur