• Anonym (Förstår inte)

Paus med dejt

Träffat en kille i några månader. Det var ganska seriöst och jag har träffat både hans vänner och delar av familj. Hänt en del jobbigare saker i hans liv, och jag har märkt det på honom.

Här om dagen talade han om för mig, efter en mängd tjat, att det händer så mkt i hans liv, och att han kanske behövde vara ensam. Jag frågade om vi skulle lämna detta helt eller om det var en paus han ville ha, på någon månad. Han svarade paus.

Nu vet inte jag men när jag frågade om vi skulle träffa andra, så svarade han jag vet inte. När jag skrev att det inte var en paus för mig om vi skulle det så sa han att han inte behövde eller tänkte träffa någon. Jag går nu och funderar på om han egentligen vill det, men inte vågar säga eller om han ville höra min åsikt.

Jag vet inte om jag ska försöka gå vidare, fast jag vill va med han och kan ha en viss förståelse för att han behöver vara själv.

Någon som vart med om liknande? Erfarenheter av pauser?

• Svar på tråden Paus med dejt
  • Smillefix

Det var ju du som frågade om det är ok att träffa andra? Jag får snarare intrycket att det är du som vill det eller varför frågade du? Säger han att han inte vill träffa andra är det nog så, om han vill ha en paus för att han har mycket nu är det kanske inte en ny relation som står högst på listan däremot kan jag förstå om han oroar sig nu över vad du vill.

Prata med honom, vill ingen av er träffa någon annan tar ni en paus helt enkelt men är trogna, sedan känner ni efter om ni vill fortsätta eller om ni vill göra slut. Därefter är det ok att träffa andra, så tolkar jag att ha en paus i alla fall.

• CitronTulo

Du behöver nog förklara för honom att DU inte vill träffa andra! Han tror såklart att du inte klarar av en månads paus utan att dejta andra eftersom du frågar!!

Angående paus i ett förhållande i stort så är min åsikt att det är början till slutet i de flesta fall! Särskilt om man varit ihop så kort tid som ni har.

• Anonym (Förstår inte)

Jag känner väl att det största problemet är att jag inte direkt kan lita på att han inte är med någon annan. Detta är inte första ggn han behöver tid, jag har då avslutat men han har alltid hört av sig en vecka senare och bett om ursäkt och sagt att han saknat mig.

Jag vill så gärna vara med honom, men jag vet att han har det jobbigt just nu. Är bara rädd att detta är hans sätt att göra slut på men att han inte vågar. Usch så jobbigt det är, vill inte vara den som hör av mig hela tiden och tjatar heller.

• smulpaj01
    Anonym (Förstår inte) skrev 2019-09-26 07:59:37 följande:

Jag känner väl att det största problemet är att jag inte direkt kan lita på att han inte är med någon annan. Detta är inte första ggn han behöver tid, jag har då avslutat men han har alltid hört av sig en vecka senare och bett om ursäkt och sagt att han saknat mig.

Jag vill så gärna vara med honom, men jag vet att han har det jobbigt just nu. Är bara rädd att detta är hans sätt att göra slut på men att han inte vågar. Usch så jobbigt det är, vill inte vara den som hör av mig hela tiden och tjatar heller.

Ni har nyss träffats och han har redan brutit ett par gånger. Jag tror inte det är en paus han är ute efter utan ett mildare sätt att göra slut.

Gå vidare.
  • CitronTulo
    Anonym (Förstår inte) skrev 2019-09-26 07:59:37 följande:

Du får nog testa vad som händer om du INTE kommer springande direkt när han säger att han saknar dig efter att han gjort slut..
    Om han ser att han riskerar att förlora dig om han håller på så här så märker du hur angelägen han är att vara med dig!

Kommer såklart svida om han inte kämpar lite för att få dig tillbaks, men å andra sidan.. vill du ha en kille som gör slut med dig typ en gång i månaden?
  • Anonym (A)
    CitronTulo skrev 2019-09-26 07:03:51 följande:
    Du behöver nog förklara för honom att DU inte vill träffa andra! Han tror såklart att du inte klarar av en månads paus utan att dejta andra eftersom du frågar!!

Angående paus i ett förhållande i stort så är min åsikt att det är början till slutet i de flesta fall! Särskilt om man varit ihop så kort tid som ni har.
    Håller med
  • Zarch

Nu kanske jag låter väldigt negativ men personligen så tror jag att du själv måste inse TS att det här är den konflikträdda människans sätt att dumpa dig på. Vågar kanske inte säga rakt ut att det är slut utan lindar in det lite snyggt och kallar det för paus istället.

Böla ur, torka tårarna och gå vidare..en vacker dag träffar du denna där som inte vill leva utan dig.

• Anonym (Förstår inte)

Hej, jag vill inte höra av mig till dig hela tiden då du sa att du ville ha tid men jag måste. Jag känner att den här pausen endast är jobbig för mig då jag bara vill lösa allt. Jag får känslan av att du ändast använder ordet paus för att inte såra mig, är det så?

Kan jag skicka detta till honom?

• Missermajser
    Anonym (Förstår inte) skrev 2019-09-26 15:32:40 följande:

Hej, jag vill inte höra av mig till dig hela tiden då du sa att du ville ha tid men jag måste. Jag känner att den här pausen endast är jobbig för mig då jag bara vill lösa allt. Jag får känslan av att du ändast använder ordet paus för att inte såra mig, är det så?

Kan jag skicka detta till honom?

Varför inte så här: Hej på dig! Jag orkar inte med det här tramset längre så jag gör slut åt dig eftersom du inte törs göra det själv även om det är uppenbart!

Jag gillade dig men tyvärr passar det inte mig med en velig kille som inte är säker på att det är mig han vill ha! Skulle du ändra dig så kommer alltid din velighet att så tvivel i mig! Tack och hej! :) 

• smulpaj01
    Missermajser skrev 2019-09-26 15:39:34 följande:

Varför inte så här: Hej på dig! Jag orkar inte med det här tramset längre så jag gör slut åt dig eftersom du inte törs göra det själv även om det är uppenbart!

Jag gillade dig men tyvärr passar det inte mig med en velig kille som inte är säker på att det är mig han vill ha! Skulle du ändra dig så kommer alltid din velighet att så tvivel i mig! Tack och hej! :) 

Mycket bättre!
  • Anonym (Nej!)

Nej för guds skull. Skriv inte så. Skriv inte alls tycker jag. Man ska aldrig diskutera känslor via text. Låt honom vara. Om han kommer tillbaka, fine, då får ni prata igenom det hela så att det inte upprepas igen. Om han inte kommer tillbaka, då har du ditt svar där. Jag hade levt på som om det vore slut.

Skriv inte!!

• Zarch
    Missermajser skrev 2019-09-26 15:39:34 följande:

Det här är jättebra formulerat för det är tecken på att man har lite cojones. Skicka det här TS!
Svar på tråden Paus med dejt