• Anonym (Röka)

    Börja röka

    Jag funderar, finns det folk här som vill börja röka eller funderar på att börja röka?

    Är bara allmänt nyfiken.

    Alla kommentarer om hur dumt det är att röka behöver jag inte. Jag själv tänker inte börja röka. Jag bara är nyfiken på er som har dom tankebanorna.

  • Svar på tråden Börja röka
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Röka) skrev 2019-10-05 18:10:40 följande:

    Okej, då önskar jag att ditt liv ska få en positiv vändning så att du ska vilja leva.


    Tack <3
  • Anonym (Röka)
    Anonym (Ja) skrev 2019-10-05 18:18:43 följande:

    Tack <3


    Kan jag göra något för dig?
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Röka) skrev 2019-10-05 18:45:54 följande:

    Kan jag göra något för dig?


    Vet inte vi är ju anonyma här. Mår du också dåligt?
  • Dr Nail

    Jag tycker att alla som vill börja röka ska göra det och sluta tveka! Det har varit mycket negativ propaganda kring rökning, men man kan INTE lita på forskning när det kommer till sådana grejer.

  • klyban
    Dr Nail skrev 2019-10-06 12:56:49 följande:
    Jag tycker att alla som vill börja röka ska göra det och sluta tveka! Det har varit mycket negativ propaganda kring rökning, men man kan INTE lita på forskning när det kommer till sådana grejer.

    Jo, så är det, ingen ökad cancer risk och inga andra risker som gör att man gräver ned dig i jorden i förtid.
    Sen heter det negativ FAKTA, dock inte frö den som låter bli pga faktan. Solig


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • plättarmedsylt
    Dr Nail skrev 2019-10-06 12:56:49 följande:

    Jag tycker att alla som vill börja röka ska göra det och sluta tveka! Det har varit mycket negativ propaganda kring rökning, men man kan INTE lita på forskning när det kommer till sådana grejer.


    Är du seriös?
  • Sasu
    Anonym (Röka) skrev 2019-10-05 08:59:57 följande:

    Jag funderar, finns det folk här som vill börja röka eller funderar på att börja röka?

    Är bara allmänt nyfiken.

    Alla kommentarer om hur dumt det är att röka behöver jag inte. Jag själv tänker inte börja röka. Jag bara är nyfiken på er som har dom tankebanorna.


    det enda rökning ger är kol, lungcancer, asthma och en tom plånbok. så nej.
  • Anonym (R)

    Man kanske dör lite snabbare men KOL är fan vidrigt. Hellre att leva lite längre med mer pengar och ork att faktiskt göra något.

  • Dr Nail
    plättarmedsylt skrev 2019-10-06 13:07:30 följande:

    Är du seriös?


    Vad menas med "seriös"?

    Ja, fler ska börja röka, det tycker jag definitivt. Det känns annars som att vi kan förlora en hel generation av nya rökare, med tanke på hur dagens samtalsklimat ser ut....

    Fattar du hur mycket PENGAR tobaksbolagen kommer att förlora? Fattar du hur många JOBB?!

    Så rök ni unga! Den där första cigaretten på morgonen, tilsammans med en kopp stark kaffe: det är den som gör dagen!
  • klyban
    plättarmedsylt skrev 2019-10-06 13:07:30 följande:
    Är du seriös?

    Nej, alltid aldrig seriös.


    Det är så vi har det med högeragendan idag.
    Det man får lära sig är stänga öronen, vilket är inte svårt då de aldrig pratar om nått som sker i verkligheten, utan glömma det mesta.
    Kompartmentalisera är deras paradgren, och sen tror dom det ger dom rätt i allt.
    Men det har aldrig hänt.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • plättarmedsylt
    Dr Nail skrev 2019-10-06 13:23:59 följande:

    Vad menas med "seriös"?

    Ja, fler ska börja röka, det tycker jag definitivt. Det känns annars som att vi kan förlora en hel generation av nya rökare, med tanke på hur dagens samtalsklimat ser ut....

    Fattar du hur mycket PENGAR tobaksbolagen kommer att förlora? Fattar du hur många JOBB?!

    Så rök ni unga! Den där första cigaretten på morgonen, tilsammans med en kopp stark kaffe: det är den som gör dagen!


    Jag undrade främst om du var seriös när du sa att man inte ?kan lita på forskning när det kommer till sådana grejer?.
  • Dr Nail
    plättarmedsylt skrev 2019-10-06 16:21:31 följande:

    Jag undrade främst om du var seriös när du sa att man inte ?kan lita på forskning när det kommer till sådana grejer?.


    Det finns noll egenvärde i att lita på forskning.
  • Anonym (A)
    klyban skrev 2019-10-06 13:02:15 följande:

    Jo, så är det, ingen ökad cancer risk och inga andra risker som gör att man gräver ned dig i jorden i förtid.
    Sen heter det negativ FAKTA, dock inte frö den som låter bli pga faktan. Solig


    +1
  • plättarmedsylt
    Dr Nail skrev 2019-10-06 18:27:20 följande:

    Det finns noll egenvärde i att lita på forskning.


    LOL
  • klyban
    Dr Nail skrev 2019-10-06 18:27:20 följande:
    Det finns noll egenvärde i att lita på forskning.

    Sant om man inte förstår den, det krävs faktiskt man har lärt sig nått under skolan och livet.
    Och håller agendor borta ifrån att förstå.
    Detta är dock inget nytt.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
Svar på tråden Börja röka