Inlägg från: Anonym (Päron) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Päron)

    Onani tillfredställer inte längre

    Jag kan känna så när kroppen egentligen vill fly från jobbiga saker, stress och ångest. Då kan det tippa över och jag känner mig sexuellt frustrerad istället vilket blir en helt fel känsla. Att jag inte blir nöjd efter orgasm beror ju på att grundproblemet fortfarande är kvar.

  • Anonym (Päron)

    Det är inget ovanligt problem egentligen men det är inte så vanligt att man är öppen om det.

    Sexuellt frustrerad och otillfredsställd kopplas ju oftast ihop med dåligt sexliv med en partner. Man får inte det man behöver/vill ha och självförtroende sviker och hjärnspöken skapas och det blir en ond cirkel av det. Kanske man också helt saknar partner och onanin förstärker känslan av ensamhet och man känner sig tom och inte nöjd efteråt. Något saknas.

    Men det hänger också ihop med prestationskrav, stress, ångest, en tuff livssituation etc, onani/sex blir en form av snuttefilt och ångestdämpande men som ovan skriver så kvarstår dock ursprunget till känslan och man är lika frustrerad efteråt som när man började. Vilket också kan skapa en ond spiral då man jagar fler orgasmer i jakten på att få rätt kick och rätt känsla.

Svar på tråden Onani tillfredställer inte längre