• Anonym (Anonym)

    Varför vill inte min man gå ut tillsammans med mig

    Hej

    Jag har undrat över det länge. Varför min man vill inte gå ut tillsammans med mig. Han kan tar med sig två barn på helgerna och går ut. När jag säger att vi måste göra någonting tillsammans hela familjen då kommer det massa med orsak. Vi har 4 små barn. Han säger att jag bråkar och säger att han raggar på andra kvinnor. Jag bråkar inte men tycker inte om att han flörtar med andra tjejer när vi är ute.

  • Svar på tråden Varför vill inte min man gå ut tillsammans med mig
  • Anonym (Anonym)

    Jag vet inte om han chattar fortfarande. Det gjorde han förrut.

  • Anonym (Anonym)

    Jag skriver nu för att visa tror jag är kanske svårt sjuk eller dumm i huvudet.

  • Anonym (Anonym)

    Jag tycker inte om när han tar med sig sin mobil till toaletten och sitter där jätte länge och håller på. När man frågar säger få man svar att det är bara spel som han spelar.

  • Anonym (Ylva)

    Vad är att flörta enligt dig?

    Det låter som att ni har haft stora bekymmer innan som ni inte helt har löst eller om ni ens har pratat om det. Det kanske stämmer att du inte börjar bråka när ni är ute men han kan ändå uppleva det så. Ett bråk för dig kanske är när man höjer rösten mot varandra men för honom kanske det räcker med att du frågar varför pratade du med henne eller något liknande. Det sprider samma negativitet som ett bråk där man står å skriker på varann. Kanske till och med att det sprider mer negativitet då du direkt anklagar honom för något bara för att han pratar med eller tittar på en tjej.

    Ni verkar inte lyssna på varandra. Du har dina åsikter som att du ogillar att han tar med telefonen på toa. Du drar direkt slutsatsen att han döljer något och skriver med andra tjejer. Har du någon gång satt dig i hans sist, hur ditt beteende får honom att känna? Har du någon gång tagit till dig av det han sagt? Det han berättar är hur han upplever saker och handlar inte om att det är så som han säger. Men han upplever det på detta sätt av en anledning. Har du nån gång ställt dig frågan varför han upplever det som att du börjar bråka?

    Du skriver att du bråkar inte men du gillar inte att han flörtar med andra tjejer. Du hamnar direkt i självförsvar och sen peka fingret på honom. Har du hört uttrycket att varje gång du pekar fingret på någon annan så pekar tre fingrar mot dig?

    Ransaka dig själv och ditt beteende rejält. Va öppen för att verkligen lyssna på din partner och försök förstå hans perspektiv. Han behöver självklart göra samma sak annars kan ni lika väl lägga ner och gå skilda vägar.

  • Anonym (Anonym)

    Så menar du jag ska förstå honom när han kollar och bita på sina läppar framför tjejen.

  • Anonym (Anonym)

    Han kan skaffa. Jag har ingenting emot det. Du behöver inte rätta mig och behöver inte svara heller om min stavning stör dig.

  • Anonym (Anonym)

    Vad vet du om min situation. Ingenting så gå och gör det som du ska göra. Du behöver inte vara så otrevlig.

  • Anonym (Ylva)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-10-19 14:00:58 följande:

    Så menar du jag ska förstå honom när han kollar och bita på sina läppar framför tjejen.


    Seriöst är det flörta för dig?

    Du behöver verkligen jobba på din egna självkänsla. Just nu letar du efter tecken på att han flörtar. Ja han kommer att kolla på andra tjejer ja han kommer att prata med andra tjejer ja han kommer att tycka att vissa tjejer ser bättre ut än dig. Men det betyder inte att han vill ha nån av dem. Men med ditt beteende så kommer han snart inte vilja ha dig heller.

    Jobba på dig själv och hitta en trygghet i dig själv. Osäkerhet är oattraktiv speciellt när man anklagar sin partner för något man hittat på i sitt egna huvud och letar efter minsta lilla som kan styrka sina misstankar.
  • Anonym (Ge er.)

    Nu vet jag ju inte om TS reagerar på alla leenden som hennes kille ger åt kvinnor eller om det bara är de flörtiga leenden som stör henne. Men det är det ju så att det kan vara väldigt stor skillnad på leende och leende.

    Det verkar dock som flera i denna tråd inte inser hur man flörtar.

    TS. Om din kille förtar med andra kvinnor när du är med så är det inget annat än respektlöst och du förtjänar säkert bättre än så. Jag förstår att det känns som om han förnedrar dig om han upprepar det flera gånger trots att ni tidigare bråkat om det.

    Visst om han förtar med en blick och ett leende när han är ensam. Det är inte mycket mer än mänskligt. Bara det stannar där.

    TS var bara observant så att du inte misstolkar hans vänliga leenden mot folk i hans omgivning som flörtar.

    Slutar han inte får du väl se om ni bara tillsammans.

  • Anonym (Anonym)

    Det är inte vänlig leende mot folk. Han raggar och flötar och han slutar inte med det. Jag har sagt till honom många gånger han behöver inte stanna med mig om han vill inte det. Kan gå vidare i sitt liv och jag ska fokusera på mina barn.

  • Anonym (?)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-10-19 12:34:52 följande:

    Kanske du har rätt i vi har glidit ifrån varandra men om han vill inte gå tillsammans med mig och barnen hur ska vi göra någonting tillsammans. Vi har inte möjlighet att lämna barn någonstans.


    Det finns massor av tonåringar som vill passa barn mot betalt. Eller så kanske barnen har kompisar de kan få vara hos, så kan ni passa deras barn när de behöver vara barnfria. 

    Allt går att lösa om man vill. 
  • Anonym (Anonym)

    Det har du rätt i. Om man vill går det fixa.

  • Anonym (Tråkigt..)

    Är svårt å veta kanske är det bara en svacka. Nästan alla relationer går igenom nåt sånt nån gång i livet. Men om du säger att han är mer mån om sitt utseende och kläder han har på sig så kan det vara så att han försöker träffa någon eller att han träffar någon. Men även där kan det helt enkelt vara en svacka. Du bör sitta ner och prata med honom och reda ut vad det är som pågår. Jag tycker familjerådgivning.

    Dra inte förhastade beslut.

  • Anonym (Anonym)

    Tack för rådet. Det går inte prata med honom han är en person som bara lägger allt på andra aldrig inser fel som han gör. Jag misstänker honom kanske han träffar någon eller vill hitta någon. Han är mer mån om sina kläder, utseende jämfört med tidigare.

Svar på tråden Varför vill inte min man gå ut tillsammans med mig