• Anonym (Avundsjuka)

    Blir ni avundsjuka på det här?

    Är ni avundsjuka på de svenska tjejer som har gift sig med stenrika män från Asien och lever liv som hemmafruar med ekonomin tryggad för evigt?

    Reser med under affärsresor till Schweiz, över hela världen och bara minglar runt med vänninor om dagarna?

    Har vänninor som i 20-årsåldern träffat Asiatiska otroligt förmögna män som nu varit gifta i tjugo år då de nu är i 40-årsåldern.

    Vilka olika liv vi alla lever men är ni avundsjuka på de svenska tjejer som haft lätt för sig i livet och aldrig kämpat?

  • Svar på tråden Blir ni avundsjuka på det här?
  • MsFry

    Nej, att vara ekonomiskt beroende av en annan människa är inte en situation jag är avundsjuk på.

  • Anonym (Avundsjuka)

    Min storasyster tex, träffade sin man för tjugo år sedan utomlands genom ett studenthem.

    Han studerade på fint universitet men hon hoppade av sin yrkesutbildning.

    Sedan flyttade hon efter honom utomlands där de sedan gifte sig och har barn.

    Hon lever i extrem lyx och kommer aldrig behöva jobba någonsin. Har två maids(hemhjälp) etc.

  • Anonym (u)

    De har inte sin ekonomi tryggad för evigt
    Om det är någon som inte har sin ekonomi tryggad så är det dom

  • Anonym (Avundsjuka)
    Anonym (u) skrev 2019-10-20 22:40:40 följande:

    De har inte sin ekonomi tryggad för evigt

    Om det är någon som inte har sin ekonomi tryggad så är det dom


    Såvida de aldrig dumpad av sina män men dessa fruar är lyckliga med sina män av debila de får så att de dumpas är minimal.

    Samt att vi blonda svenskor blåögda svenskor har hög status i dessa länder.
  • Anonym (tobbe)
    Anonym (Avundsjuka) skrev 2019-10-20 22:43:14 följande:
    Såvida de aldrig dumpad av sina män men dessa fruar är lyckliga med sina män av debila de får så att de dumpas är minimal.

    Samt att vi blonda svenskor blåögda svenskor har hög status i dessa länder.
    Tills dom börjar bli rynkiga och mannen vill skaffa en nyare modell då sitter dom där med inga pengar utbildning eller annat. Sen är dom i princip slav mannen kan göra vad han vill med dom. Dessutom vem vill vara lyxprostituerad.
  • Anonym (Avundsjuka)
    Anonym (tobbe) skrev 2019-10-20 22:58:01 följande:

    Tills dom börjar bli rynkiga och mannen vill skaffa en nyare modell då sitter dom där med inga pengar utbildning eller annat. Sen är dom i princip slav mannen kan göra vad han vill med dom. Dessutom vem vill vara lyxprostituerad.


    De säger att de är gifta av kärlek iallafall.

    Barnen verkar väva de samman..
  • Anonym (Hanna)

    Jag vet inte om jag håller med om premissen att man har lätt för sig och aldrig kämpat för att man är gift med en rik person från Asien. Förstår inte den slutsatsen.

    Jag kan ibland vara avundsjuk på personer som är vackra, på personer som är rika, på personer som kan sjunga och personer som är bra på idrott., eller för den delen på personer som fått möjlighet/tagit chansen att bo utomlands ett tag. Men jag har ingen specifik avundsjuka som gäller just svenska kvinnor som är gifta med rika män från Asien.

    Jag har eller aldrig hyst någon dröm om att vare sig vara hemmafru eller försörjd av en man så just dessa saker har jag aldrig kännt avundsjuka inför.

  • Limajo

    Nej inte ett dugg, det finns ingenting i hemmafrulivet som lockar mig. Jag vill tjäna mina egna pengar, känna att jag har ett värde och att jag bidrar med något. Behöver dessutom betydligt mer mental stimulans för att må bra än vad man får av att bara vara hemma och gymma, luncha, se på tv...

  • Anonym (Barnen)

    Kanske vore kul? Men jag skulle sakna att barnen kanske inte skulle likna mig själv tillräckligt mycket. Kanske har jag rasistiska/egoistiska drag i min läggning men jag älskar mer dem som liknar mig själv...

    Tänker att asiatiska drag är mer dominanta och därför blir dessa barn oftast mer lika sina fäder, i dessa fall.

  • Anonym (***)
    Anonym (u) skrev 2019-10-20 22:40:40 följande:

    De har inte sin ekonomi tryggad för evigt
    Om det är någon som inte har sin ekonomi tryggad så är det dom


    Hur vet du det? De får kanske en bra slant om något händer, det vet ju du inget om.
  • Mrs Moneybags
    Anonym (Avundsjuka) skrev 2019-10-20 23:01:24 följande:
    De säger att de är gifta av kärlek iallafall.

    Barnen verkar väva de samman..
    Då ser jag inget problem med det hela. Man kan älska en rik person likaväl som en fattig. 

    Det var inte så länge sedan äktenskapet för kvinnor främst handlade om att trygga framtiden för sina barn och sig själv. Det är fortfarande så i många delar av världen. Jag är inte direkt avundsjuk på det, vi har ju fördelen att kunna välja att försörja oss själva och utbilda oss. Jag har tur och tycker mitt jobb är kul, men det är klart att även jag skulle vilja softa i några år och bara ta hand om mig själv och mitt barn. 

    Så mitt svar är: det beror på. 
  • Anonym (Ö)

    Nej, är väl jättefint för dem att de lyckats hitta kärleken? Att han sen vill dela med sig av sina pengar är en härlig bonus.

  • Anonym (.)

    Nej jag är inte avundsjuk på de som lever i den formen av lyxprostitution. Fattar inte varför någon skulle kunna vara det.

  • Mrs Moneybags
    Anonym (.) skrev 2019-10-21 15:19:46 följande:

    Nej jag är inte avundsjuk på de som lever i den formen av lyxprostitution. Fattar inte varför någon skulle kunna vara det.


    Varför är det lyxprostitution bara för att man gifter sig med en rik man?

    Är det så otroligt att man skulle kunna älska en man som råkar ha pengar på banken? 

    Ett äktenskap är knappast prostitution. 
  • Anonym (A)
    Mrs Moneybags skrev 2019-10-21 10:41:37 följande:
    Då ser jag inget problem med det hela. Man kan älska en rik person likaväl som en fattig. 

    Det var inte så länge sedan äktenskapet för kvinnor främst handlade om att trygga framtiden för sina barn och sig själv. Det är fortfarande så i många delar av världen. Jag är inte direkt avundsjuk på det, vi har ju fördelen att kunna välja att försörja oss själva och utbilda oss. Jag har tur och tycker mitt jobb är kul, men det är klart att även jag skulle vilja softa i några år och bara ta hand om mig själv och mitt barn. 

    Så mitt svar är: det beror på. 
    +1
  • Anonym (.)
    Mrs Moneybags skrev 2019-10-21 15:34:43 följande:
    Varför är det lyxprostitution bara för att man gifter sig med en rik man?

    Är det så otroligt att man skulle kunna älska en man som råkar ha pengar på banken? 

    Ett äktenskap är knappast prostitution. 
    Visst finns det äkta kärlek även bland superrika men det är inte vanligt. ytterligt ovanligt när tjejen kommer från enkla förhållanden.
    Jo, det är prostitution.
  • Zwilma

    Inte ett dugg avensjuka. Jag är inte rik och kommer aldrig att bli det. Jag lever ändå ett bra liv.

Svar på tråden Blir ni avundsjuka på det här?