• Anonym (Svartsjuk)

    Killar som gillar fitnesstjejer/lättklädda tjejer på instagram

    Kan ni förklara varför ni gillar dessas bilder och följer trots ni har en flickvän ? Som kanske inte alls ser ut så själv. Kan ni förstå att det känns sårande?

    Känner jag kanske behöver en ny infallsvinkel.

  • Svar på tråden Killar som gillar fitnesstjejer/lättklädda tjejer på instagram
  • Anonym (Josåatte)

    Jag följer flera tjejer och killar som tränar. Tror frugan sett det på min instagram. Inget jag hymlar med om hon frågar. Men jag gör det för träningen. Inte för att se ?lättklädda? tjejer i (träningskläder).

    Min fru vill säkert vara smalare. Men jag älskar henne som hon är. Hon fattar bara inte det och tillfredsställer sig själv hellre ändå. Kanske jag som ska börja funder nu lite. Hmm...

  • rauger
    Anonym (Svartsjuk) skrev 2019-10-23 20:30:20 följande:

    Kan ni förstå att det känns sårande?


    På vilket sätt?
  • Anonym (f)

    det är så jäkla larvigt
    en sådan kille går fetbort för mig

  • Anonym (Josåatte)
    Anonym (f) skrev 2019-10-23 21:36:07 följande:

    det är så jäkla larvigt

    en sådan kille går fetbort för mig


    Så att vara i ett förhållande betyder att man inte får titta på andra? Har du dåligt självförtroende eller vad är problemet?
  • Anonym (Bea)

    Jag spanar gärna på vältränade män både på stan och på nätet, så varför skulle min man inte kunna få göra samma sak, fast med tjejer? Man blir inte blind bara för att man är upptagen. Betyder inte att jag skulle välja bort min man för Dolph Lundgren även om jag kunde, bara att jag gillar snygga människor. Det gör väl alla?

  • Anonym (Slibbo)
    Anonym (Bea) skrev 2019-10-24 16:17:49 följande:

    Jag spanar gärna på vältränade män både på stan och på nätet, så varför skulle min man inte kunna få göra samma sak, fast med tjejer? Man blir inte blind bara för att man är upptagen. Betyder inte att jag skulle välja bort min man för Dolph Lundgren även om jag kunde, bara att jag gillar snygga människor. Det gör väl alla?


    Frågan var väl inte om det är okej eller inte, utan varför man känner behov av att medvetet följa andra, som i regel ser helt annorlunda ut än sin partner.

    Många har dålig självkänsla och tar det som en förolämpning, och får ständigt känslan av att de inte duger som de är.

    Att välja sin partner före fitnessbrudar borde vara självklart om man vet att personen blir sårad.
  • Anonym (Bea)
    Anonym (Slibbo) skrev 2019-10-24 16:28:31 följande:
    Frågan var väl inte om det är okej eller inte, utan varför man känner behov av att medvetet följa andra, som i regel ser helt annorlunda ut än sin partner.

    Många har dålig självkänsla och tar det som en förolämpning, och får ständigt känslan av att de inte duger som de är.

    Att välja sin partner före fitnessbrudar borde vara självklart om man vet att personen blir sårad.

    Han väljer väl sin partner före fitnessbrudar eftersom han är ihop med sin partner och inte ränner efter fitnessbrudar?


    Det låter mest som om TS har dåligt självförtroende och bör jobba på det istället för att bli nojig över att det finns snyggare personer där ute. Det kommer det alltid att göra så lika bra att lära sig leva med det.

  • Anonym (Slibbo)
    Anonym (Bea) skrev 2019-10-24 16:32:25 följande:

    Han väljer väl sin partner före fitnessbrudar eftersom han är ihop med sin partner och inte ränner efter fitnessbrudar?

    Det låter mest som om TS har dåligt självförtroende och bör jobba på det istället för att bli nojig över att det finns snyggare personer där ute. Det kommer det alltid att göra så lika bra att lära sig leva med det.


    Hur kan du vara säker på det?

    Hade han fått chans på en fitnessbrud så hade han kanske valt henne framför tex Ts?

    Självförtroende har inget med detta att göra. Självkänslan är det som tar stryk och man får känslan av att man inte duger som man är. Det blir lätt tt man då jämför sig med andra istället för att uppskatta det man har. Att leva med någon som inte aktivt vill stötta sin partner att känna sig älskad och fin som de är är en destruktiv relation för den personen.

    Naturligtvis är det naturligt att uppskatta vackra ting, men det är skillnad på att aktivt söka upp än att påträffas på stan tex.
  • Anonym (G)
    Anonym (f) skrev 2019-10-23 21:36:07 följande:

    det är så jäkla larvigt

    en sådan kille går fetbort för mig


    Men tjejer som gillar bildsköna vältränade män på insta är inget att haka upp sig på?
  • Anonym (Bea)
    Anonym (Slibbo) skrev 2019-10-24 16:53:07 följande:
    Hur kan du vara säker på det?

    Hade han fått chans på en fitnessbrud så hade han kanske valt henne framför tex Ts?

    Självförtroende har inget med detta att göra. Självkänslan är det som tar stryk och man får känslan av att man inte duger som man är. Det blir lätt tt man då jämför sig med andra istället för att uppskatta det man har. Att leva med någon som inte aktivt vill stötta sin partner att känna sig älskad och fin som de är är en destruktiv relation för den personen.

    Naturligtvis är det naturligt att uppskatta vackra ting, men det är skillnad på att aktivt söka upp än att påträffas på stan tex.

    De är ju trots allt ihop. Det blir lite märkligt om man ska gå runt och tro att så fort ens partner hittar en partner som är snyggare, mer vältränad, rikare, smartare eller vad som helst så kommer personen att dra.


    Vi har olika syn på det där helt enkelt och jag skulle inte acceptera att min man försökte stoppa mig från att följa vem jag vill på nätet.

Svar på tråden Killar som gillar fitnesstjejer/lättklädda tjejer på instagram