Inlägg från: Anonym (Hittepå) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hittepå)

    SVT & SR låter Socialdemokraterna styra statsmedia, bevis från denna vecka.

    Hur vore det med lite fakta?

    Fakta är man kollade upp att hon inte företrädde något politiskt parti. Anser SD:arna att all expertis man anlitar ska öppet deklarera vilka man röstar på och därmed kräva att valhemligheten bryts?

    Jag tolkar TS som att svaret är JA.

    Rätta mig om jag har fel.

  • Anonym (Hittepå)
    clinda20002000 skrev 2019-10-24 10:11:00 följande:

    Som sagt, att bara ta in Socialdemokrater i debatter om SD och M är vänstervinkling och detta är bara exempel från denna vecka. 

    Kan du tänka dig om det var SD som fick denna mediala makt på SVT och SR hur det skulle låta?

    Nu har ju Socialdemokraterna makten så det kanske syr lite hur SVT och SR vinklar, men så ska det inte vara om de vill kalla sig för public service.


    Förstod att du skulle bli svarslös.
  • Anonym (Hittepå)

    Fortfarande ingen SD:are som kan svara på om SVT ska tvinga personer som ska delta som expert i deras program att bryta valhemligheten för att dokumentera vilka politiska åsikter personen har.

  • Anonym (Hittepå)
    Flash Gordon skrev 2019-10-25 19:29:55 följande:

    Om du hittar en expert som öppet deklarerar att hon är emot M och SD så kanske inte SVT ska ta in just henne att kommentera Moderaternas föslag?

    Bara en tanke ...

    Det är en fullständigt onödig fuck-up av statlig media. Igen.

    Det var busenkelt att se att hon spridit propaganda mot M och SD.

    Då får statlig media ta att Moderaterna tycker att SVT (i det här fallet) misslyckats med kravet på opartiskhet.

    .


    Bara en tanke, finns det en enda person som inte är emot något av riksdagspartierna?
Svar på tråden SVT & SR låter Socialdemokraterna styra statsmedia, bevis från denna vecka.