• AniieeHär

    Här är en till... för jag har tråkigt....

    Jag är:
    Genderqueer/Gender fluid
    Intersex
    Kock
    Spelentusiast
    Hobbyförfattare
    Bokmal
    Visual Media-nörd
    Mangatok
    Yaoi fangirl
    Aspie
    Hundtokig
    Allätare
    Icke-religiös mytologiälskare
    Cross stitch-spelare
    WoW-veteran
    Bioware-älskare
    Fantasyfantast 
    mm mm mm

    Fråga vad du vill


    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • Svar på tråden Här är en till... för jag har tråkigt....
  • AniieeHär

    Jag glömde:
    Godisälskare
    Animeslukare


    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • AniieeHär
    Anonym (Sara) skrev 2019-10-28 21:23:52 följande:

    Ok. Då kör vi: hur länge har du och Ugan varit tillsammans?

    Favoritmat?

    I vilka städer har du bott?

    Hur många syskon har du?

    Favoritfilm som inte är tecknat eller anime? ?Vanlig? film alltså.

    Vilken är din favoritårstid?


    Officiellt 5 år nu.

    Oh, svårt.... Carbonara? En rikigt god, mustig gryta? Skithet Curry? Dunno....

    Stockholm, Tokyo, London, New Orleans, Florens,  är de jag bott i längre än 1 månad. 

    5

    Svårt igen. Förmodligen LotR. Just nu är Endgame högst upp på listan "My 100 best recently watched movies" på Letterboxd.

    Höst.
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • AniieeHär
    Anonym (`q) skrev 2019-10-28 22:10:49 följande:

    Vad har du dåligt tålamod med?
    Vad gör dig upprörd?
    Favoritresemål?


    Andra människor. Särskilt vissa Typer. Och konst, om det är jag som ska åstakomma den.
    Onödig grymhet
    Ehm.... De flesta större städer.
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • AniieeHär
    Anonym (anonym) skrev 2019-10-28 22:15:29 följande:

    Varför tycker du inte om pop-musik?


    För poppigt.
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • AniieeHär
    SweeneyTodd skrev 2019-10-28 22:17:54 följande:

    När du spelar sims, har du några mods eller CC då?
    Har du sett trailern till sims 4 discover university?


    Ibland. Beror på om det är nyinstallerat och hur mycket tålamod jag har att fixa.
    Nej.
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • AniieeHär
    SweeneyTodd skrev 2019-10-28 22:19:34 följande:

    Går du ofta till biblioteket?


    Tyvärr inte.
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • AniieeHär
    SweeneyTodd skrev 2019-10-28 22:21:53 följande:

    Av en skala på 1-10, hur mycket gillar du the sims?

    Hehe, ursäkta för alla(tre) frågor om the sims. 


    5,5-6
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • AniieeHär
    SweeneyTodd skrev 2019-10-28 22:22:50 följande:

    Favoritserie?

    Tycker du om serien Desperate housewives?


    Game of Thrones upp till säsong 5. Buffy the Vampire Slayer. WestWorld. En massa annat. Har stora förväntningar på His Dark Materials nu i November. En inihelvete massa anime.

    Jag har inte direkt sett Desperate Housewives, men det jag vet om den så är den nite direkt något för mig. Men jag ska se den också en vacker dag. Med alla alndra 500+ serier jag ska se....
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • AniieeHär
    Anonym (`q) skrev 2019-10-28 22:32:29 följande:

    Jag tror inte du skulle gilla mig. Du är helt min motsats, men jag tror att det ofta kan finnas någon energi som binder ihop folk dom inte väntade sig det.

    du intreserar mig, men på en åskådarnivå.Skulle jag träffa dig skule jag vara en våt fläck på golvet.
    Jag är introvrt och socislt inkompitent.
    Trots det helnöld med min man och tvo barn

    Mest socoalt inkompetent which is somehow fine . You go on being you!   'll go in being me hehe


    Jag gillar de flesta jag träffar på något plan. Men du har nog mer fel än du tror. Jag är också introvert och, om inte socialt inkompetent så i alla fall rätt svårförstådd för de som inte känner mig. Jag vet att jag ofta LÅTER som om jag vore en social butterfly, men det är jag inte. IRL... Men chatta/skriva kan jag.
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • AniieeHär
    Anonym (Nutmaster) skrev 2019-10-28 22:51:08 följande:

    Vad menas med intersex?


    Det är ett samlingsnamn för när ens biologiska attribut inte stämmer överens med vad som kan anses vara normala för det ena eller andra stereotypa könet.

    Ett extremtydligt, gammaldags exempel är en hermafrodit, men i modern tappning är det mer subtilt och komplext än att ha både en penis och en vagina. 
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • AniieeHär
    Anonym (Nutmaster) skrev 2019-10-29 00:20:24 följande:
    Aha. Och i ditt fall innebär det?
    För mig innebär det att jag ser ut som en stereotypisk kvinna om du ser mig naken, men jag har en underutvecklad testikel på insidan, "osäker hormonprofil", dvs om man tittar på mina hormoner kan man inte avgöra om det kommer från en stereotyp kvinna eller en stereotyp man, jag har en extra könskromosom och min hjärna har stereotypisk manlig struktur. Jag tror fan jag har lyckats pricka in alla versioner av intersexuallitet förutom utanpågrejer.... Fast ju mer forskning som kommer in desto vanligare verkar det vara att man prickar minst 3.
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • AniieeHär
    Anonym (Sara) skrev 2019-10-29 11:40:07 följande:

    Någon fobi?

    Vilket land hade du helst velat bo i förutom Sverige?


    Telefon(samtals)fobi. Några trix gör den hanterbar. Jag har också väldigt svårt för små hissar utan fönster och för frihängande balkonger, men jag vet inte om jag skulle kalla dem sakerna för fobier, i så fall inte svåra, i alla fall.

    Jag flyttar gärna tillbaka till Tokyo någon gång i framtiden.
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • AniieeHär
    Anonym (anonym) skrev 2019-10-30 21:55:54 följande:

    Vad har du för problem relaterat till din Asperger-diagnos?


    Du vet den där lilla proffessorn i gamla tecknade kortfilmer med en halv miljard papper och grejer i en gigantisk röra på skrivbordet, lite bortglömd smörgås i ett hörn, inte tittar upp när någon pratar, mest bara hummar lite, inte är särskilt social, inte har koll på tiden och förmodligen inte kommer ihåg vad du heter efter 5 år men kommer ihåg vad som hände den 5 december 1993 kl 14,29? Yeah, den proffessorn har asperger,. Och heter Aniiee.....

    Men för att vara lite rakare så är de här sakerna det som stör mig mest:
    - Jag är inte så social som jag önskar att jag var ibland. Social trötthet är jobbigt.
    - Jag blir lätt rörig i huvudet när det blir för mycket eller för många moment (och är därmed list-missbrukare).
    - Jag ser fan inte när det behöver städas. Min hjärna kopplar inte.
    - Missförstånd i sociala sammanhang pga mina egna egenheter stör mig som fan. 

    Det är mina jobbigaste interna problem.
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • AniieeHär
    Anonym (anonym) skrev 2019-11-01 14:28:25 följande:

    Du som är så bra på datorer(har jag för mig), jag har en fråga till dig.

    När jag har datorsladden i datorn, så ska ju den laddas på batteriet, men den gör inte det. Varför inte? Vad är det för fel på min datorn och hur kan jag åtgärda det? 


    Tja, jag är i alla fall inte grön på datorer. 

    Orsaken kan vara att batteriet har lagt ner, att drivers har hängt sig eller att datorn tycker att det är fel i strömförsörjningen.

    Testa dessa saker:
    1: Byt vägguttag till ett annat rum och se om något händer.

    2: Ominstallera drivers, enkelt genom att avinstallera dem och sedan starta om datorn.

    3: byta ut batteriet.
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • AniieeHär
    Anonym (anonym) skrev 2019-11-01 14:28:25 följande:

    Du som är så bra på datorer(har jag för mig), jag har en fråga till dig.

    När jag har datorsladden i datorn, så ska ju den laddas på batteriet, men den gör inte det. Varför inte? Vad är det för fel på min datorn och hur kan jag åtgärda det? 


    Tja, jag är i alla fall inte grön på datorer. 

    Orsaken kan vara att batteriet har lagt ner, att drivers har hängt sig eller att datorn tycker att det är fel i strömförsörjningen.

    Testa dessa saker:
    1: Byt vägguttag till ett annat rum och se om något händer.

    2: Ominstallera drivers, enkelt genom att avinstallera dem och sedan starta om datorn.

    3: byta ut batteriet.
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
Svar på tråden Här är en till... för jag har tråkigt....