• Anonym (Förvirrad)

    Vad är värst? Lika illa?

    Jag vill fråga rent hypotetiskt.

    Är det fel av ens partner att kolla igenom t.ex. Mobil då något känns sådär I magen?

    Om man upptäcker ens partner för konversationer där det pratas om sex, pussar och kyssar. Kanske nakenbilder, med någon annan. Exempelvis ett x. Är det ok eftersom att det är en helt annan relation och partner i fråga har ett eget liv?

  • Svar på tråden Vad är värst? Lika illa?
  • BurningDiamond
    Anonym (...) skrev 2019-11-07 09:09:56 följande:
    För mig hjälpte det att snoka för att kunna avsluta ett förhållande. Det är svårt att göra slut med någon endast baserat på magkänslan. Ibland behöver man bevis för att komma till kritan och det fick jag..
    Ok. Och vad hade hänt om du inte hittat några bevis? Hade du letat på andra ställen eller ansett att dina misstankar var obefogade och kunnat återgå till en obekymrad och "hel" relation igen? Hade du stannat i relationen även om din dåliga magkänsla höll i sig, eller dina ev skuldkänslor?
  • Anonym (...)
    BurningDiamond skrev 2019-11-07 09:24:18 följande:

    Ok. Och vad hade hänt om du inte hittat några bevis? Hade du letat på andra ställen eller ansett att dina misstankar var obefogade och kunnat återgå till en obekymrad och "hel" relation igen? Hade du stannat i relationen även om din dåliga magkänsla höll i sig, eller dina ev skuldkänslor?


    Ja, då hade jag blivit lugn och insett att min oro var obefogad och fortsatt min relation med honom.
  • Anonym (-)

    Personligen skulle jag inte bry mig.

    Han kan reta aptiten ute så länge han kommer hem och äter (och således inte äter ute).

    Se men inte röra.

    Kunde faktiskt inte bry mig mindre.

  • Anonym (Min åsikt)

    Beror på hur er relation ser ut, om ni är gifta, varit tillsammans länge, har barn etc men generellt kan jag tycka att man har all rätt att snoka i sin partners mobil om man har en magkänsla av att något inte stämmer. Att det är olagligt är visserligen sant, men irrelevant i sammanhanget. Att vara otrogen är förvisso inte olagligt men är omoraliskt värre än att snoka lite. Ärligt talat.

  • Anonym (Förvirrad)

    Ok. Tack för era synpunkter. Man kan se det som kört. Man kan också väga moral mot lagstiftning. Folk är inte helt ense om vad som rätt/fel. Men en poäng såg jag, viktig. Om magkänslan är sådan och man måste bekräfta då är grunden svag.

  • Anonym (Molly)

    Det är väl fel moraliskt att snoka.. men hade rekommenderat en vän att göra det ifall hen trodde dennes partner var otrogen.

    Vill man göra det på "rätt" sätt kan man konfrontera partnern och be att få gå igenom mobilen nu på en gång innan de hinner redigera saker. Säg att du har märkt att något är konstigt och att du inser att du kan ha fel men behöver konfirmation. 

  • Anonym (Fel att snoka)

    Rent av vidrigt att gå igenom ens partners telefon. Håller med om det så många tidigare har sagt: bättre att göra slut om man nu inte kan lita på sin partner.

  • Anonym (Done)

    Hade också en sådan där magkänsla som TS skriver om. Jag rotade runt lite i sambons telefon och hittade att hon under ett års tid bedragit mig med en annan man. Jag blev förbannad och hon blev förbannad på mig för att jag rotat i hennes telefon. Hon tyckte att det jag gjort var värre än det hon gjort. Hon lämnade mig och har inte velat prata med mig på 2år. Hon hade absolut sagt att det jag gjorde var värre än det jag gjorde.

    Ni kan ju gissa vad jag tycker.

  • Anonym (man)

    Givetvis är det inte ok att kolla någons telefon, men att vara otrogen är ju inte heller speciellt snällt, och pysslar man med sånt ska man inte komma och gnälla när någon snokat i ens telefon.

  • Anonym (Min åsikt)
    Anonym (Fel att snoka) skrev 2019-11-08 17:46:42 följande:

    Rent av vidrigt att gå igenom ens partners telefon. Håller med om det så många tidigare har sagt: bättre att göra slut om man nu inte kan lita på sin partner.


    Varför är det vidrigt? Hur då? Alltså, är man gifta sedan 10 år tillbaka och har ett gäng ungar ihop så är man ett team. Allt ska vara transparent. Inga hemligheter. Inga koder till telefonen. Hans pengar är mina pengar och motsatt. Varför ska man göra slut när man varit tillsammans så länge och har barn ihop bara för att man får en magkänsla? Bättre då att kolla upp fakta innan man gör något drastiskt eller hur? Man gör inte bara slut... Göra slut sysslar man med i mellanstadiet. När man har barn, hus och ett helt liv ihop så krävs det lite mer teamwork.
  • Anonym (Min åsikt)
    Anonym (Done) skrev 2019-11-08 18:56:30 följande:

    Hade också en sådan där magkänsla som TS skriver om. Jag rotade runt lite i sambons telefon och hittade att hon under ett års tid bedragit mig med en annan man. Jag blev förbannad och hon blev förbannad på mig för att jag rotat i hennes telefon. Hon tyckte att det jag gjort var värre än det hon gjort. Hon lämnade mig och har inte velat prata med mig på 2år. Hon hade absolut sagt att det jag gjorde var värre än det jag gjorde.

    Ni kan ju gissa vad jag tycker.


    Fy tusan! Ödsla ingen mer tid på henne. Du förtjänar bättre!
  • Anonym (gubbe)
    Anonym (Done) skrev 2019-11-08 18:56:30 följande:

    Hade också en sådan där magkänsla som TS skriver om. Jag rotade runt lite i sambons telefon och hittade att hon under ett års tid bedragit mig med en annan man. Jag blev förbannad och hon blev förbannad på mig för att jag rotat i hennes telefon. Hon tyckte att det jag gjort var värre än det hon gjort. Hon lämnade mig och har inte velat prata med mig på 2år. Hon hade absolut sagt att det jag gjorde var värre än det jag gjorde.

    Ni kan ju gissa vad jag tycker.


    Hon rättfärdigar sin otrohet genom att projicera sitt eget svek på ditt snokande. Hade du du kommit på henne på nåt annat sätt hade hon bara hittat nåt annat fel hos dig att projicera på. Glöm henne!
  • Anonym (man)
    Anonym (Done) skrev 2019-11-08 18:56:30 följande:

    Hade också en sådan där magkänsla som TS skriver om. Jag rotade runt lite i sambons telefon och hittade att hon under ett års tid bedragit mig med en annan man. Jag blev förbannad och hon blev förbannad på mig för att jag rotat i hennes telefon. Hon tyckte att det jag gjort var värre än det hon gjort. Hon lämnade mig och har inte velat prata med mig på 2år. Hon hade absolut sagt att det jag gjorde var värre än det jag gjorde.

    Ni kan ju gissa vad jag tycker.


    Haha, otrogna människor är för lustiga. Det spelar egentligen ingen roll vad du gjorde precis ALLT i världen är ju värre än vad hon gjort. Ingen idé att resonera med såna människor, be henne dra. Hon kommer aldrig stå för det utan vända allt emot dig.
  • Anonym (man)
    Anonym (Fel att snoka) skrev 2019-11-08 17:46:42 följande:

    Rent av vidrigt att gå igenom ens partners telefon. Håller med om det så många tidigare har sagt: bättre att göra slut om man nu inte kan lita på sin partner.


    Ja eller hur, för det är ju självklart att man offrar ungarnas trygghet och halva sin tid med med bara på en misstanke...för det är ju så mycket värre än att snoka reda på sanningen såklart.
  • Anonym (man)
    Anonym (-) skrev 2019-11-07 09:35:48 följande:

    Personligen skulle jag inte bry mig.

    Han kan reta aptiten ute så länge han kommer hem och äter (och således inte äter ute).

    Se men inte röra.

    Kunde faktiskt inte bry mig mindre.


    Och hur vet du att han inte rör om du inte bryr dig?
    Han kanske äter både ute och hemma?
Svar på tråden Vad är värst? Lika illa?