• Anonym (Undran)

    Varför visar man intresse/flirtar när man har partner?

    Jag undrar alltså hur man tänker när man visar otvetydiga tecken på attraktion gentemot en annan när man redan har partner? Är det för att man inte kan låta bli, att liksom kroppen styr? Om man dessutom anar att "mottagaren" är intresserad, är det då inte lite taskigt att låta den personen tro att man vill något mer?

    Många frågor men försöker förstå.

  • Svar på tråden Varför visar man intresse/flirtar när man har partner?
  • Anonym (Undran)
    Anonym (Eli) skrev 2019-11-11 23:58:39 följande:

    Under en lång ögonkontakt kan du bekräfta personen lite extra med en lite långsam och vänlig dubbelblink med båda ögonen följt av ett leende och forsatt ögonkontakt. Bekräftande, varmt och som ett "jag ser dig och uppskattar när våra ögon möts".

    Men tyvärr finns det oftast inga genvägar eller tydliga tecken för att den andra ska förstå att man menar allvar utan att man säger det. Men bekräftande ord och handlingar, att göra små tjänster och att spendera tid med personen borde få polletten att trilla ner för den andra.


    Det är det jag inte riktigt vågat göra,det blir så intensivt. Lättare med kortare ögonkontakt men att man tittar upprepade gånger. Ska försöka. Han är mycket bättre på att hålla kvar blicken, det märker jag eftersom jag ofta slår ner blicken först.
  • Anonym (Undran)
    Anonym (T) skrev 2019-11-11 23:24:24 följande:

    Önskar min arbetskamrat hade visat tydligare sitt intresse (singel) så hade kanske jag vågat berätta om mina känslor tillbaka (inte singel) och tagit det därifrån . Nu verkar vi bara gissa och hintar än att säga rakt ut.


    Hur visar du intresse då? Är det svårare att visa om man är upptagen?
  • Anonym (Undran)
    Anonym (Kanske) skrev 2019-11-11 23:30:00 följande:

    Det låter verkligen som personerna har känslor för varandra.

    Men även om det är ömsesidigt kan det ju gå åt skogen ändå. 

    Tänker att det beror lite på situationen. Att lämna en partner som man varit tillsammans med flera år och som man har barn med är ett större steg än om man lämnar ett kortvarigt utan barn. Kanske också så att den med partner känner sig osäker och dras mellan sin partner och den andre, en osäkerhet som kanske den andre också känner och gör att man inte vågar ta nästa steg.  

    Mitt tips är annars att försöka bli ensam med personen och där visa tydligt intresse, eftersom de gör något "förbjudet" kommer den upptagna personen känna sig mer bekväm och kunna visa sina känslor tillbaka på ett mer tydligt sätt.


    Nej det finns inga barn inblandade. Sen är det ju så att själva situationen (jobb) gör att det blir lite mer känsligt. T.o.m. ögonkontakt kan ju få kollegorna att tro något vilket man kanske inte vill.
  • Anonym (Kanske)
    Anonym (Undran) skrev 2019-11-12 17:58:03 följande:
    Nej det finns inga barn inblandade. Sen är det ju så att själva situationen (jobb) gör att det blir lite mer känsligt. T.o.m. ögonkontakt kan ju få kollegorna att tro något vilket man kanske inte vill.
    Hm ja kanske bättre då att försöka få honom bekänna färg även om risken finns att bli avfärdad. Någonting är det ju mellan er, vilken måste vara svårt för honom att förneka, så du gör ju inte bort dig egentligen om du visar att vill påbörja något. 

    Hur länge har det pågått?  
  • Anonym (Undran)
    Anonym (Kanske) skrev 2019-11-12 18:49:06 följande:

    Hm ja kanske bättre då att försöka få honom bekänna färg även om risken finns att bli avfärdad. Någonting är det ju mellan er, vilken måste vara svårt för honom att förneka, så du gör ju inte bort dig egentligen om du visar att vill påbörja något. 

    Hur länge har det pågått?  


    Jag är ju jätterädd att jag inbillat mig allt och att blickarna m.m. inte betyder något..

    Det har pågått i några månader, sen han började ana att jag är intresserad. Innan jag visste att han var upptagen tog jag initiativ till att träffas på fritiden och efter det tror jag han började fatta och har försökt "kolla av" mitt intresse. Ibland när jag tittat upp så är han där med sina ögon och för ett tag sen var det en sån värme i blicken att jag direkt kollade bort. Det är ett problem, att jag har svårt att hålla lång ögonkontakt.
  • Anonym (Kanske)
    Anonym (Undran) skrev 2019-11-12 19:16:25 följande:
    Jag är ju jätterädd att jag inbillat mig allt och att blickarna m.m. inte betyder något..

    Det har pågått i några månader, sen han började ana att jag är intresserad. Innan jag visste att han var upptagen tog jag initiativ till att träffas på fritiden och efter det tror jag han började fatta och har försökt "kolla av" mitt intresse. Ibland när jag tittat upp så är han där med sina ögon och för ett tag sen var det en sån värme i blicken att jag direkt kollade bort. Det är ett problem, att jag har svårt att hålla lång ögonkontakt.
    Att hålla ögonkontakt och göra detta ett flertal gånger under en längre period samt att man vidrör varandra vid upprepade tillfällen tror jag inte är att du inbillar dig. Har själv flörtat genom blickar och att man av "misstag" vidrört personen, tror flört brukar fungera så :)
    Om det är du som tittar bort också och inte han måste det ju vara så att han flörtar med dig sen är det ju svårt att säga vad det betyder. 

    Vill han kanske bara ha en älskare vid sidan eller är han i ett dåligt förhållande och letar efter en ny partner.. Det är ju omöjligt att veta..  
  • Anonym (Suck)

    Ät nog vanligt om det är problem i förhållandet.

  • Anonym (Undran)
    Anonym (Kanske) skrev 2019-11-12 19:46:35 följande:
    Att hålla ögonkontakt och göra detta ett flertal gånger under en längre period samt att man vidrör varandra vid upprepade tillfällen tror jag inte är att du inbillar dig. Har själv flörtat genom blickar och att man av "misstag" vidrört personen, tror flört brukar fungera så :)
    Om det är du som tittar bort också och inte han måste det ju vara så att han flörtar med dig sen är det ju svårt att säga vad det betyder. 

    Vill han kanske bara ha en älskare vid sidan eller är han i ett dåligt förhållande och letar efter en ny partner.. Det är ju omöjligt att veta..  
    Jo men en del av mig tänker att han tittar på mig eftersom han anar att jag är intresserad men kanske bara vill kolla av utan att han själv är intresserad. Eller att han tittar för att jag tittar men det har ofta varit han som tittat först.. Samtidigt har jag många gånger liksom sett i hans ögon att här finns det något, intresse, attraktion ja något som lyst igenom i ögonen och som gjort att jag haft svårt att hålla kvar blicken eftersom jag blivit berörd. 

    Det konstiga är att vi har lättare för att hålla på med ögonkontakt på avstånd, när vi pratar med varandra blir det liksom inte lika flirtigt utan mer tafatt, vad ska jag säga nu då men ändå att vi gillar att prata med varandra men det är som något osagt mellan oss.

    Jag har en känsla av att detta ställer till det för honom. Det mest bekväma är ju oftast att stanna kvar i det förhållande man är i.
  • Anonym (Kanske)
    Anonym (Undran) skrev 2019-11-13 08:39:46 följande:
    Jo men en del av mig tänker att han tittar på mig eftersom han anar att jag är intresserad men kanske bara vill kolla av utan att han själv är intresserad. Eller att han tittar för att jag tittar men det har ofta varit han som tittat först.. Samtidigt har jag många gånger liksom sett i hans ögon att här finns det något, intresse, attraktion ja något som lyst igenom i ögonen och som gjort att jag haft svårt att hålla kvar blicken eftersom jag blivit berörd. 

    Det konstiga är att vi har lättare för att hålla på med ögonkontakt på avstånd, när vi pratar med varandra blir det liksom inte lika flirtigt utan mer tafatt, vad ska jag säga nu då men ändå att vi gillar att prata med varandra men det är som något osagt mellan oss.

    Jag har en känsla av att detta ställer till det för honom. Det mest bekväma är ju oftast att stanna kvar i det förhållande man är i.
    Ja det är ju något osagt mellan er och det blir en jobbig situation för dig eftersom du inte vet om du kan satsa eller inte. 
    Jag tänker att du bara kan välja mellan att avbryta flörtandet eller gå steget längre så vet vad han känner. Om du vill avsluta det hela är det ju bara att inte flirta tillbaka och undvika killen ett tag sen kommer det bara rinna ut i sanden. Om du vill fortsätta hade jag försökt träffa honom utanför jobbet då ni båda kan känna er mer bekväma. 
    Men hur intresserad är du? Är det en så pass fantastisk kille att det är värt risken? Det finns ju många singelkillar där ute om man säger så. Jag tycker du bara ska göra det om du verkligen hittat något speciellt. 
  • Anonym (Undran)
    Anonym (Kanske) skrev 2019-11-13 11:07:43 följande:
    Ja det är ju något osagt mellan er och det blir en jobbig situation för dig eftersom du inte vet om du kan satsa eller inte. 
    Jag tänker att du bara kan välja mellan att avbryta flörtandet eller gå steget längre så vet vad han känner. Om du vill avsluta det hela är det ju bara att inte flirta tillbaka och undvika killen ett tag sen kommer det bara rinna ut i sanden. Om du vill fortsätta hade jag försökt träffa honom utanför jobbet då ni båda kan känna er mer bekväma. 
    Men hur intresserad är du? Är det en så pass fantastisk kille att det är värt risken? Det finns ju många singelkillar där ute om man säger så. Jag tycker du bara ska göra det om du verkligen hittat något speciellt. 
    Saken är den att vi har träffats utanför jobbet på mitt initiativ men det blev jättekonstigt eftersom jag trodde han var singel när jag frågade, men fick två dagar innan vi träffades reda på att han hade flickvän (inte genom honom). Jag var nära att avboka allt men gjorde inte det. Vi träffades och pratade och det var helt ok men iom att jag precis fått reda på att han hade flickvän så vågade jag inte visa något tydligt intresse. Vi hade ju mycket ögonkontakt och så och en hel del att prata om men det blev ändå konstigt. Dessutom trodde ju jag att mitt intresse var tydligt iom att jag frågat om vi skulle träffas. Efter att vi träffats så tror jag att han börjat fatta men min känsla är att han inte fattar till 100%. Jag kan ju bara vara trevlig och vilja umgås utan att vilja mer liksom.. Detta med ögonkontakt osv. har blivit extra tydligt efter sommaren då vi träffades på tu man hand. 

    Aldrig att jag vågar fråga igen om vi ska träffas utanför jobbet, det har jag redan gjort en gång och att fråga det nu när jag vet om att han är upptagen skulle vara för mycket.

    Jag är väldigt intresserad. Det är ett fåtal gånger jag känt så här och då har jag haft flera fleråriga förhållanden, det längsta i 10 år. Jag har aldrig tidigare känt att jag så gärna vill ta på en person, att känna på honom och hans hud.


Svar på tråden Varför visar man intresse/flirtar när man har partner?