• Anonym (Sårad)

    Vi hade sex och han drog mitt i natten

    Jag och min pojkvän har varit tillsammans i 3 månader, han är något äldre än mig.  Vi har setts väldigt lite sista veckorna då jag varit utomlands och han varit på jobbresa. 

    Jag har bara haft 1 sexpartner tidigare och varit sparsam med det. Det har väl varit för att jag är rädd för att bli sårad, bli kär eller utnyttjad 


     


    Iallafall så hade jag och min pojkvän aldrig haft sex än, trots att vi varit ihop i 3 månader. Igår kom han hem till mig och bland det första han sa var att han kanske behövde gå hem ikväll eller sova över och att vi får se. Kvällen gick, vi hade det trevligt och åt middag, drack vin m.m och på kvällen så hade vi sex för första gången. Vi låg nakna i sängen i mörkret och mitt i natten vid 00.00 säger han att han behöver ta sista tåget hem. 


     


    Jag blev ledsen, sa att det här är en speciell kväll för mig och att jag gärna vill att han stannar. Han gick ändå..


     


    Han har ringt, vi har pratat och han förstår inte fullt ut mina känslor och anser jag är dramatisk. Frågan är om jag överdriver? Hur ska vi gå vidare ifrån det här? 


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-11-11 20:29
    Jag blev sårad över att han valde att dra även fast detta var en speciell kväll för mig.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-11-11 20:34
    Han säger att han var tvungen att åka hem tidigt pga tidig jobbmorgon
  • Svar på tråden Vi hade sex och han drog mitt i natten
  • Anonym (X)
    Anonym (Sårad) skrev 2019-11-12 19:23:34 följande:

    Jag har sagt till honom att det är OK att vi har olika upplevelser, mer känsligt för mig och att han enklare kan särskilja på saker och ting. Men att jag hade önskat att han hade tänkt på att detta var väldigt viktigt för mig. Han säger att det jämt är som att varje småsak han gör är avgörande för vår relation och jag sa nej men detta är inte en småsak för mig.

    Frågan är, kan man gå vidare i relationen? Är jag dum om jag förlåter honom? 


    What?? Om någon ska förlåta någon är det han som ska förlåta dig!!
  • Anonym (Sårad)
    Anonym (. 2) skrev 2019-11-12 19:30:31 följande:
    Men allvarligt, om du först vet villkoren och sen vägrar gå med på dem, skapar dåligt samvete för att han inte tänkt på dig och hur viktigt det är för dig.

    Då bör du nog inte gå vidare i förhållandet nej. För bägger eran skulle.
    Det var  ju inget villkor, i början av kvällen sa han bara att antingen går han hem på kvällen eller sover över och att vi får se. Sen förändrades situationen när vi låg med varandra. Inte att man går hem mitt i natten.. Tycker inte riktigt det är samma villkor
  • Anonym (Ö)
    Anonym (Sårad) skrev 2019-11-12 19:23:34 följande:

    Jag har sagt till honom att det är OK att vi har olika upplevelser, mer känsligt för mig och att han enklare kan särskilja på saker och ting. Men att jag hade önskat att han hade tänkt på att detta var väldigt viktigt för mig. Han säger att det jämt är som att varje småsak han gör är avgörande för vår relation och jag sa nej men detta är inte en småsak för mig.

    Frågan är, kan man gå vidare i relationen? Är jag dum om jag förlåter honom? 


    Han ska ju förlåta dig också.
  • Anonym (...)
    Anonym (Sårad) skrev 2019-11-12 19:23:34 följande:

    Jag har sagt till honom att det är OK att vi har olika upplevelser, mer känsligt för mig och att han enklare kan särskilja på saker och ting. Men att jag hade önskat att han hade tänkt på att detta var väldigt viktigt för mig. Han säger att det jämt är som att varje småsak han gör är avgörande för vår relation och jag sa nej men detta är inte en småsak för mig.

    Frågan är, kan man gå vidare i relationen? Är jag dum om jag förlåter honom? 


    Hade du sagt att det var väldigt viktigt att han stannade, eller hoppas du att han är tankeläsare? Få killar är det, så man får vara tydlig...

    Rent generellt är det jätteviktigt i en relation att man är tydlig med vad man tycker och tänker för att slippa missförstånd.

    Jag tycker du överreagerar. Han hade ju förvarnat att han kanske måste åka hem. Så ja, jag tycker du borde förlåta honom, för oavsett om du tycker det är ett litet eller stort problem så är det i huvudsak ett kommunikationsproblem som är orsaken till situationen , och där har ni nog bägge två skuld.

    Du för att du inte var tillräckligt tydlig med hur viktigt det var, och han för att han inte var tillräckligt tydlig med att han förmodligen måste åka hem.

    Nu kan ju du välja att förstora detta problem, och förmodligen sänka relationen, eller släta över situationen. Upp till dig.

    Hade en ny partner överreagerat väldigt mycket över något litet hade mina varnkngsklockor ringt.
  • Anonym (Sårad)
    Anonym (...) skrev 2019-11-12 19:41:57 följande:
    Hade du sagt att det var väldigt viktigt att han stannade, eller hoppas du att han är tankeläsare? Få killar är det, så man får vara tydlig...

    Rent generellt är det jätteviktigt i en relation att man är tydlig med vad man tycker och tänker för att slippa missförstånd.

    Jag tycker du överreagerar. Han hade ju förvarnat att han kanske måste åka hem. Så ja, jag tycker du borde förlåta honom, för oavsett om du tycker det är ett litet eller stort problem så är det i huvudsak ett kommunikationsproblem som är orsaken till situationen , och där har ni nog bägge två skuld.

    Du för att du inte var tillräckligt tydlig med hur viktigt det var, och han för att han inte var tillräckligt tydlig med att han förmodligen måste åka hem.

    Nu kan ju du välja att förstora detta problem, och förmodligen sänka relationen, eller släta över situationen. Upp till dig.

    Hade en ny partner överreagerat väldigt mycket över något litet hade mina varnkngsklockor ringt.

    Jag var väldigt tydlig och det sa han att han såg också. 


     


    Han valde ju ändå att prioritera som han gjorde trots mina känslor

  • Anonym (. 2)
    Anonym (Sårad) skrev 2019-11-12 19:34:39 följande:
    Det var  ju inget villkor, i början av kvällen sa han bara att antingen går han hem på kvällen eller sover över och att vi får se. Sen förändrades situationen när vi låg med varandra. Inte att man går hem mitt i natten.. Tycker inte riktigt det är samma villkor
    Aha, jag fattade inte riktigt att det ändrades. Sorry for that.
    Då faller det mesta av det jag skrivit. Hoppa över det är du snäll! :)
  • Anonym (Sårad)
    Anonym (. 2) skrev 2019-11-12 19:51:46 följande:
    Aha, jag fattade inte riktigt att det ändrades. Sorry for that.
    Då faller det mesta av det jag skrivit. Hoppa över det är du snäll! :)
    Det är lugnt :)
  • Anonym (. 2)
    Anonym (Sårad) skrev 2019-11-12 20:02:48 följande:
    Det är lugnt :)
    Tack.

    Sätt dig ner och prata ordentligt så att han förstår dig och du honom.
    Ta det därifrån sen. Allt kanske bara är ett missförstånd och han är värd att kämpa för.
    Eller så inte. 
    Men prata med honom först.
  • Anonym (Rebecca)

    Förstår dig helt, jag hade blivit jättesur. Typ som att han bara kom för en sak sen när de va klart så stack han

  • Anonym (Morgonstund)
    Anonym (C) skrev 2019-11-12 16:55:59 följande:

    Blir beklämd över hur många kvinnor som hugger sina medsystrar i ryggen istället för att backa up dem och stötta dem.


    Har du samma åsikter som precis alla kvinnor du möter? Då måste du ändra åsikt konstant, och alltid hugger du någon i ryggen när du gör det...
Svar på tråden Vi hade sex och han drog mitt i natten