• Anonym (Bi)

    Bisexuella tjejer, hjälp!

    Åh, jag kan bli så frustrerad ibland. Jag är tjej och lever med en kille och vi har två barn. Vi har ett grymt bra sexliv som bägge trivs med. Men!

    Jag är bisexuell och i perioder (lååånga perioder) kan jag sakna tjejer så sjukt mycket.

    Jag kollar på filmer med lesbiska/bisexuella, lesbiska p-rullar, läser böcker med bisexuella/lesbiska karaktärer osv. Men får det liksom inte "ur systemet". Kan periodvis bli väldigt ledsen och sakna tjejer (alltså både sex och parrelation). Men jag älskar min sambo och min familj! Ahh denna vånda!

    Är någon i samma sits? Hur har det gått för er? Vad gör ni av denna SEXUELLA FRUSTRATION?

  • Svar på tråden Bisexuella tjejer, hjälp!
  • Anonym (Flatan)
    Anonym (Bi) skrev 2019-11-14 20:44:49 följande:

    Jag har bara haft monogama relationer. Det mest "o-monogama" jag har gjort var att flörta med en tjej på jobbet. Det gick aldrig längre.

    Hmm det där med saknad är svårt. Tror inte det finns ett generellt svar för alla bi. Men jag tänker att vare sig en är hetero, homo, bi och allt däremellan så saknar en passion efter några/många år tillsammans med en och samma person. Då kanske det är mer naturligt för en bi att sakna det andra könet? Medan i en samkönad relation t.ex. saknar en kanske sex med någon annan?

    Från min erfarenhet så har jag aldrig saknat sex med en kille när jag vart tillsammans med en tjej. Fast jag har aldrig vart tillsammans med en tjej så länge som jag har vart tillsammans med min sambo.

    Sen tänker jag att hur du sållar är upp till dig. Känner du dig trygg med endast lesbiska ska du bara träffa lesbiska. Men när jag har vart ihop med lesbiska har de alltid vart oroliga för att jag ska vara otrogen då jag tänder på "alla (inte sant) och det har varit en relationsdödare i sig


    Ja, det håller jag med om, otrohet och förälskelser sker oavsett sexuell läggning. Det skulle dock ta hårdare om min flickvän bedrog mig med en man än en annan kvinna.

    Jag känner igen det där "tänder på alla" även jag får den kommentaren, men då om tjejer. Flera av mina tjejkompisar har trott att jag känt något annat än platonisk kärlek för dem.
  • Anonym (Flatan)
    Anonym (...) skrev 2019-11-14 21:05:10 följande:

    Är bi och har varit i en monogam relation i 19år. Klart man emellanåt blir lite lockad och småsugen på andra emellanåt, men det blir väl alla människor som är i en relation länge oavsett läggning? Aldrig agerat på det på något sätt.

    Klart du får sålla som du vill, men jag tror du sållar bort många vettiga tjejer när du exkluderar alla som är bisexuella.


    Jag vill egentligen inte sålla bort bisexuella. Jag tror också att jag kan ha sållat bort någon eller några som jag egentligen inte skulle sållat bort. Har blivit mörkrädd bara när jag hört alla skräckhistorier av vänner som haft förhållanden med bisexuella.
  • Anonym (Bi)
    Anonym (Giftman) skrev 2019-11-14 21:30:33 följande:

    Min fru sade sig vara bi när vi träffades, och under alla år har hon alltid haft möjligheten att träffa/skaffa flickvän, utan min inblandning, och så länge det inte påverkar familjen negativt.

    obs. Hon vet även att jag behöver inga detaljer eftersom tjejsex inte är intressant, en annan kille skulle dock ej accepteras.


    DET tycker jag är intressant. Vad jag förstått så är många män okej med att en tjej skaffar en älskarinna/flickvän, men att de aldrig skulle gå med på att hon har sex med en man. Varför? Är genuint nyfiken.
  • Anonym (Bi)
    Anonym (Flatan) skrev 2019-11-14 21:30:52 följande:

    Ja, det håller jag med om, otrohet och förälskelser sker oavsett sexuell läggning. Det skulle dock ta hårdare om min flickvän bedrog mig med en man än en annan kvinna.

    Jag känner igen det där "tänder på alla" även jag får den kommentaren, men då om tjejer. Flera av mina tjejkompisar har trott att jag känt något annat än platonisk kärlek för dem.


    Varför skulle det ta hårdare på dig om hon bedrog dig med en man?
  • Anonym (Giftman)
    Anonym (Bi) skrev 2019-11-14 22:11:14 följande:

    DET tycker jag är intressant. Vad jag förstått så är många män okej med att en tjej skaffar en älskarinna/flickvän, men att de aldrig skulle gå med på att hon har sex med en man. Varför? Är genuint nyfiken.


    Nu bortser vi från de som går igång på ?tjej å tjej action?

    För mig är det såhär:

    En annan man är en direkt konfrontation, ett hot, en bekräftan på att man inte är bra nog o.s.v medan en kvinna är någon som erbjuder något jag inte kan som man.

    Tydligt nog?
  • Anonym (Nathalie)
    Anonym (Stina) skrev 2019-11-14 20:40:18 följande:

    5 år, mellan 15 och 20 var jag bara med tjejer men det var också en period med många korta relationer och känslan av att vara nykär i stort sätt hela tiden. Med min nuvarande flickvän hade vi en helt monogam period på 3 år när flickvännen var sjuk. Lite annat fokus än sex under den perioden. Nu har jag en period där jag inte är monogam men har bara tjejer som sekundära relationer. Om vi bortser från BDSM där jag fortfarande träffar några män men det räknas inte då dessa relationer inte på något sätt är sexuella.


    om dessa relationer ej är sexuella vad är det då? Är inte bdsm en typ av sex man utövar och deltar i?
  • Anonym (Stina)
    Anonym (Nathalie) skrev 2019-11-14 22:47:07 följande:

    om dessa relationer ej är sexuella vad är det då? Är inte bdsm en typ av sex man utövar och deltar i?


    Att BDSM är det samma som sex är en vanlig missuppfattning. Sex kan ingå men det behöver det inte alls göra. Jag kan piska, ha dominans och förnedringslekar, binda, leka med nålar, skendränka en man och så vidare utan att det finns det minsta sexuellt med i bilden. För mig så ingår inte sex i BDSM då det tar fokus från det egentliga syftet.

    Kan i undantagsfall ingå når jag är bottom och min flickvän är top.
  • Anonym (Stina)
    Anonym (Flatan) skrev 2019-11-14 21:30:52 följande:

    Ja, det håller jag med om, otrohet och förälskelser sker oavsett sexuell läggning. Det skulle dock ta hårdare om min flickvän bedrog mig med en man än en annan kvinna.

    Jag känner igen det där "tänder på alla" även jag får den kommentaren, men då om tjejer. Flera av mina tjejkompisar har trott att jag känt något annat än platonisk kärlek för dem.


    känner väl igen resonemanget att man som homo eller bisexuell är någon form av sexmonster. Har haft problem på gym och på arbetsplatser med kvinnor som inte ville byta om i samma omklädningsrum för att jag har den sexuella läggning som jag har. Ännu värre blev det när jag på en tidigare arbetsplats öppet talade om att jag är masochist men även fuskar lite på den andra änden av skalan. Tyckte att det var bättre att sägs som det var då det tisslade och tasslades en hel del om mina blåmärken och annat samt att min flickvänn skulle vara med i tv-program i danmark och tala om sexualitet lite utanför normen. Vet inte vad vissa av mina dåvarande kolegor trodde men så som som dom ryggade och tog avstånd så måste dom ha trot att man var fullständigt livsfarlig och att min flickvän och jag minst var kanibaler och lustmördare.
  • Anonym (Nathalie)
    Anonym (Stina) skrev 2019-11-15 02:11:22 följande:

    Att BDSM är det samma som sex är en vanlig missuppfattning. Sex kan ingå men det behöver det inte alls göra. Jag kan piska, ha dominans och förnedringslekar, binda, leka med nålar, skendränka en man och så vidare utan att det finns det minsta sexuellt med i bilden. För mig så ingår inte sex i BDSM då det tar fokus från det egentliga syftet.

    Kan i undantagsfall ingå når jag är bottom och min flickvän är top.


    Vad är meningen? Du menar att det är någon sorts lek ? Men e det inget sexuellt alls i dessa känslor som uppstår vid utövandet?
  • Giftskåneman
    Anonym (Nathalie) skrev 2019-11-15 08:58:14 följande:

    Vad är meningen? Du menar att det är någon sorts lek ? Men e det inget sexuellt alls i dessa känslor som uppstår vid utövandet?


    Finns ju båda delarna, bdsm med sex och bdsm utan sex
  • Anonym (Stina)
    Anonym (Nathalie) skrev 2019-11-15 08:58:14 följande:

    Vad är meningen? Du menar att det är någon sorts lek ? Men e det inget sexuellt alls i dessa känslor som uppstår vid utövandet?


    Man kallar det ofta för lek på svenska vilket inte är ett jättebra ord. Jag brukar kall det för scen och utlevnad. Men för mig har detta väldigt lite med regelrätt sex att göra. Kalla mig gärna Old school eller tråkig men så gjorde man när jag började min bana på yngre stenålder. Man hade sin scen på en klubb eller hemma sedan såg man till att landa i sina känslor och sedan kunde man iband ha riktigt het och intim sex på ett hotellrum eller i hemmets lugna vrå. Den glidning mot hårdhänt sex som många förknippar med BDSM har ingen plats i min utlevnad.

    Det handlar för mig om att spela med andras känslor och kroppsegna hormoner på ett kontrollerat och överenskommet sätt.
  • Anonym (hormoner?)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2019-11-14 19:12:32 följande:

    Du får ursäkta men detta tror jag inte för ett ögonblick på. Har haft min dragning till tjejer lång innan jag kände dragning till killar. Gjorde min sexdebut med en tjej när jag var 12. Långt innan jag började med p-piller som 18 åring, har aldrig haft hormonspiral och det är över 20 år sedan jag slutade med p-piller då jag blev steril efter en cancer i underlivet. Kan inte se någon förädring i min läggning med eller utan p-piller. Samma sak med min sexuella preferens som sexuell sadist med masochistiska inslag. Ser inget samband med denna läggning och intag icke kroppsegna hormoner.


    Du får tro eller inte tro så mycket du vill, det behöver du inte ursäkta. Forskaren jag talade om menade att inte bara det egna p-medlet påverkar ytan att användandet av p-medel exempelvis också kissas ut i vattnet och på så vis påverkar alla i olika grad(gener, miljö och känslighet påverkar olika). Det kan man ju se även i djurlivet. För något år sedan så slogs det ju på stora trumman om att fiskar har lägre fertilitet numer pga människans hormonanvändande. Män har idag lägre spermaantal än vad de ska. Det är märkligt att man bara utgår ifrån att hormoner (dvs starka grejer!) inte påverkar både den egna och andras kroppar! Men hormonella p-medel är en del av den kvinnliga sexuella "frigörelsen" och får därför inte ifrågasättas...
  • Anonym (Swing for fun)
    Anonym (hormoner?) skrev 2019-11-15 10:31:41 följande:

    Du får tro eller inte tro så mycket du vill, det behöver du inte ursäkta. Forskaren jag talade om menade att inte bara det egna p-medlet påverkar ytan att användandet av p-medel exempelvis också kissas ut i vattnet och på så vis påverkar alla i olika grad(gener, miljö och känslighet påverkar olika). Det kan man ju se även i djurlivet. För något år sedan så slogs det ju på stora trumman om att fiskar har lägre fertilitet numer pga människans hormonanvändande. Män har idag lägre spermaantal än vad de ska. Det är märkligt att man bara utgår ifrån att hormoner (dvs starka grejer!) inte påverkar både den egna och andras kroppar! Men hormonella p-medel är en del av den kvinnliga sexuella "frigörelsen" och får därför inte ifrågasättas...


    vem som helst kan kan kalla sig för forskare. Trovärdighet är något annat, detta klassar jag som foliehat. Att hormoner styr mycket i kroppskemin men någon måtta på dumheter får det finnas. Vill du tro på detta så gör det men förvänta dig inte att jag för ett ögonblick skulle tro på detta utan en helt annan bevisnig än lite mumbojombo teorier.
  • Anonym (Swing for fun)
    Anonym (hormoner?) skrev 2019-11-15 10:31:41 följande:

    Du får tro eller inte tro så mycket du vill, det behöver du inte ursäkta. Forskaren jag talade om menade att inte bara det egna p-medlet påverkar ytan att användandet av p-medel exempelvis också kissas ut i vattnet och på så vis påverkar alla i olika grad(gener, miljö och känslighet påverkar olika). Det kan man ju se även i djurlivet. För något år sedan så slogs det ju på stora trumman om att fiskar har lägre fertilitet numer pga människans hormonanvändande. Män har idag lägre spermaantal än vad de ska. Det är märkligt att man bara utgår ifrån att hormoner (dvs starka grejer!) inte påverkar både den egna och andras kroppar! Men hormonella p-medel är en del av den kvinnliga sexuella "frigörelsen" och får därför inte ifrågasättas...


    vem som helst kan kan kalla sig för forskare. Trovärdighet är något annat, detta klassar jag som foliehat. Att hormoner styr mycket i kroppskemin men någon måtta på dumheter får det finnas. Vill du tro på detta så gör det men förvänta dig inte att jag för ett ögonblick skulle tro på detta utan en helt annan bevisnig än lite mumbojombo teorier.
  • Anonym (JA)
    Anonym (hormoner?) skrev 2019-11-14 11:33:39 följande:

    Får du i dig hormoner? När jag hade hormonspiral fick min kropp för sg att den var lesbisk. Alla män utom min var äckliga och jag kunde bara tänka på tjejer. Lyckligtvis är jag sansad och agerade inte på det. Sedan tog jag ut spiralen och känslorna mattades av för att sedan helt försvinna. Jag tyckte att det var intressant och började forska runt lite bland tjejkompisar och det var förvånansvärt många som vittnade om samma sak. Jag har även läst om en amerikansk forskare som är inne på samma spår. Han har teorier om att inte bara p-medel som vi själva tar påverkar oss utan även att det påverkar oss i stort pga att hormonerna kissas ut i vattnet och att en mamma som tar hormoner samtidigt som hon ammar kan ställa till det för barnen.


    Detta låter så intressant då mina hormoner styr mig något otroligt mkt. Hade spiral och blev galen. Tog ut den och blev en helt ny kvinna. Så snälla, minns du vad boken hette eller författaren?
  • Anonym (Theådåra)

    Hej jag är en tej lagd åt båda hållen men dras mer till tejer å så vill nån skriva om så gör det kram på er

  • Giftskåneman
    NågotNytt skrev 2019-12-06 06:24:17 följande:

    Har aldrig själv testat bdsm men blir jäkligt nyfiken när jag läser tråden.


    Ok, varför blir du nyfiken av denna tråd?
  • Anonym (Stina)
    NågotNytt skrev 2019-12-06 06:24:17 följande:

    Har aldrig själv testat bdsm men blir jäkligt nyfiken när jag läser tråden.


    Kul. Finns mycket roligt inom BDSM, börja lungt och hitta de delar du njuter av. Brukar kalla mig själv för pandurosexuell. Man plockar de delar man vill ha i sin sexualitet och leker med dessa. Personligen tycker jag att switchar eller personer som har haft en roll och sedan växlar till en annan roll är dom som det är roligast och mest givande att leka med. Fastna inte för porrfilmsdominans och den korkade idén att det är roller man föds till. Duminans och korkad alfahanne kan man födas till i övrigt är det leka, lära och känna in som gäller.
  • Anonym (Swing for fun)
    NågotNytt skrev 2019-12-06 06:24:17 följande:

    Har aldrig själv testat bdsm men blir jäkligt nyfiken när jag läser tråden.


    Då skall du absolut testa. BDSM-lekar mellan två kvinnor är bland det finaste och sensuellaste man kan göra. Blandar man in män i BDSM tappar man oftast det sensuella och den mjuka delen. BDSM mellan kvinnor blir oftast en sensuell tango där en för och en följer men det kan vara nog så smärtsamt och sadistisk om det är det som triggar. När jag träffar kvinnor som vill testa börjar jag oftast med att vi bara sitter och känner in varandra och nästan lite tantriska andas och slappnar av. När hon är avslappnad börjar jag bara att försiktigt styra henne och stegvis få henne att våga släppa taget och kanske markera maktförskjutningen genom att lätt dra i håret och styra hennes huvud och sedan tvinga henne till låg position med sänkt huvud. Sedan börjar vi känna in vad som triggar om det bara är maktförskjutningen eller om man också skall lägga till smärta eller något annat. Manliga dominanta tar sig oftast inte den tiden att bygga upp energin utan det är mycket mer ryck, slit och tvång. Jag brukar säga för att det skall bli bra så är det den bottom som helt av egen vilja skall välja att släppa taget, det är aldrig Topen som skall tvinga till sig en maktförskjutning som många så kallade naturligt dominanta tycks tro. Rekommendera också att testa att vara i båda rollerna. Kan kanske låta lite märkligt men jag rekommenderar också att man skall vars lite otrogen på ett överenskommet vis. Helt omöjligt att veta vad som känns rätt och fel om man bara leker med en person. Vill där påpeka att BDSM inte på något sätt behövder innefatta regelrätta sexuella aktiviteter.
Svar på tråden Bisexuella tjejer, hjälp!