• Anonym (Undrar)

    När är ni på jobbet?

    Hej!

    Låt oss säga att eran arbetsdag startar 08.00. Hur långt innan är ni på jobbet? Detta gäller föräldrar som lämnar på förskolan. Får man ha tid till att hinna byta om osv?

  • Svar på tråden När är ni på jobbet?
  • LFF

    Jag har generellt haft 1 timmes resväg till jobbet så jag har lämnat på förskolan typ 0630/0645 nånstans där emellan. Barnen har ätit frukost på förskolan. Har inte haft jobb som krävt att jag behövt byta om innan. 

  • Anonym (Ambulans)

    Jag börjar jobba kl 8. Då lämnar jag barnen på förskolan vid 07.30 där de äter frukost. Kommer då till jobbet ca 7.30-7.40, ibland duschar jag där och byter om ibland har jag duschat hemma så byter bara kläder på jobbet. Brukar alltid se till att vara klar till 7.45. Men beror ju på vilket jobb man har. Hos oss börjar vi 08 men alla kommer lite innan för vi byter av nattpersonalen och för att de ska slippa övertid om de behöver åka på larm precis innan kommer vi strax innan och åker istället för dom om larm inkommer.

  • Anonym (Undrar)

    Så skulle ni säga att det är rimligt att ha 15 min på jobbet innan man börjar, dvs för att hinna byta om etc?

  • Nonym

    Brukar försöka vara på jobbet minst fem minuter innan jag börjar, men hinner inte alltid... har 30-60 min bilväg (beroende på väglaget) och förskolan öppnar 45 minuter innan jag börjar jobba, blir lämningen jobbig och väglaget är dåligt kan jag vara över 30 minuter sen..

    Har ett jobb som kräver att jag byter om

  • LFF
    Anonym (Undrar) skrev 2019-11-14 09:22:23 följande:

    Så skulle ni säga att det är rimligt att ha 15 min på jobbet innan man börjar, dvs för att hinna byta om etc?


    Ja, plus att man då har en liten marginal för eventuella svårigheter.
  • Anonym (Undrar)
    LFF skrev 2019-11-14 09:31:29 följande:

    Ja, plus att man då har en liten marginal för eventuella svårigheter.


    Tack för svaret.
  • Anonym (Ambulans)

    Ja en kvart borde räcka. Tänk att du börjar 08. Då ska du vara klar och ombytt prick 8 senast för att vara redo att arbeta. Så den tiden det tar för dig att byta om behöver du innan du börjar jobba.

  • riboflavin

    Omklädning ingår i vår arbetstid (p.g.a. hygienrutiner) så står det 8 på schemat så är jag där antingen några minuter före eller nyttjar 15 min flex.


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
Svar på tråden När är ni på jobbet?