• Xlr8

    Har HTBQ rörelsen gått överstyr?

    Man ser dessa artiklar överallt någon HTBQ person har gjort något totalt vardagligt och hamnar i branschtidningar, bloggar, Aftonbladet mm.
    en vanlig hetro person skulle aldrig få samma uppmärksamhet.
    och ärligt talat allt för ofta är det rätt meningslösa artiklar utan någon vettig substans. i företags tidningarna känns det som om man vill skryta med att man har någon som är htbq. detta sker till viss del även med kvinnor. 
    exempel såg ett företags tidning där var månades arbetare en ung kvinna, tänke intressant undra vad hon har gjort för något bra, efter jag läst hela sidan och det står inget vad hon gjort annat än att arbeta som 30 av hennes kollegor. 
    då vet jag att en manlig kollega till henne kommit på en lösning som spar företaget miljoner per kvartal. han fanns inte med i tidningen. (intern tidning så det handlar inte om att bevara företags hemligheter)

    varför denna hets att höja folk till skyarna för deras sexuella läggning eller kön?
    är folk så ytliga att man bedömer hur bra en person är baserad på det ?

    för egen del är jag blind för sånt här, hur en person ser ut, läggning eller religion finner jag lika intressant som att se färg torka. det som är intressant att bedöma en person är beteende och kunskaper. 

    vad anser ni? 

  • Svar på tråden Har HTBQ rörelsen gått överstyr?
  • hawthorne

    Sverige har backat ett halvt sekel när det gäller inställningen till minoriteter. Idag blir HBTQ- personer attackerade, trakasserade och förföljda. Det hotas och lokaler bombas.

    Observera att det inte rör sig om vare sig gängkriminalitet eller Malmö. Det handlar om extremister som förföljer, trakasserar och hotar även andra grupper i samhället. Ni kanske förstår vilka andra grupper det handlar om. 
    I alla fall, det är en extremt otäck grupp i samhället som står för detta bakåtsträvande.

  • Anonym (PK)
    Anonym (självinsikt) skrev 2019-11-17 14:06:57 följande:
    Är du kanske litteraturkritiker och har synat allt Gardell skrivit? Har du analyserat utifrån olika frågeställningar? Har du granskat den språkliga diskursen? 

    Om inte, så kanske du också behöver lite självinsikt om vad du skriver på nätet. 
    Har sett Gardell live och kändes bara billigt att han ska anspela på sin homosexualitet mest hela tiden. Sedan sprider han hat mot de som har en annan åsikt än sin egen.

    Tycker jag är fel att hata.
  • Xlr8
    hawthorne skrev 2019-11-17 15:03:27 följande:

    Sverige har backat ett halvt sekel när det gäller inställningen till minoriteter. Idag blir HBTQ- personer attackerade, trakasserade och förföljda. Det hotas och lokaler bombas.

    Observera att det inte rör sig om vare sig gängkriminalitet eller Malmö. Det handlar om extremister som förföljer, trakasserar och hotar även andra grupper i samhället. Ni kanske förstår vilka andra grupper det handlar om. 
    I alla fall, det är en extremt otäck grupp i samhället som står för detta bakåtsträvande.


    delar inte din uppfattning generellt men rosengården, rinkeby, tenstad och biskåpsgården skulle jag verkligen undvika att gå med en pride flagga.
    nu har jag aldrig burit en sån flaga och inga planer på det heller men.
    finns ju en anledning att judar flyr från Malmö.
    men i normala stadsdelar har jag inte sett sådant beteende och de kompisar jag har som ingår i htbq läggningen har inte blivit påverkade av det.  
  • Anonym (***)
    Xlr8 skrev 2019-11-17 18:32:05 följande:
    delar inte din uppfattning generellt men rosengården, rinkeby, tenstad och biskåpsgården skulle jag verkligen undvika att gå med en pride flagga.
    nu har jag aldrig burit en sån flaga och inga planer på det heller men.
    finns ju en anledning att judar flyr från Malmö.
    men i normala stadsdelar har jag inte sett sådant beteende och de kompisar jag har som ingår i htbq läggningen har inte blivit påverkade av det.  
    Snälla, köp ett nytt tangentbord!
  • hawthorne
    Xlr8 skrev 2019-11-17 18:32:05 följande:
    delar inte din uppfattning generellt men rosengården, rinkeby, tenstad och biskåpsgården skulle jag verkligen undvika att gå med en pride flagga.
    nu har jag aldrig burit en sån flaga och inga planer på det heller men.
    finns ju en anledning att judar flyr från Malmö.
    men i normala stadsdelar har jag inte sett sådant beteende och de kompisar jag har som ingår i htbq läggningen har inte blivit påverkade av det.  
    Du har inget annat än fördomar och rasistisk propaganda.

    Attackerna på HBTQfolk finns överallt och det är snarare snaggade etniska svenskar som står för hotet och våldet.
  • Liberté
    hawthorne skrev 2019-11-19 10:05:52 följande:

    Du har inget annat än fördomar och rasistisk propaganda.

    Attackerna på HBTQfolk finns överallt och det är snarare snaggade etniska svenskar som står för hotet och våldet.


    Knappast. De flesta bryr sig inte om din läggning men vill likaså inte ha den upptryckt i ansiktet.

    Homosexualitet är fortfarande straffbart i rätt många länder de som lever i förorterna kommer ofta från dessa länder vilket leder en misstro och en direkt aggresiv syn på avvikande sexualitet eller läggning.

    Visst du har några tusen rasister i Sverige som troligtvis inte ser hbqt i blida ögon men vi pratar tiotusentals i förorterna som jämförelse.
  • hawthorne
    Liberté skrev 2019-11-19 10:23:12 följande:
    Knappast. De flesta bryr sig inte om din läggning men vill likaså inte ha den upptryckt i ansiktet.

    Homosexualitet är fortfarande straffbart i rätt många länder de som lever i förorterna kommer ofta från dessa länder vilket leder en misstro och en direkt aggresiv syn på avvikande sexualitet eller läggning.

    Visst du har några tusen rasister i Sverige som troligtvis inte ser hbqt i blida ögon men vi pratar tiotusentals i förorterna som jämförelse.
    Min läggning?
    Eummm, och du vet vilken min läggning är?

    Du är inget annat än en fördomsful´l människa som tar varje tillfälle i akt att rikta misstro och hat mot din omgivning.

    För de som är mer intresserade av sin omgivning ä'n du, som bryr sig om vad som händer i samhället så är det inte ett okänt fenomen att hoten har ökat från bakåtstrfrävande etniska svenskar. 
  • Konservativ
    hawthorne skrev 2019-11-19 10:26:37 följande:
    Min läggning?
    Eummm, och du vet vilken min läggning är?

    Du är inget annat än en fördomsful´l människa som tar varje tillfälle i akt att rikta misstro och hat mot din omgivning.

    För de som är mer intresserade av sin omgivning ä'n du, som bryr sig om vad som händer i samhället så är det inte ett okänt fenomen att hoten har ökat från bakåtstrfrävande etniska svenskar. 
    Låter mer som att det är du som bär på hat och fördomar. 
  • hawthorne
    Konservativ skrev 2019-11-19 10:40:55 följande:
    Låter mer som att det är du som bär på hat och fördomar. 
    För att jag besvarar fördomsfulla inlägg. Knappast.

    Men ditt genmäle är förväntat, du reagerar precis som alla "kulturkonservativa" bekyller andra för dina egna fel och brister.

    För, som jag sa. Sverige har backat många decennier och attackerna på HBTQ-rörelsen ökar och kommer framförallt från "konservativa" etniska svenskar.
  • Liberté
    hawthorne skrev 2019-11-19 10:26:37 följande:

    Min läggning?

    Eummm, och du vet vilken min läggning är?

    Du är inget annat än en fördomsful´l människa som tar varje tillfälle i akt att rikta misstro och hat mot din omgivning.

    För de som är mer intresserade av sin omgivning ä'n du, som bryr sig om vad som händer i samhället så är det inte ett okänt fenomen att hoten har ökat från bakåtstrfrävande etniska svenskar. 


    Din läggning som i den läggning en person har. Nej jag bryr mig inte om din läggning så länge andra i drabbas av tvång eller våld att tillfredsställa den.

    Jag baserar mina åsikter på de fakta jag faktiskt fått på plats i dessa länder och de som vi har fått från NATO angående kulturer i landen vi arbetar inom.

    Du verkar basera det på känslor hemma i Sverige då jag tvivlar på att du varit mycket i Nordafrika eller Mellanöstern.

    Att hoten skulle öka från bakåtsträvande svenslar säger väldigt lite när den grupp är i sig väldigt liten eller menar du alla etniska svenskar överlag då, vilket inte stämmer med de fakta som faktiskt finns då det minskar rejält över de senaste 50 åren.

    Dina outbildade känslobaserade åsikter är faktiskt en stor del av varför man inte kan ha en pragmatisk debatt om de problem som finns.
  • hawthorne
    Liberté skrev 2019-11-19 11:09:16 följande:
    Din läggning som i den läggning en person har. Nej jag bryr mig inte om din läggning så länge andra i drabbas av tvång eller våld att tillfredsställa den.

    Jag baserar mina åsikter på de fakta jag faktiskt fått på plats i dessa länder och de som vi har fått från NATO angående kulturer i landen vi arbetar inom.
    Du verkar basera det på känslor hemma i Sverige då jag tvivlar på att du varit mycket i Nordafrika eller Mellanöstern.

    Att hoten skulle öka från bakåtsträvande svenslar säger väldigt lite när den grupp är i sig väldigt liten eller menar du alla etniska svenskar överlag då, vilket inte stämmer med de fakta som faktiskt finns då det minskar rejält över de senaste 50 åren.

    Dina outbildade känslobaserade åsikter är faktiskt en stor del av varför man inte kan ha en pragmatisk debatt om de problem som finns.
    Du baserar dina åsikter utefter den läggning du tilldelar mig.
    Det går som en röd tråd i dina inlägg.
    Lika mycket röd tråd är dina fördomar och du argumenterar som en mycket fördomsfull människa som biter hårt fast i de egna fördomarna.

    De fakta som finns viusar det unisont. ATt du förnekar fakta säger mycket om dig (liksom den fördomsfullhet diu visar i inläggen). 

    Dina peersonliga påhopp på mig iliisy´trerar exakt det jag säger, du beskyller andra för dina egna fel och brister.
    Därför går det inte ha en diskussion för du har det inte från början.,
  • Liberté
    hawthorne skrev 2019-11-19 11:18:03 följande:

    Du baserar dina åsikter utefter den läggning du tilldelar mig.

    Det går som en röd tråd i dina inlägg.

    Lika mycket röd tråd är dina fördomar och du argumenterar som en mycket fördomsfull människa som biter hårt fast i de egna fördomarna.

    De fakta som finns viusar det unisont. ATt du förnekar fakta säger mycket om dig (liksom den fördomsfullhet diu visar i inläggen). 

    Dina peersonliga påhopp på mig iliisy´trerar exakt det jag säger, du beskyller andra för dina egna fel och brister.

    Därför går det inte ha en diskussion för du har det inte från början.,


    Du kan börja med att attackera mina argument istället för min person för just nu framstår du precis som jag tidigare skrev en person som endast baserar åsikten på känslor istället för pragmatistisk användade av kunskap.

    Jag skriver det för tredje gången under mina inlägg att din eller någon annans läggning inte betyder ett jota för mig.

    Vad folk gör i deras egna hem är inte min ensak utan deras.

    Väljer du att låtsas missförstå igen så lär de flesta som läser detta förstå att du faktiskt inte har någonting att komma med i form av diskussion utan endast är ute för att störa och leka kränkt.
  • Besserwisser1
    Pride och hbtq rörelsen är riktigt sjukt. Från början kanske man kunde tycka att pride var ganska progressivt, idag är det ett perverst spektakel där tom pedofiler får frirum.
    I pride kan man se vuxna män som utöver avvikande sexuella handlingar mitt framför barn som går i tåget.
    Det är också fel mot många av de psykiskt sjuka ungdomar som dragits in i pride. Det finns flera människor som ångar ett könsbyte och dessa skulle behöva vård och inte nåt pride tåg.
  • hjärtekrossad
    Besserwisser1 skrev 2019-11-19 16:26:26 följande:
    Pride och hbtq rörelsen är riktigt sjukt. Från början kanske man kunde tycka att pride var ganska progressivt, idag är det ett perverst spektakel där tom pedofiler får frirum.

    I pride kan man se vuxna män som utöver avvikande sexuella handlingar mitt framför barn som går i tåget.
    Det är också fel mot många av de psykiskt sjuka ungdomar som dragits in i pride. Det finns flera människor som ångar ett könsbyte och dessa skulle behöva vård och inte nåt pride tåg.
    Ja för många så förstör Pride mer än vad det hjälper hbtq rörelsen. För vad förmedlar de för bild med Pride!?

    Som du säger så är det sjuka perversa saker som jag inte förstår föräldrar som drar med sina barn på sånt!!.

    Nej tack och lov för trans, homosexuella som tar avstånd från Pride. Men dessa normala får aldrig komma till tals i media.
  • Anonym (HBTQ+)

    Rörelsen är absolut en bra injektion för samhället och våra värderingar.
    Dock kan jag tycka att det har gått lite över styr senaste åren. Där HBTQ+ rörelsen har blivit vänsterpolitiserad. Vilket jag tycker är FEL.

    Är också trött på att ständigt höra att HBTQ-rörelsen är för allas lika värde dag in dag ut. Nej, det är dom inte. Bara något de säger. Att praktisera ett sådant argument kräver handlingskraft. Inte tomma ord.

  • Xlr8
    hawthorne skrev 2019-11-19 10:05:52 följande:

    Du har inget annat än fördomar och rasistisk propaganda.

    Attackerna på HBTQfolk finns överallt och det är snarare snaggade etniska svenskar som står för hotet och våldet.


    Du kan inte påvisa något jag sagt som är rasistiskt. Börjar fundera om du ens vet vad det är. Om du vill låtsas vara dum så blir min fråga, vad är straffet i Iran då 2 av samma kön har samlag? Oops ska vi prova en till i nästa svar?

    Fakta är fakta och inte rasistiskt eller ljuga.
  • annabellelee

    Ur ett historiskt perspektiv var det bara ett ögonblick sedan homosexualitet var en sjukdom. Det finns många nu levande människor som har upplevt förändringen, och som alltså var barn och unga när homosexualitet sågs som en psykisk störning.

    Processen att acceptera och normalisera hbtq är alltså fortfarande pågående, och kommer säkert pågå i många år till.

    Dessutom är jag inte så säker på att alla är så ok med homosexualitet. På min arbetsplats finns tex inga homosexuella bisexuella eller transpersoner, trots att vi är 50 Pers. En tillfällighet? Eller är det så att det inte är så självklart att berätta att man har en samkönade partner?

  • Anonym (Nilla)
    annabellelee skrev 2019-11-28 06:22:15 följande:

    Ur ett historiskt perspektiv var det bara ett ögonblick sedan homosexualitet var en sjukdom. Det finns många nu levande människor som har upplevt förändringen, och som alltså var barn och unga när homosexualitet sågs som en psykisk störning.

    Processen att acceptera och normalisera hbtq är alltså fortfarande pågående, och kommer säkert pågå i många år till.

    Dessutom är jag inte så säker på att alla är så ok med homosexualitet. På min arbetsplats finns tex inga homosexuella bisexuella eller transpersoner, trots att vi är 50 Pers. En tillfällighet? Eller är det så att det inte är så självklart att berätta att man har en samkönade partner?


    Människor kanske accepterar HBTQ mer nu än förr, men respekterar man det... innerst inne?
  • Xlr8
    annabellelee skrev 2019-11-28 06:22:15 följande:

    Ur ett historiskt perspektiv var det bara ett ögonblick sedan homosexualitet var en sjukdom. Det finns många nu levande människor som har upplevt förändringen, och som alltså var barn och unga när homosexualitet sågs som en psykisk störning.

    Processen att acceptera och normalisera hbtq är alltså fortfarande pågående, och kommer säkert pågå i många år till.

    Dessutom är jag inte så säker på att alla är så ok med homosexualitet. På min arbetsplats finns tex inga homosexuella bisexuella eller transpersoner, trots att vi är 50 Pers. En tillfällighet? Eller är det så att det inte är så självklart att berätta att man har en samkönade partner?


    Vad du känner till. Jobbade med en som kom med en tjej på varje firma fest. Sprang på denna man i en annan stad hållandes en annan man i handen. Det var hans halv syster som varit hans "flickvän"

    Han var otroligt nervös över vad jag skulle säga.

    Men förklarade för han min syn på saker och ting.

    Jag bryr mig inte i vad folk gillar eller inte så länge dom är nöjda. Självklart sa jag inget till någon
Svar på tråden Har HTBQ rörelsen gått överstyr?