Inlägg från: Anonym (Advent) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Advent)

    När börjar du julpynta?

    Adventsstakarna tar jag fram fredagen före 1:a advent. Förr om åren städade jag sen lite varje dag och pyntade lite varje dag nästan ända fram till jul. Stort hus, storstädat och enormt  mycket julpynt. 15 julgardiner. Nu med 2 småbarn pyntar jag bara köket litegrann, några julgardiner, lite på väggarna. Allt under 1,5 meters höjd går bort.   

  • Anonym (Advent)
    FuckGoggleAskMe skrev 2019-11-17 19:26:10 följande:

    Wow, 15 julgardiner!! Imponerande/konstigt/förvånande/vet inte vad ... men det är säkert mysigt! Själv brukar jag skaffa och klä gran runt 7-8 december och ta fram lite pynt (det mesta roligt snarare än fint). Blir eventuellt ett par juldukar, ett par julbonader och någon girlang och ljuskedja på något oväntat ställe dessutom. Kanske någon adventsljusstake också. Julen begränsas till vardagsrummet, plus krans på ytterdörren, kanske girlang i trappan och eventuellt något litet annat. Ska nog spreja lite snö plus fästa något på fönster i vinterträdgården också. Julen firar vi hos mina föräldrar som alltid pyntar 23e december, så då ska jag väl sprida ut tomtar och juldukar där. Vi tar bort alla dekorationer plus gran runt 3 januari. Fast glögg börjar vi med när det börjar bli kallt i november!
    Vi har stort hus och mer än 15 fönster, men 15 brukade jag byta gardin i. Glad + alla dukar, många mattor, massor med julpynt, bonader, you name it! Vi pratar hundratals julsaker inkl. gran från egen skog. Glad Allt sitter kvar tills Knut. Nu blir det begränsat några år medan barnen är små, men sen så ska allt upp igen.
  • Anonym (Advent)
    Anonym (jul) skrev 2019-11-17 20:27:52 följande:
    1a December börjar jag att pynta och det tar minst en vecka att få upp det mesta.
    Byter gardiner, tavlor och allt möjligt det är mycket pynt!
    Snögubbar och tomtar ska ut i trädgården med och pynt hänger i taket och efter väggarna.
    Dukar och mattor, julgran och pepparkakshus listan är lång.

    Kring tredje advent så åker julstrumpor och sånt upp till barnen.

    Julen är årets största firande!

    Väldigt torrt och tråkigt av er som pyntar den 23e.. fattar inte hur man kan vara så tråkig! Ni har väl inte barn hemma som missar julen?!
    Men åh- en like! Solig  Jag är uppvuxen i ett hem med mängder med julpynt: Det är jul för mig det. Det ska synas, kännas, dofta jul överallt. En gran på trappen ute också. En bytta med tallris. Blomkrukepynt. Änglar, ljus, småtomtar på kökslisten,  julhanddukar.
Svar på tråden När börjar du julpynta?