• Anonym (Harintehängtmed)

    Ojojoj, dagens ungdom alltså... chockerande!;)

    Jag är 33 år men känner/låter som en gammal nucka på 80...

    Har varit singel i 2 år ca efter ett då 7 års långt förhållande.

    Nu börjar det kännas ganska ensamt att vara singel och jag skulle gärna träffa någon, men när jag läser på bl.a här på FL och även vissa jag pratat med så har jag insett att wow, jag har verkligen inte hängt med!

    Här är några saker jag blev förvånad över(det är nu nucka kommer in...;))

    Vill man träffa någon så är det oftast genom dejtingsidor, inte IRL.

    Utseendet verkar ha större betydelse än personligheten när man letar efter en framtida partner.

    Övervikt=singel och celibat.

    Och sen, det mest chockerande av allt med er depraverade ungdomar av idag: ANALSEX är lika vanligt som vaginalt och avsugningar, även vid ett ONS!

    Nog fattar jag att det snarare har med mig att göra än med " samhällets utveckling ", och det är just det: vart fan har jag varit??!

    Jag har aldrig varit en sån som kunnat sitta framför en dator någon längre stund, sociala medier som t.ex fb och insta har inte heller intresserat mig. Var när jag blev singel som jag engagerat mig mer.

    Det kanske är där svaret är...

    Därmed sagt att jag inte tycker att det är negativt; jag sätter mig inte emot analsex;)

    Jag kan inte fatta att jag är 33 år och skriver så här..!

    Som tur är tar jag inte mig själv på alltför stort allvar;)

    Är det någon som förstår hur jag menar?

    (Snälla snälla snälla...) :D

  • Svar på tråden Ojojoj, dagens ungdom alltså... chockerande!;)
  • Anonym (....)
    Anonym (frånkopplade) skrev 2019-11-21 16:53:43 följande:

    QUE??????RYYYYYYYYYYYYYYYSER........................


    Jag tycker inte heller om att ha sex utan att duschar på en vecka men det finns de som skiter i hygien och har sex oavsett. Bla analsex.
  • Anonym (millie)
    Anonym (....) skrev 2019-11-21 14:28:45 följande:
    Jo
    Gissa på du, det är helt okej att spekulera, men sluta presentera dina gissningar som om de vore fakta som du har starka belägg för. Du har ju inte kunnat referera till en enda forskning eller ett enda expertutlåtande så inte nog med att du inte har starka belägg, du har inga belägg. 

    Men blir inte expert bara för att man har förmågan att sitta och gissa och tro saker. Det kan vi alla göra. 
  • Anonym (....)
    Anonym (millie) skrev 2019-11-21 17:30:37 följande:

    Gissa på du, det är helt okej att spekulera, men sluta presentera dina gissningar som om de vore fakta som du har starka belägg för. Du har ju inte kunnat referera till en enda forskning eller ett enda expertutlåtande så inte nog med att du inte har starka belägg, du har inga belägg. 

    Men blir inte expert bara för att man har förmågan att sitta och gissa och tro saker. Det kan vi alla göra. 


    Det är inga gissningar utan sanningen
  • Jordfelsbrytaren

    Jag är man och 32.

    Jag har inte märkt någon större skillnad från 18års ålder och till nu gällande tex analt. Var populärt då och är populärt nu bland de kvinnor jag träffat genom åren.

    Jag känner igen mig dock att man känner sig gammal.

    Klar gubbvarning på mig. Mysiga hemmakvällar blir viktigare för varje år. Klär mig gärna fint men orkar aldrig gå på stan. Blir mer och mera kräsen när det gäller äta mat ute. Stör mig på alla på gymet som lägger lika mycket tid på perfekt instagram bild som att faktiskt träna.. Så jag känner mig jäkligt gammal ibland helt klart.

  • Konservativ
    Anonym (pop) skrev 2019-11-21 12:50:26 följande:
    Det är väl inte bra om unga människor slutar dejta och ha sex. Ännu mer isolering, ensamhushåll, ofrivillig barnlöshet och depressioner. Hua.
    Sex inom äktenskapet. Allt annat leder till dåligheter.
  • Anonym (millie)
    Anonym (....) skrev 2019-11-21 17:46:35 följande:
    Det är inga gissningar utan sanningen
    Men visa en källa då! Förväntar du dig att vi ska ta dig på orden bara? Varför skulle vi göra det, du framstår ju bara som ett envist stolpskott?
  • KlantSmurfen
    KlantSmurfen skrev 2019-11-20 08:58:43 följande: #36
    Källa?
    Har inte orkat läsa artiklarna men jag gissar på att färre ons hos ungdomar inte är leder till låga födelsetal om vi inte har varit väldigt oansvariga förr men då är ju det problemet någorlunda löst. Medelåldern för förstabarnet är 29+.
  • KlantSmurfen
    Anonym (....) skrev 2019-11-21 13:23:25 följande: #67
    Sök på forskningar så får du se att det finns.
    Du har helt fel i samtliga inlägg.
    Om du inte tror mig får du själv söka på forskningar så får du se att jag har rätt  Skrattande
  • Anonym (....)
    KlantSmurfen skrev 2019-11-21 22:47:03 följande:

    Du har helt fel i samtliga inlägg.

    Om du inte tror mig får du själv söka på forskningar så får du se att jag har rätt 


    Finns massa forskning som visar på att analsex var vanligare förr, dock i hemlighet och inget man talade högt om till skillnad från idag där man diskuterar sådan högt i grupp. Ofta med vänner (alla gör dock inte det).
  • Anonym (frånkopplade)
    Anonym (....) skrev 2019-11-21 23:25:40 följande:
    Finns massa forskning som visar på att analsex var vanligare förr, dock i hemlighet och inget man talade högt om till skillnad från idag där man diskuterar sådan högt i grupp. Ofta med vänner (alla gör dock inte det).
    Men om ingen pratade om det hur kan du då veta detta? Lite motsägelsefullt....
  • Anonym (frånkopplade)
    Anonym (....) skrev 2019-11-21 23:25:40 följande:
    Finns massa forskning som visar på att analsex var vanligare förr, dock i hemlighet och inget man talade högt om till skillnad från idag där man diskuterar sådan högt i grupp. Ofta med vänner (alla gör dock inte det).
    Men om ingen pratade om det hur kan du då veta detta? Lite motsägelsefullt....
  • Anonym (frånkopplade)
    Anonym (....) skrev 2019-11-21 23:25:40 följande:
    Finns massa forskning som visar på att analsex var vanligare förr, dock i hemlighet och inget man talade högt om till skillnad från idag där man diskuterar sådan högt i grupp. Ofta med vänner (alla gör dock inte det).
    Men om ingen pratade om det hur kan du då veta detta? Lite motsägelsefullt....
  • Anonym (frånkopplade)
    Anonym (....) skrev 2019-11-21 23:25:40 följande:
    Finns massa forskning som visar på att analsex var vanligare förr, dock i hemlighet och inget man talade högt om till skillnad från idag där man diskuterar sådan högt i grupp. Ofta med vänner (alla gör dock inte det).
    Men om ingen pratade om det hur kan du då veta detta? Lite motsägelsefullt....
  • KlantSmurfen
    Anonym (....) skrev 2019-11-21 23:25:40 följande: #99
    KlantSmurfen skrev 2019-11-21 22:47:03 följande:

    Du har helt fel i samtliga inlägg.

    Om du inte tror mig får du själv söka på forskningar så får du se att jag har rätt 


    Finns massa forskning som visar på att analsex var vanligare förr, dock i hemlighet och inget man talade högt om till skillnad från idag där man diskuterar sådan högt i grupp. Ofta med vänner (alla gör dock inte det).
    Finns massa forskning som visar på att analsex uppfanns för några år sen.
    Sök på forskningar så får du se att det är sant.
  • KlantSmurfen
    Anonym (frånkopplade) skrev 2019-11-21 23:36:25 följande: #102
    Men om ingen pratade om det hur kan du då veta detta? Lite motsägelsefullt....
    smygläst någons dagbok?
  • Anonym (Hmmmmmmm.....)
    Anonym (....) skrev 2019-11-21 17:46:35 följande:
    Det är inga gissningar utan sanningen
    Om det är sanningen så presentera bevis då. Vi är många som är intresserade. Jag tvivlar på att det finns några som helst bevis för att det var vanligare med analsex bland bönderna på 1600-talet eller 1700-talet än vad det är nu.
  • Anonym (Hmmmmmmm.....)
    KlantSmurfen skrev 2019-11-21 22:29:47 följande:
    Har inte orkat läsa artiklarna men jag gissar på att färre ons hos ungdomar inte är leder till låga födelsetal om vi inte har varit väldigt oansvariga förr men då är ju det problemet någorlunda löst. Medelåldern för förstabarnet är 29+.
    Nu vet jag inte om jag fick med länken till den artikel där man faktiskt också skrev att man var orolig att de skulle leda till färre barn.

    Oavsett. Diskussionen gällde om dagens ungdom har mer och vildare sex nu än man hade för några decennier sedan och svaret är att dagens ungdomar har mindre sex nu.
  • KlantSmurfen
    Anonym (Hmmmmmmm.....) skrev 2019-11-22 10:48:44 följande: #107
    Nu vet jag inte om jag fick med länken till den artikel där man faktiskt också skrev att man var orolig att de skulle leda till färre barn.

    Oavsett. Diskussionen gällde om dagens ungdom har mer och vildare sex nu än man hade för några decennier sedan och svaret är att dagens ungdomar har mindre sex nu.
    Kvinnor som satsar mer på karriären får väl färre barn?
    Finns det en korrelation mellan socioekonomiska status och födelsetal?
Svar på tråden Ojojoj, dagens ungdom alltså... chockerande!;)