• Anonym (Ledsen)

    10 år senare - inget hus, inga barn

    När jag träffade min sambo för 10 år sedan så var jag tydlig direkt med att mina största drömmar i livet var barn och hus. Han ville detsamma sa han och på de premisserna gick jag in i förhållandet.

    Problemet är att 10 år nu har gått och vi har inte kommit någonstans. Att det dröjde lite initialt var såklart inte konstigt, givetvis bör man lära känna varandra först för att se så att det känns rätt. Men åren har gått och hela tiden kommer min sambo med nya ursäkter. Ena stunden är ekonomin problemet för att skaffa barn, när båda sedan har fått välbetalda jobb så flyttas fokus till något annat. Gällande hus så ville han inte köpa ett initialt då inga på marknaden hade rätt läge/pris/tomt. När ett bra hus sedan dyker upp som fyller alla de kriterierna, ja då hittar han någon annan ursäkt.

    Nu har vi hamnat i en återvändszon där hans konstanta ursäkt är att vi bråkar så mycket och därför vill han inte skaffa barn eller köpa hus. Problemet är att vi bråkar för att jag, i 10 års tid, har gått och väntat och väntat på att få uppfylla mina drömmar. Drömmar som jag trodde att vi delade tillsammans, eftersom det var vad han sa...

    Jag har många gånger frågat honom om han känner sig osäker på om det är mig han vill vara med och att det är därför han inte vill att förhållandet ska avancera. Detta nekar han till. Har också frågat om han helt enkelt inte vill ha barn, eller hus, men det hävdar han att han vill.

    Jag känner mig konstant nedstämd, ledsen och påmind om att den biologiska klockan tickar. Jag har nyligen passerat 30 år och sambon närmar sig 40. Ständigt kommer nya besked om husköp och graviditet från våra vänner och det strör ytterligare salt i såren.

    Vad ska jag göra egentligen? Jag älskar ju min sambo men är samtidigt medveten om att jag bara lever en gång, och det här är inte livet jag vill leva...

  • Svar på tråden 10 år senare - inget hus, inga barn
  • Anonym (Samma situation)
    Oktavia skrev 2019-11-22 20:05:34 följande:

    Precis så! Vad glad jag blir över att läsa ditt inlägg!


    Va kul! Även om det kanske är svårt att bryta ett mönster hoppas jag att andra i samma sits kan se att man kan göra något åt situationen. Man behöver inte vara kvar i en relation som inte funkar.

    Kramar!
  • Anonym (bc)

    Vart tog du vägen ts?
    Har du bestämt dig för något?

  • Less is more

    Gör slut - då har du åtminstone chans att försöka träffa en ny man - som också har barn och husdrömmar !

  • omystisk

    En bekant hade en liknande tjej. Mycket velande men inga barn trots att han tydligt ville det. Till slut gjorde hon slut då hon träffade en annan kille. Det visade sig att hon egentligen mest var tillsammans med min bekante för att det var bekvämt. Hon skaffade barn med den nye killen efter ett drygt år.

    Min bekante träffade en ny tjej (singelmamma) efter ett år och nu är de gifta och har fått barn.

    För egen del är jag på jakt efter en sån som TS då jag har hus och vill ha barn. Tror inte jag är ensam om det så TS har nog en god chans att uppfylla sina drömmar med en annan man.

  • Anonym (Ledsen)

    Jag valde att separera häromdagen, samma dag som jag fyllde 30 år. Tillbringade dagen med att gråta ögonen ur mig. Dagen efter kändes det bättre och jag är lugn i mitt beslut. Givetvis är jag ledsen på ett sätt, men känner mig också hoppfull och blickar nu framåt.

  • Anonym (Ledsen)

    Jag valde att separera häromdagen, samma dag som jag fyllde 30 år. Tillbringade dagen med att gråta ögonen ur mig. Dagen efter kändes det bättre och jag är lugn i mitt beslut. Givetvis är jag ledsen på ett sätt, men känner mig också hoppfull och blickar nu framåt.

  • Akira Öken
    Anonym (Ledsen) skrev 2019-11-24 17:59:02 följande:

    Jag valde att separera häromdagen, samma dag som jag fyllde 30 år. Tillbringade dagen med att gråta ögonen ur mig. Dagen efter kändes det bättre och jag är lugn i mitt beslut. Givetvis är jag ledsen på ett sätt, men känner mig också hoppfull och blickar nu framåt.


    Grattis i efterskott och lycka till!
  • Anonym (A)
    Kverulant67 skrev 2019-11-22 00:46:38 följande:
    Tja varför är du kvar med honom??? Har ni helt olika drömmar så får du lämna och leta vidare!
    Håller med
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Ledsen) skrev 2019-11-24 17:59:15 följande:

    Jag valde att separera häromdagen, samma dag som jag fyllde 30 år. Tillbringade dagen med att gråta ögonen ur mig. Dagen efter kändes det bättre och jag är lugn i mitt beslut. Givetvis är jag ledsen på ett sätt, men känner mig också hoppfull och blickar nu framåt.


    Helt rätt tror jag. Stort lycka till
  • Anonym (Val)
    Anonym (Ledsen) skrev 2019-11-24 17:59:15 följande:

    Jag valde att separera häromdagen, samma dag som jag fyllde 30 år. Tillbringade dagen med att gråta ögonen ur mig. Dagen efter kändes det bättre och jag är lugn i mitt beslut. Givetvis är jag ledsen på ett sätt, men känner mig också hoppfull och blickar nu framåt.


    Du skrev ju i TS att du nyligen hade passerat 30 år....
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Val) skrev 2019-11-24 18:35:43 följande:

    Du skrev ju i TS att du nyligen hade passerat 30 år....


    Vad spelar det för roll i sammanhanget menar du?
  • Anonym (Val)
    Anonym (Anna) skrev 2019-11-24 19:35:12 följande:

    Vad spelar det för roll i sammanhanget menar du?


    I TS 21 nov: "Jag har nyligen passerat 30 år och sambon närmar sig 40."

    Idag 24 nov: "Jag valde att separera häromdagen, samma dag som jag fyllde 30 år."

    Stämmer det tycker du?
  • Anonym (Kjell)

    När du ingår i ditt nästa förhållande får du se till att skriva ett kontrakt. Lägg in lite punkter som garanterar barnalstrande och hus. Det kan vara ganska detaljstyrt som hur mycket han ska belåna sig för att skaffa ett hus samt hur många gånger i veckan ni ska utföra oskyddat samlag. Sedan kan ni lägga in lite klasuler och liknande, så som att han ska få böta om du inte blivit gravid nästa gång en av dina vänner blivit det. Bötesbeloppet kan ju gå till insatsen för huslånet. Om han vägrar att ta på sig stora skulder kan det läggas in som kontraktbrott.

    Se till att en jurist är med när ni skriver kontraktet och se till att båda förhåller sig till det. Exempelvis bör båda belåna sig för att kunna införskaffa ett hus.

    Lycka Till!

  • Anonym (bc)
    Anonym (Ledsen) skrev 2019-11-24 17:59:15 följande:

    Jag valde att separera häromdagen, samma dag som jag fyllde 30 år. Tillbringade dagen med att gråta ögonen ur mig. Dagen efter kändes det bättre och jag är lugn i mitt beslut. Givetvis är jag ledsen på ett sätt, men känner mig också hoppfull och blickar nu framåt.


    Hur reagerade din sambo?
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Val) skrev 2019-11-24 19:44:39 följande:

    I TS 21 nov: "Jag har nyligen passerat 30 år och sambon närmar sig 40."

    Idag 24 nov: "Jag valde att separera häromdagen, samma dag som jag fyllde 30 år."

    Stämmer det tycker du?


    Nej, men som sagt, spelar det någon roll? Orka haka upp sig på bagateller
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Kjell) skrev 2019-11-24 19:51:43 följande:

    När du ingår i ditt nästa förhållande får du se till att skriva ett kontrakt. Lägg in lite punkter som garanterar barnalstrande och hus. Det kan vara ganska detaljstyrt som hur mycket han ska belåna sig för att skaffa ett hus samt hur många gånger i veckan ni ska utföra oskyddat samlag. Sedan kan ni lägga in lite klasuler och liknande, så som att han ska få böta om du inte blivit gravid nästa gång en av dina vänner blivit det. Bötesbeloppet kan ju gå till insatsen för huslånet. Om han vägrar att ta på sig stora skulder kan det läggas in som kontraktbrott.

    Se till att en jurist är med när ni skriver kontraktet och se till att båda förhåller sig till det. Exempelvis bör båda belåna sig för att kunna införskaffa ett hus.

    Lycka Till!


    Kryp tillbaka till stubben du bor i tack. Gubbar...
  • Anonym (Kjell)
    Anonym (Anna) skrev 2019-11-25 07:20:19 följande:
    Kryp tillbaka till stubben du bor i tack. Gubbar...
    Nu tycker jag du var ganska otrevlig. Jag har ju både hus och barn, det förstnämnda var ett krav jag satte på min fru innan vi började dejta. Båda två är belånade men huset har vi.

    Sen vet jag inte vilka gubbar du pratar om, men Jordgubbarna är inte förren till sommaren.
  • Anonym (Val)
    Anonym (Anna) skrev 2019-11-25 07:19:15 följande:

    Nej, men som sagt, spelar det någon roll? Orka haka upp sig på bagateller


    Öhh, tja då är det förmodligen en trolltråd...
Svar på tråden 10 år senare - inget hus, inga barn