• trolltagen

    Nån fler som vill skryta över duktiga ungdomar?

    Mest får man läsa om besvärliga tonåringar, tonåringar på glid, uppkäftiga m.m
    Jag har två tonåringar och en tjugoåring som är helt underbara ungar!
    Visst får jag plocka tvätt, disk och grejer efter dem, visst får jag vara arg ibland.
    Men mest är jag bara mallig!
    Dessa underbar ungdomar har fyra småsyskon som de avgudar, de umgås och myser med dem och är måna om dem.

    Tjugoåringen har gått ut gymnasiet, har nu jobb, tjänar mer än vad en tjugoåring kan drömma om, har egen lägenhet sedan några månader tillbaka.
    Artonåringen tar studenten från frisör nu i vår med bra betyg och är på väg att flytta med sin pojkvän i sommar till eget boende.
    Fjortonåringen har bra betyg, kan så gott som välja vad hon vill gå, lever för sin basket har lugna kompisar, hennes lag far ner på USM i Gbg nu i helgen och är ett duktigt lag.

    De är snälla och omtänksamma människor som jag älskar högt!
    Ville bara få skryta lite.

  • Svar på tråden Nån fler som vill skryta över duktiga ungdomar?
  • cool

    Helt ok att skryta om sina barn :) tycker det är bara positivt.Själv har jag inga tonåringar bara en gosse som är 3 månader nu på lördag och han är den bästa :)

    Kram

  • ludicrous

    ska man skryta om tonåringar får jag väl ta mej själv då :)

    tycker jag är rätt duktig som e 17 år, har en dotter på 2 månader. bor 3 trappor upp:)

  • trolltagen

    Ja klart att man får skryta om sig själv som tonåring!
    Du är jätte duktig!

  • Mammatillfem

    Min unga dotter har galant skött sina barn,sitt hem och allt och är så noga med sina barn med att de är rena,mätta,ompysslade och får det de behöver,och hon är bara SNART 20 år! En toppendotter,toppensyster och toppenmamma till Theodor(2 år o 9 mån) och My (5½ mån)!!!! Älskar henne,jag har fått den underbaraste dotter man kan få,tycker jag!

  • Mammatillfem

    Vill ocså skryta över mina älsta söner,22 och snart 24 år. De har tagit studenten med relativt bra betyg,skaffat arbete(en dock a lös just nu men VILL ha ett arbete),skaffat egna hem,flickvänner(en ensam efterett l förhållande),kör lastbil med släp o långtradare med enormt långa arbetspass(gå upp 4.20,köra,lasta,packa i o ur i hela länet,hem17-18.30),ställer upp med skjuts till brorsan,mamma,mormor mm när det behövs,bryr sig om småsyskonen,en jagar o skaffar fint älg o rådjurskött till mig bla,samt att de är så fina unga,rara män! Älskar er!!!

  • sockenos

    Då kan jag väll skryta om mej själv (min mamma har alltid gjort det annars) har precis fyllt 18, har en son på 3 månader. är lyckligt fölovad med min sambo, föder upp chihuahuor, har jobb, och ska snart ta körkort.
    På dagarna går jag hemma och pyssla med hushållsarbete, ta hand om våran son, och sköter om hundarna. imeller tid jobbar jag oxå. från att ha varit en riktig partypingla som festade varenda helg, misskötte skolan, aldrig va hemma, och va storrökare så är jag väldigt stolt över mej själv på hur jag har ändrat mitt liv! och jag älskar det!

  • Mammatillfem

    En eloge till min älsta son,storebror,som idag tar med lillebror som är 16½ på sitt arbete hela dagen som långtradarchafför med uppstigning redan 04.15 och sedan köra,lasta,arbeta hårt hela dagen tills de är klara,mellan 16.30 i bästa fall,till 17.30 i värsta fall...
    Så snällt! Tonåringen ska se om det är en praktik för honom,helt enligt skolans egna initativ att han ska försöka hitta en till praktik.
    Heders åt hjälpsamma,ordentliga,rara,omtänksamma ungdomar,som bla min älste son är,inte bara nu utan alltid!

  • evto

    Vill också passa på att skryta över mina tonåringar! Jag har 4 stycken, son 19 år, son 18 år, dotter 16 år och son 14 år.

    De sköter skolan och extrajobb, de är sociala och bryr sig om andra människor. Bråkar mycket sällan med mig eller med varandra eller någon annan heller för den delen.

    De gör inte alltid som jag vill, de kan vara slarviga många gånger men de är så omtänksamma och ställer alltid upp när man ber om hjälp. De kramas fortfarande, även offentligt.

    De är "skilsmässobarn" sedan 8 år tillbaka utan att det verkar ha skadat dem.

    Är så tacksam över dessa fantastiska ungdomar!

  • Mammatillfem

    evto,fint! Skönt med mammor som är stolta över sina ungdomar,så även jag...

Svar på tråden Nån fler som vill skryta över duktiga ungdomar?