• Anonym (H)

    Är jag gravid?

    Bubbelgum123 skrev 2020-03-16 16:03:26 följande:

    Men vad tror du? Alltså jag vet ju att den är oregelbunden, men tror du att jag skulle kunna vara gravid? Jag har ju inte fått bruna flytningar Elr mensvärk som jag annars brukar få innan mens??


    Ta ett test. Det är bra om du får reda på graviditeten så tidigt som möjligt för man får bara göra abort till vecka 18.
  • Anonym (H)
    Bubbelgum123 skrev 2020-03-16 16:10:21 följande:

    Kan man se det så här tidigt?


    Absolut. Om du hade mens 13/2 och är gravid så är du ungefär i vecka 5 nu, det är då de flesta får reda på att de är gravida. Om du är osäker så kan du ta ett tidigt test, vissa test går att testa med ca 5 dagar innan beräknad mens. Du kan testa och om det är negativt så kan du testa igen om några dagar igen.
  • Anonym (H)
    Bubbelgum123 skrev 2020-03-16 16:31:47 följande:

    Men jag var beredd på att få mens, liksom fick sådana flytningar som jag skulle få,, redan för 3 minuter sedan så kände jag att jag fick lite flytningar. Men hur förklarar man min blödning för nästan 2 veckor sedan?


    Det kan vara ett symtom på graviditet. De flesta som är gravida får värk som känns som mensvärk och som att mensen ska komma när som helst, ökade flytningar, behöver kissa oftare. Det är alla mycket vanliga symptom på en graviditeten.

    Vissa får en liten blödning när ägget fäster, dvs när man blir gravid.
  • Anonym (H)
    Anonym (H) skrev 2020-03-16 16:38:02 följande:

    Det kan vara ett symtom på graviditet. De flesta som är gravida får värk som känns som mensvärk och som att mensen ska komma när som helst, ökade flytningar, behöver kissa oftare. Det är alla mycket vanliga symptom på en graviditeten.

    Vissa får en liten blödning när ägget fäster, dvs när man blir gravid.


    Nidblödning kallas den blödningen.
  • Anonym (H)
    Bubbelgum123 skrev 2020-03-16 16:53:41 följande:

    Men det har varit helt torrt där nere, det var bara nu det kom en droppe flytning. Och enligt min kropp så hade jag äl 3-4 mars så den borde komma imorn Elr i överimorgon?


    Man får olika symtom under graviditeten, man behöver inte ha ökade flytningar konstant. Vissa får inte ökade flytningar alls under graviditeten. Symtomen är olika för alla, men symtomen du nämner är ganska vanliga att ha under graviditet, men betyder inte att alla får dom.

    Du kan inte veta när du hade ägglossnings om du inte tog ett ägglossningstest.
  • Anonym (H)
    Bubbelgum123 skrev 2020-03-16 16:53:41 följande:

    Men det har varit helt torrt där nere, det var bara nu det kom en droppe flytning. Och enligt min kropp så hade jag äl 3-4 mars så den borde komma imorn Elr i överimorgon?


    Man får olika symtom under graviditeten, man behöver inte ha ökade flytningar konstant. Vissa får inte ökade flytningar alls under graviditeten. Symtomen är olika för alla, men symtomen du nämner är ganska vanliga att ha under graviditet, men betyder inte att alla får dom.

    Du kan inte veta när du hade ägglossnings om du inte tog ett ägglossningstest.
  • Anonym (H)
    Bubbelgum123 skrev 2020-03-16 17:10:02 följande:

    Men kan inte dessa symptom vara mens också? I åh med att jag brukar få allt detta innan mens


    Som jag skrev innan så är det vanligt att känna som mensvärk och som att man ska få mens snart när man är gravid. Det kan vara ett tecken på att mensen är på gång, men det kan också vara ett tecken på graviditet. Därför rekommenderar jag dig att ta ett test.
  • Anonym (H)
    Bubbelgum123 skrev 2020-03-16 17:15:02 följande:

    Uppdaterar när jag får svar,, man ska ta testet på morgonen?


    Det går bra att ta det när som helst på dygnet.
  • Anonym (H)
    Bubbelgum123 skrev 2020-03-16 17:51:40 följande:

    Sammanfattat nu då, jag har exakt samma symptom som annars innan mens, min äl som jag hade 3-4 mars och det resulterar i att jag ska ha mens imorn Elr i överimorgon, om jag räknat rätt. Har inga blodiga flytningar men har heller ingen mensvärk. Hoppas jag inte är gravid, jag tror inte det men man vet ju aldrig


    Men du har väl inte tagit ett test än?
    Bubbelgum123 skrev 2020-03-16 17:51:40 följande:

    Sammanfattat nu då, jag har exakt samma symptom som annars innan mens, min äl som jag hade 3-4 mars och det resulterar i att jag ska ha mens imorn Elr i överimorgon, om jag räknat rätt. Har inga blodiga flytningar men har heller ingen mensvärk. Hoppas jag inte är gravid, jag tror inte det men man vet ju aldrig


  • Anonym (H)
    Bubbelgum123 skrev 2020-03-16 18:04:26 följande:

    Nae det har jag inte


    Men då vet du ju inte, och ingen här kan veta heller.
  • Anonym (H)
    Bubbelgum123 skrev 2020-03-18 18:45:35 följande:

    Mm det kan vara så, nästan varit sömnlös om nätterna. Tack för alla svar<3


    Hur har det gått, har du fått mens än? Var gravtestet helt blankt? För även ett svagt streck betyder att man är gravid.
  • Anonym (H)
    Bubbelgum123 skrev 2020-03-20 21:52:46 följande:

    Jag fick mens idag:) Gravid testet visade om det var ett plus eller ett minus


    Vilken tur! Men se till att skydda dig i fortsättningen så du inte behöver oroa dig för en eventuell graviditet.
Svar på tråden Är jag gravid?