• EmmasaraL

    Namn som passar syskonen, lite hjälp tack:)

    Storasyster heter Rut och lillebror heter Harry. Vi väntade en liten Hilda som tyvärr var sjuk så tyvärr tvingades vi avbryta graviditeten i v 17...

    Nu kommer snart en lillebror, och det finns namn men det står ändå still i processen.

    Vad passar med Rut och Harry?

    Sambon har snöat in på Ubbe men nä, inget jag gillar direkt. Även August, Thure, Sture, Elmer, Otto eller Ebbe.

    Kom gärna med förslag på vad ni tycker hade passat med deras namn!

  • Svar på tråden Namn som passar syskonen, lite hjälp tack:)
  • MinaBernt

    Både August och Ture tycker jag väldigt mycket om. Andra namn jag gillar är Folke, Olof, Arne och Björn.

  • fluu

    Gillar alla namnen. Trevliga och rejäla. Ebbe och Sture är favoriterna.

    Enkla och trevliga äldre namn:

    Enar, Evald, Frans, Algot, Allan, Bo, Nils, Manne, Tuve, Unne, Åke, Lage, Kaj, Helmer, Tore, Elis.

    Beklagar djupt vad som hände er lilla Hilda och grattis till kommande barnet!


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • trollhona
    EmmasaraL skrev 2020-04-11 22:38:35 följande:

    Storasyster heter Rut och lillebror heter Harry. Vi väntade en liten Hilda som tyvärr var sjuk så tyvärr tvingades vi avbryta graviditeten i v 17...

    Nu kommer snart en lillebror, och det finns namn men det står ändå still i processen.

    Vad passar med Rut och Harry?

    Sambon har snöat in på Ubbe men nä, inget jag gillar direkt. Även August, Thure, Sture, Elmer, Otto eller Ebbe.

    Kom gärna med förslag på vad ni tycker hade passat med deras namn!


    Jag tänker namn som Tord, Bengt, Ivar, Helmer borde passa. Även August och Sture som ni har på listan är fina. Tänker också Kurt och Knut, men det kanske kan bli för likt Rut.
  • Jessie772

    Rut, Harry och Tage.

    Andra förslag som liknar er smak (gissar jag!)

    Paul

    Olof

    John

    Edvard

    Erling

  • Filipa92

    Jag hade personligen valt August, Elmer eller Ebbe. 

    Thure och Sture tycker jag har för kraftiga R-ljud tillsammans med syskonens namn. Blir lite Bill och Bull känsla. 

    Min son heter Vilfred, vilket jag tycker passar in fint i eran syskonskara. Vi har också svårt att komma fram till pojknamn till vår fyra, men har bl.a. namn som Erling, Sven, Frans, Gideon och Holger på listan. Annars kanske Anton, Emil eller Frank kan passa er? 


    ~ Ines 090429, Vilfred 110211 & Altea 130614 ~
  • race race

    Otto. Helmer. Hilmer. Holger. Herman. Folke. Frode. Falke. Frank. Frans. Theodor. Alde. Arne. Arthur. Arvid. Sixten. Ture. Rude. Trude. Tomte. Tage. Bengt. Bertil. Dag. Ernst. Gilbert. Greger. Lars. Erik. Seth. Malte. Melker. Ivan. Klas. Norbert. Ruben. Stellan. Sam. Thor. Truls. Valdemar. Verner. Zach.

  • trollhona
    race race skrev 2020-04-29 10:29:43 följande:

    Otto. Helmer. Hilmer. Holger. Herman. Folke. Frode. Falke. Frank. Frans. Theodor. Alde. Arne. Arthur. Arvid. Sixten. Ture. Rude. Trude. Tomte. Tage. Bengt. Bertil. Dag. Ernst. Gilbert. Greger. Lars. Erik. Seth. Malte. Melker. Ivan. Klas. Norbert. Ruben. Stellan. Sam. Thor. Truls. Valdemar. Verner. Zach.


    Tomte?
  • race race
    trollhona skrev 2020-04-29 15:16:56 följande:

    Tomte?


    Menade Toste. Himla autocorrect!
  • emeliiiiiie

    Vilket namn blev de? Har själv en bäbis som ska heta August el Ture :)

Svar på tråden Namn som passar syskonen, lite hjälp tack:)