Inlägg från: Anonym (Vems) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vems)

    Vems ansvar är det att skydda sig?

    Anonym (Ta ansvar) skrev 2020-12-03 20:30:34 följande:

    Jag har gått genom både snitt och vaginal. Snittet var fruktansvärt att hämta sig från.

    Lyckligtvis så älskar min make mig och inte bara sex så han hade inte en tanke på att ha sex med mig som nyförlöst. Jag behövde att han var hemma och skötte om hem och barn första månaden


    Jag vet inte vad jag ska med din information till.
  • Anonym (Vems)
    Anonym (Ja) skrev 2020-12-03 20:46:19 följande:

    Informationen ger dig en bild av att du troligtvis inte kommer kunna ha sex med din man ett flertal månader efter förslossningen, oavsett snitt eller vaginalt. Med andra ord kommer din man inte kunna ha sex på flera månader. Om du då

    Säger att han kommer lämna dig direkt om du slutar med p-piller så får du även räkna med att han lämnar dig efter din förlossning


    Nu skulle jag göra snitt pga extrem förlossningsrädsla.
  • Anonym (Vems)
    Anonym (pf) skrev 2020-12-03 21:13:48 följande:

    ska och ska. Det är en läkare som bestämmer huruvida du ska förlösas med kejsarsnitt


    Jag vet du behöver inte upprepa dig.
  • Anonym (Vems)
    Anonym (Ja) skrev 2020-12-03 21:12:59 följande:

    Ja. Och personen förklarade för dig att du troligtvis inte kommer kunna ha sex på ett antal månader även efter ett snitt.

    Alltså du får inte bära mer än barnets vikt på

    Minst 6 veckor och skall vara oroligt försiktig med belastning. Så sex kommer inte att vara att tänka på efter ett snitt.


    Värst vad folk upprepar sig här i tråden, har ni dåligt minns och glömt vad ni skrivit tidigare?
  • Anonym (Vems)
    Anonym (Ja) skrev 2020-12-03 21:19:17 följande:

    Upprepning? Det är uppenbarligen du som inte förstår att folk försöker förklara att även ett snitt innebär att ni inte kommer kunna ha sex på flera

    Månader. Vilket naturligtvis även graviditeten i sig kan innebära


    Jo jag är medveten om vad ett snitt innebär, jag skrev att jag är påläst.
  • Anonym (Vems)
    Anonym (Ja) skrev 2020-12-03 21:22:42 följande:

    Och då borde du inte använda att du ska snittas som argument mot att du inte kommer kunna ha sex pga återhämtning? Om du nu är medveten om att det är så?


    Jag skrev att jag ska snittas pga förlossningsrädsla
  • Anonym (Vems)
    Anonym (Ja) skrev 2020-12-03 21:46:22 följande:

    Ja. Som svar på förklaringen att du oavsett snitt eller vaginalt inte kommer kunna ha sex på flera månader. Därför kan ingen här tolka det som annat än att du faktiskt inte fattar att risken är stor, oavsett förlossningssätt, att din man som uppenbarligen kommer lämna dig så fort du inte kan ha sex fanatiskt kommer göra det och du står där ensam med en bebis


    Nej.
  • Anonym (Vems)
    Anonym (Ja) skrev 2020-12-03 22:03:53 följande:

    Och vad betyder ditt nej?

    Jag hippas du förstår att det inte är rimligt att vara i en relation med en man som kommer lämna dig om du slutar med piller.

    Dessutom undrar jag vad er plan är? Du är

    35 och har bråttom? Men han vill inte ha barn nu?


    Jag är trött på att upprepa mig.
  • Anonym (Vems)
    Anonym (Ja) skrev 2020-12-03 22:23:47 följande:

    Ja det är jag med. Eftersom du inte bekräftar om du förstår. Och trött på att du inte kan svara vad du menar. Varför ens skapa en tråd om du inte vill ja några som helst råd? Ville du bara ha medhåll om att män är idioter eller vad var syftet?

    Och frågan på om när han vill ha barn har du inte svarat på, bara att du inte har tid att hitta en ny partner


    Varför måste jag bekräfta att jag förstår? Varför skulle jag inte förstå?

    Är jag på något sätt skyldig att svara på alla frågor du ställer till mig?
  • Anonym (Vems)
    Anonym (pf) skrev 2020-12-03 22:30:12 följande:

    Om din kille säger att han inte är redo för barn när du är 35 och känner tidspress är ju egoism från hans sida


    Jag är inte heller redo för att skaffa barn med min partner
  • Anonym (Vems)
    Anonym (Ja) skrev 2020-12-03 22:33:10 följande:

    Nej du är inte skyldig att svara. Men däremot får du tyvärr ta upprepningarna när du inte bekräftar att du förstår och dessutom uttrycker dig på ett sådant sätt att det verkar som att du faktiskt heller inte gör det


    Det är för att du heller inte förstår, du har kokat ihop ngn egen historia. Tröttsamt
  • Anonym (Vems)
    Anonym (Ja) skrev 2020-12-03 22:34:24 följande:

    Ja ts resonemang är märkligt. Hon kan vänta på honom som inte är redo men inte hinna hitta någon ny. Tydligen bättre att fortsätta tillsammans med en idioti som man ändå inye kommer få sin kärnfamilj med


    Nej det är inte märkligt, jag är inte heller redo för att skaffa barn med min partner.
  • Anonym (Vems)
    molly50 skrev 2020-12-04 08:43:42 följande:

    Du skriver att din man skulle lämna dig om du slutar med p-piller eller slutar ha sex med honom..

    Men du verkar inte vilja ta till dig att samma sak riskerar att hända när du inte kan ha sex på minst 2 månader efter en förlossning.


    Har jag skrivit att han kommer lämna mig om jag inte kan ha sex efter en förlossning? Så varför pratar vi ens om det här? Hitta inte på egen fakta som inte framkommer i tråden
  • Anonym (Vems)
    molly50 skrev 2020-12-04 09:06:59 följande:

    Nej,men du skriver att han skulle lämna dig om du slutade ha sex med honom.

    Så varför skulle han då inte göra det när du inte kan ha sex på ett långt tag efter en förlossning?

    Vad är skillnaden?

    Du verkar inte vilja svara på det.


    Jag är som sagt inte skyldig att svara på alla era frågor. Men en förlossning är en giltig anledning till att inte ha sex.
  • Anonym (Vems)
    molly50 skrev 2020-12-04 09:17:47 följande:

    Och vill du inte svara på frågor så får du också ta att det blir upprepningar och ifrågasättanden.


    Tråden handlar om skydd från början, det här är ett sidospår som jag inte ens behövde lufta med ngn utomstående.
  • Anonym (Vems)
    molly50 skrev 2020-12-04 09:16:20 följande:

    Ja,men om han är så sexfixerad som du beskriver honom så är det kanske inte en giltig anledning för honom.

    Har du tänkt på det?

    Graviditeten i sig kan ju också ge komplikationer som gör att man inte kan ha sex. Det är inte helt riskfritt.

    Så hur skulle det bli om du inte klarar at ha sex under hela graviditeten?


    Har du tänkt på att vi kanske pratat om det? Tråden handlar inte ens om det här, det här är ngt sidospår ni hittat på,
  • Anonym (Vems)
    Anonym (Ja) skrev 2020-12-04 09:39:26 följande:

    Och om ni pratat om detta så undrar jag varför du i sådana fall inte vågar ens lyfta frågan om att sluta med p-piller? Köra säkra perioder? Testa typ spiral annars? Detta är inte ett särskilt konstigt sidospår med tanke på att du framställer din man som en sexgalning som kommer lämna dig så fort han inte blir tillfredsställd på det sätt han önskar. Med andra ord sex utan kondom


    Han tog upp det när han visste att jag ville ha barn, hur han tänkte vi skulle lösa det då.

    Jag har inte sagt att det är ett konstigt sidospår, sa bara att jag inte behöver diskutera detta med utomstående då jag vet hur jag och min man ska hantera detta problem.
  • Anonym (Vems)
    molly50 skrev 2020-12-04 09:47:28 följande:

    Men om du vet det,varför startade du då denna tråd?


    Ang frågan om förlossning ja. Men inte om skydd och jag ville veta hur andra tänker och tycker i frågan, är det så fel att få starta en tråd då?
  • Anonym (Vems)
    Anonym (Ja) skrev 2020-12-04 10:20:08 följande:

    Alla andra tänker att du dka prata med mannen om att sluta med p-piller och att ni får lösa skydd tillsammans. Mao komma fram till en lösning som

    Inte innebär p-piller. Du vill inte lyssna på detta utan säger att han vägrar kondom och annars kommer lämna dig, vad är syftet med en tråd där du ändå inte tar till dig av vad folk säger utan uppenbarligen tänker välja att tro att din man kommer lämna dig om du slutar med dina piller? Utan att ens ha diskuterat andra lösningar med honom?

    Startade du tråden för att få höra att alla män är sådana, att det är synd om dig och att du bara får stå ut? Med tanke på din obefintliga förmåga att ta till dig av var folk säger åt dig så är det min enda slutsats


    Ok
Svar på tråden Vems ansvar är det att skydda sig?