• Anonym (Less bonusmamma)

    Trött på att bli utesluten

    Är bonusmamma till en flicka på 16 år.

    Pappan och jag hade henne vara na helg tills hon var 6 år då mamman gjorde en anmälan för misstänkt våld i hemmet. Efter det har vi bara träffat henne sporadiskt. Pappan har en mycket infekterad relation med biomamman och hon har tom fått honom dömd för hot och trackasserier för många år sedan trots att jag anser att hon var lika skyldig.

    Kontakten mellan dessa 2 har efter det varit obefintlig utan det är jag som varit drivande att träffa flickan. Har senare år misstänkt att flickan inte har det bra hemma då hon klagar enormt mycket på sin mamma och hur det är hemma. Har även frågat henne mycket hur hon har det via facebook tills mamman fick nys om detta. Gjorde efter det en anmälan till soc då jag fick veta av flickan att de gick på familjebehandling och ville informera om mina misstankar. Detta lade de dock ner.

    Har även erbjudit flickan att bo här vilket tydligen störde hennes mamma så numera får jag inte ens kontakta henne via facebook.

    Som sagt konflikterna har varit många, men nu ringde jag soc och ville ha ett samarbete med mamman då flickan har en diagnos och jag vill veta hur jag skall bemöta henne. Soc sekreteraren skulle då fråga mamman men som min förvåning när mamman sa blankt nej till detta.

    Fattar inte hur hon tänker, detta gäller ju hennes barn.

  • Svar på tråden Trött på att bli utesluten
  • Anonym (b)
    Anonym (Less bonusmamma) skrev 2020-12-15 19:52:53 följande:
    Han är glad när dottern väl hälsar på, men han orkar inte med mamman som är vidrig
    din attityd till flickans mamma ?
  • Anonym (b)
    Anonym (Less bonusmamma) skrev 2020-12-15 19:53:38 följande:
    De gör ju inte det dessvärre, att de setts sista åren beror på mig.
    Ja men i så fall så får det väl vara så
  • Anonym (b)

    Din man är dömd för att ha begått brott  mot mamman. Hot och trakasserier
    Du har anmält henne till sociala myndigheter

    Jag kan förstå varför hon inte är så jättepigg på att ha kontakt med er.

  • Anonym (b)
    Anonym (Less bonusmamma) skrev 2020-12-15 14:58:56 följande:

    Är bonusmamma till en flicka på 16 år.

    Pappan och jag hade henne vara na helg tills hon var 6 år då mamman gjorde en anmälan för misstänkt våld i hemmet. Efter det har vi bara träffat henne sporadiskt. Pappan har en mycket infekterad relation med biomamman och hon har tom fått honom dömd för hot och trackasserier för många år sedan trots att jag anser att hon var lika skyldig.

    Kontakten mellan dessa 2 har efter det varit obefintlig utan det är jag som varit drivande att träffa flickan. Har senare år misstänkt att flickan inte har det bra hemma då hon klagar enormt mycket på sin mamma och hur det är hemma. Har även frågat henne mycket hur hon har det via facebook tills mamman fick nys om detta. Gjorde efter det en anmälan till soc då jag fick veta av flickan att de gick på familjebehandling och ville informera om mina misstankar. Detta lade de dock ner.

    Har även erbjudit flickan att bo här vilket tydligen störde hennes mamma så numera får jag inte ens kontakta henne via facebook.

    Som sagt konflikterna har varit många, men nu ringde jag soc och ville ha ett samarbete med mamman då flickan har en diagnos och jag vill veta hur jag skall bemöta henne. Soc sekreteraren skulle då fråga mamman men som min förvåning när mamman sa blankt nej till detta.

    Fattar inte hur hon tänker, detta gäller ju hennes barn.


    Lämna tillbaka problemet till pappan
  • Anonym (Hurver)

    Det här är ju egentligen en sak mellan vårdnadshavarna, men då flickan nu är 16 år så får hon själv faktiskt ha ett ord med i laget om det inte finns väldigt goda skäl att gå över hennes huvud. (Det finns ju inget i tråden som hävdar våld eller förtryck av flickan)


    Kan tänka mig att flickan tycker det är jobbigt att hamna i centrum för bråk igen, svårt läge men är det inget akut så bör man nog ta ett steg tillbaks men göra det tydligt att dörren står öppen, telefonen svarar man på när som helst utan problem, etc, ingen kontakt flickan vill ta är fel.  

  • Anonym (Less bonusmamma)
    Anonym (b) skrev 2020-12-15 22:34:18 följande:

    Din man är dömd för att ha begått brott  mot mamman. Hot och trakasserier

    Du har anmält henne till sociala myndigheter

    Jag kan förstå varför hon inte är så jättepigg på att ha kontakt med er.


    Det är faktiskt inte så farligt som det låter. Han har aldrig krökt ett hår på mamman.
  • Anonym (Less bonusmamma)
    Anonym (b) skrev 2020-12-15 22:23:46 följande:

    Jag funderar också ppå varför pappan inte bryr sig


    Pga mammans betende samt barnets diagnoser. Men det är ju det jag vill samarbeta omkring nu men mamman tackade nej när soc förmedlade frågan. Tycker inte alls hon tänker på sitt barn
  • Ester69
    Anonym (Less bonusmamma) skrev 2020-12-16 00:41:52 följande:

    Pga mammans betende samt barnets diagnoser. Men det är ju det jag vill samarbeta omkring nu men mamman tackade nej när soc förmedlade frågan. Tycker inte alls hon tänker på sitt barn


    Fast att morsan beter sig som ett praktarsel ska ju inte gå ut över barnet. Har själv haft en biomamma till sambos barn som verkligen var/ är lite sådär men det är inte barnets fel.
  • Anonym (Less bonusmamma)
    Ester69 skrev 2020-12-16 00:59:24 följande:

    Fast att morsan beter sig som ett praktarsel ska ju inte gå ut över barnet. Har själv haft en biomamma till sambos barn som verkligen var/ är lite sådär men det är inte barnets fel.


    Nej jag vet, men jag får inte kontakta barnet via Messenger för soc, jag får ingen information gällande diagnoser osv.

    Det börjar bli väldigt tungjobbat
  • Ester69
    Anonym (Less bonusmamma) skrev 2020-12-16 01:03:01 följande:

    Nej jag vet, men jag får inte kontakta barnet via Messenger för soc, jag får ingen information gällande diagnoser osv.

    Det börjar bli väldigt tungjobbat


    Vill inte pappa så ge upp. Förklara för barnet att du finns om hon vill prata men jag tror inte du kan göra mer.
Svar på tråden Trött på att bli utesluten