• ITrust

    Hade du kunnat dejta en person som har vänner av motsatt kön?

    Skulle du kunna dejta en person som har nära vänner av motsatt kön? Alltså inte någon som man bara säger hej till om man passerar varandra på stan utan någon som man umgås med och har kontakt med eller skulle du skippa personen enbart på grund av vännerna?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hade du kunnat dejta en person som har vänner av motsatt kön?
  • Anonym (Milky)

    Herregud, vad har folk för kontrollbehov? Om ni träffar världens bästa person och hen har en nära vän av motsatt kön, säger ni tack och hej då? 

  • Anonym (L)
    Anonym (Milky) skrev 2021-01-12 15:59:37 följande:

    Herregud, vad har folk för kontrollbehov? Om ni träffar världens bästa person och hen har en nära vän av motsatt kön, säger ni tack och hej då? 


    Jag skulle inte dejta en kille som har en nära tjejkompis. Det blir oftast problem, vilket jag har sett i många fall. Det tenderar att vara mycket vanligt att antingen killen eller tjejen (ibland båda två) har känslor för varandra eller attraheras av varandra. Jag varken vill eller orkar ge mig in i det träsket av svammel och problem och som sagt, detta har jag sett i många fall.
  • Fjäril kär

    Det har jag aldrig haft problem med och det har heller aldrig varit ett problem i mina förhållanden.

  • Sockerplanta

    Jag har många manliga vänner som jag kan umgås med i grupp eller enskilt. Där finns det inget sexuellt utan vi är enbart vänner, precis som med mina kvinnliga vänner. Vi är som bröder och systrar. Mannen har även han vänner av motsatt kön som han umgås ensam med. Med åren ihop har vi lärt känna varandras vänner. Jag ser inget problem med det alls.


    Är man så pass svartsjuk att man ser det som ett problem är det nog mer en själv man behöver jobba på. Det är ju inte så att man ser alla av motsatt kön som någon att inleda en kärleksrelation med. 

  • Aniiee

    Ja. Och av samma kön, och av andra kön också. Skulle bli svårt för mig annars....


    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Anonym (Dubbelmoral javisst:))

    Har killkompisar själv, men skulle ändå ha problem med det. Acceptera det skulle jag men jag känner mig själv tillräckligt bra för att veta att jag inte hade gillat det. Svartsjuka osv.

  • Themis

    "Ibland måste man göra saker man inte vågar, annars är man ingen människa utan bara en liten lort."

    Att låta sin partner ha vänner, även om de råkar vara av motsatt kön, anser jag är en av de sakerna.

    Är man så osäker på sin partner att det inte funkar så varför vara ihop med personen?


    Var inte en rövhatt bara så ordnar det sig nog.
  • Anonym (Krav)

    Självklart! För mig skulle det vara ett krav nästan. Det skulle få mig att känna respekt och att han var en mångfaldig och djup person. Jag skulle själv aldrig ge upp mina manliga vänner för en kille. Jag behöver människor av olika kön att interagera med inte sitta ihop med en partner.

  • Anonym (Milky)
    Anonym (L) skrev 2021-01-12 16:03:08 följande:

    Jag skulle inte dejta en kille som har en nära tjejkompis. Det blir oftast problem, vilket jag har sett i många fall. Det tenderar att vara mycket vanligt att antingen killen eller tjejen (ibland båda två) har känslor för varandra eller attraheras av varandra. Jag varken vill eller orkar ge mig in i det träsket av svammel och problem och som sagt, detta har jag sett i många fall.


    Som tur är, eller hur man ska säga, så verkar det inte vara majoritet av personer som tycker som du :) Då utgår jag också från folk jag känner (både kvinnor och män, haha). Kär kan man bli i en kollega eller brevbäraren. Isf kan man inte låta sin partner ha ett liv knappt.
  • Themis
    Anonym (Milky) skrev 2021-01-12 17:26:33 följande:
    Som tur är, eller hur man ska säga, så verkar det inte vara majoritet av personer som tycker som du :) Då utgår jag också från folk jag känner (både kvinnor och män, haha). Kär kan man bli i en kollega eller brevbäraren. Isf kan man inte låta sin partner ha ett liv knappt.
    Exakt. Jag jobbar med 50 män och tre kvinnor, min man hade haft att göra om han skulle punktbevaka vad alla de säger eller mailar till mig.
    Var inte en rövhatt bara så ordnar det sig nog.
  • Anonym (L)
    Anonym (Milky) skrev 2021-01-12 17:26:33 följande:

    Som tur är, eller hur man ska säga, så verkar det inte vara majoritet av personer som tycker som du :) Då utgår jag också från folk jag känner (både kvinnor och män, haha). Kär kan man bli i en kollega eller brevbäraren. Isf kan man inte låta sin partner ha ett liv knappt.


    Vet många som tycker som mig. ;)

    Japp, men förmodligen spenderar man inte lika mycket tid med sin brevbärare som man gör med en eventuell vän av motsatt kön, haha. Kollegorna kan man inte styra över men självklart skulle jag inte acceptera om jag såg att det började gå överstyr där.

    Det bästa för min del är att direkt sålla bort killar som har tjejkompisar.
  • Anonym (Xylofon)

    Om jag har problem med att en partner har vänner av motsatt kön så är det MITT problem - inte min partners.

    Frågor på det?

  • Anonym (Dubbelmoral javisst:))

    Om ens dejt har en enda tjejkompis som är väldigt nära både dejten och dejtens övriga, manliga, vänner och tjejkompisen saknar egna tjejkompisar, så vet jag av erfarenhet att nu kommer det bli drama.

    "Såna" tjejer skall man akta sig för, både som man och som kvinna. Du har blivit varnad! :) 

  • Lainie Kennedy

    Jag hade inte kunnat dejta någon som INTE hade några vänner av motsatt kön. Vad är det för en person som inte har vänner eller väljer vänner efter kön?

  • Anonym (---)

    Röstade ja. Har själv alltid haft mest manliga vänner, så det skulle kännas konstigt att bestämma att min partner inte får ha kompisar av motsatt kön. Jag är väl lite av tanken att har man tendenser att vara otrogen så är man det ändå.

    I de flesta fall har jag för övrigt kommit bra överens med mina kompisars flickvänner. Den enda det inte fungerat bra med är väl en, vars pojkvän haft ett "typ förhållande" med tidigare, så den situationen var ju lite speciell. Dock accepterade jag deras relation och gjorde ingenting för att förstöra den, men ja. Som jag ser såg hade han valt henne och därmed tydligt tagit ställning för att han och jag bara var vänner. Tydligen såg hon det inte så.

  • Physalis

    Inga problem i sig.

    Däremot har man ju hört om situationer som jag inte hade gillat men då handlar det snarare om hur de umgås eller vad ens partner är ok med för beteenden av sin vän.


    Korrekturläser som en kratta
  • Anonym (Sanna)

    Jag ser att det finns människor som på riktigt inte vill att deras partner ska ha vänner av motsatt kön! Otroligt! Jag är gift med en man som är bästa kompis med sitt ex och har inga som helst problem med det! Hon är en mycket god vän till mig numera också, men visst träffas de utan mig också. Jag är glad över att de är vänner fortfarande!

Svar på tråden Hade du kunnat dejta en person som har vänner av motsatt kön?