Inlägg från: Anonym (Rädd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rädd)

    Trakasserier

    Jag blir aldrig av med mitt ex. Han kommer tillbaka med jämna mellanrum o stalkar mig o hotar mig.

    Polisen kan inte göra nånting.

    Jag blir så fruktansvärt ledsen o frustrerad.

    Varför ska jag måsta stå ut med det här?????!!!

  • Svar på tråden Trakasserier
  • Anonym (Rädd)

    Ska jag måsta flytta alltså? Är det så det ser ut i samhället. Karlar får hota o trakassera o kvinnor får fly?

    Sjukt

    Men nej jag kan inte flytta

  • Anonym (Rädd)
    Anonym (S) skrev 2021-10-09 22:26:38 följande:

    Har du blockat honom i sociala media och på telefonen? Hur hotar han dig, kan du spela in honom eller få det i textmeddelande? Det är isf bevis att ta till polisen.


    Polisen gör inget eftersom han har inte har utfört våld på mig. Tro mig jag har försökt anmäla men de finns inget att gå på enligt dem.

    Om jag blockar honom så kommer han komma hit ju så de vågar jag inte.
  • Anonym (Rädd)
    Anonym (---) skrev 2021-10-10 08:21:23 följande:

    Som du själv skriver så finns det inget att gå på. Vad är alternativet? Spärra in en oskyldig?

    Vill du bli av med honom så är det också ditt ansvar att göra vad du kan som att ta bort alla sociala medier, byta nummer och/eller flytta så slutar han med största sannolikhet trakassera.


    Jag har tagit bort honom för flera år sedan. Men han stalkar mig fysiskt. Sprider lögner om mig till andra, skickar bilder på mig till andra.
  • Anonym (Rädd)
    Anonym (---) skrev 2021-10-10 08:21:23 följande:

    Som du själv skriver så finns det inget att gå på. Vad är alternativet? Spärra in en oskyldig?

    Vill du bli av med honom så är det också ditt ansvar att göra vad du kan som att ta bort alla sociala medier, byta nummer och/eller flytta så slutar han med största sannolikhet trakassera.


    Å vadå oskyldig?
  • Anonym (Rädd)
    Anonym (H) skrev 2021-10-10 15:19:48 följande:

    Nej, du måste såklart inte flytta, det var ett förslag. Man får väga fördelarna mot nackdelarna. Jag blev trakasserad av mitt ex och valde tillsist att flytta (utomlands till och med). Självklart hade det varit toppen om det funnits en lösning, men det fanns inte och då valde jag att leva i frihet. Ville inte leva med oron att han än en gång skulle stå där utanför när jag kom hem från jobbet.


    Jag kan tyvärr inte flytta ifrån mina barn som oxå har sin pappa här. Så därför är flytta inte ett alternativ. Annars hade jag lätt gjort det.
  • Anonym (Rädd)
    Anonym (H) skrev 2021-10-10 15:30:06 följande:

    För övrigt blir ju sjukt trött på attityden i ditt svar "Karlar får hota o trakassera o kvinnor får fly?

    Sjukt". Skrev jag det eller? Samhället är inte perfekt. Långt långt därifrån. Det bor kvinnor på kvinnojourer medan männen som slagit dem sönder och samman är ute och springer fritt. Tro mig, jag är jävligt medveten om hur den delen av samhället ser ut. Men vad ska man göra? Man måste själv lösa problemet. Du måste agera enligt hur samhället ser ut idag. Sedan är det förstås toppen att arbeta för att det på lång sikt ska bli bättre i samhället, men just nu ser det inte ut så och jag tog för givet att du måste lösa situationen nu. Men ska inte svara mer.


    Jag har försökt lösa problemet men han ger sig inte. Antar att det är bara att vänta på fysiskt våld så kan jag iaf anmäla honom efter de
  • Anonym (Rädd)
    Anonym (---) skrev 2021-10-10 17:05:59 följande:

    Men vad tror du skulle kunna hända? Är han våldsam? Hur vet du att han stalkar dig fysiskt?


    Ja han stalkar mig fysiskt. Jag har sett de. Han har även sagt det själv att han gör de för att kolla vad jag håller på med.

    Han kan vara våldsam. Skulle inte säga säkert nej påsen frågan iaf
  • Anonym (Rädd)
    fornminne skrev 2021-10-10 17:17:55 följande:

    Hot är självklart också olagligt, men då måste det vara uttryckliga hot, och du måste samla och spara bevis.


    Han är noga med att skriva svävande hot. Typ skyll dig själv nu du får väl se vad som händer. Eller liknande sånt
  • Anonym (Rädd)
    Anonym (J) skrev 2021-10-10 20:21:13 följande:

    Uppenbart hot.

    Angående att han sprider rykten om det kanske det kan gå under kränkning. Förtal om det orsakar ekonomisk skada.

    Hur länge har det här pågått?


    Det har pågått i ca 2 år nu
Svar på tråden Trakasserier