Inlägg från: Drottningen1970 |Visa alla inlägg
  • Drottningen1970
    Anonym (I) skrev 2022-01-22 16:14:54 följande:
    Man måste ha en adress samt vara inskriven på AF för att få försörjningsstöd 
     Nja. Är man så illa däran i missbruk och hemlöshet att man bor på härbärge så ställs det heller inte krav på att man ska stå till arbetsmarknadens förfogande. Och nej man behöver inte ha adress. Socialtjänsten kryllar av hemlösa klienter.

    Det som brukar krävas i det läget är att man håller kontakt med sin missbrukshandläggare och har nån slags planering omkring rehabiliterin.
  • Drottningen1970
    Anonym (Anonym) skrev 2022-01-22 16:19:56 följande:

    Man ska vara skriven på en adress och inskriven på AF för att få försörjningsstöd 


     Det stämmer som sagt inte.
  • Drottningen1970
    Anonym (Anonym) skrev 2022-01-22 16:49:44 följande:
    Det är en till som har skrivit. Inte bara jag. Läs och va konsekvent mot alla 
     Tyckte du att jag gav er olika svar?
  • Drottningen1970
    Anonym (I) skrev 2022-01-22 16:54:39 följande:

    När jag precis flyttat hemifrån, mådde skit. Med depression , svår ångest samt autism. Så fick jag inte försörjningsstöd .. Pga jag ej var inskriven hos AF. Klarade ej att gå dit pga mitt mående.


    Så är väldigt ojämna regler isåfall


     I ditt läge så skulle du ha behövt ett läkarintyg. Då hade du fått försörjningsstöd under förutsättning att alla andra krav var uppfyllda då såklart. Reglerna är väldigt lika oavsett var. Eller bör vara i alla fall.
  • Drottningen1970
    Anonym (I) skrev 2022-01-22 18:53:04 följande:
    Har autism och de hade papper på det. Så borde ha räckt

    Fick från försäkringskassan sen men fick lida länge innan jag hittade dit
    Självklart räcker det inte med en autismdiagnos för att påvisa att man inte kan stå till arbetsmarknadens förfogande. Autism innebär ju inte med automatik att man inte kan arbeta eller behöver vara sjukskriven.
Svar på tråden Narkoman på härbärget