• Andreas2020

    Mindre konflikt

    Hejhej,
    Undrar hur ni löser en sådan situation. Vi har ett barn på 2,5 år som går på förskola. Imorgon behöver jag arbeta lång dag från 7-18. Och har inte möjlighet att hämta lämna. Min fru har fått feber och är lite sjuk. Jag föreslår att vår dotter är hemma hos henne, vilket hon inte verkar pepp på. Jag har ingen möjlighet att korta dagen, är ett långt möte hela tiden på annan ort. Vi har inga möjligheter till barnvakt eller att någon annan hämtar.

    Vänligen 

  • Svar på tråden Mindre konflikt
  • Lönnsirap

    Vari ligger konflikten? Vad tycker din fru?
    Jag hör ju bara hur du tänker att en småfebrig mamma ska ta hand om en frisk 2,5 åring en heldag.

  • Andreas2020

    Konflikten ligger väl då i att hon inte tycker det. Och tycker att jag på något sätt ska ställa in mitt jobb för att hon är sjuk  

  • Mortiscia80

    Jag förstår inte problemet? Ni meddelar fsk att barnet behöver gå längre dag imorgon, du hämtar och lämnar.

  • Mortiscia80
    Mortiscia80 skrev 2022-04-11 18:29:06 följande:

    Jag förstår inte problemet? Ni meddelar fsk att barnet behöver gå längre dag imorgon, du hämtar och lämnar.


    Ok, jag läste om och ser att du inte kan hämta/lämna, varför inte? Om du inte kan så kan du inte, om din fru är pigg nog att hämta/lämna måste ni kanske göra så. Frågan är mer vad som är fysiskt möjligt eller inte, och hur sjuk frun är.
  • Entjejskonto

    Men man tar väl hand om varandra i en relation? Vad går först, hälsa eller jobb? Jobbet får väl inte ens neka att du vabbar för henne? Du tar ut 1 h vab på morgonen för lämningen och en på kvällen för hämtning. Kommer du hämta och lämna nästa gång du ligger sjuk i feber? 

  • Andreas2020

    Ja, jag hade varit hemma och har på så sätt varit hemma flera gånger.

    Alltså, jag leder mötet, behöver åka 6.30 hemifrån, tåg hem från annan ort runt 17.00. Svårt att hämta typ 19.00 på förskolan. Går inte att korta för alla aktörer. Då får man ställa in.

  • Magical

    Allt hänger på hur sjuk mamman är. Hon har feber just nu, kanske inte i morgon bitti? 

    Om hon har det imorgon bitti och verkligen inte klarar av att leverera barnet till förskolan, eller ha det hemma - ja då måste du avstyra mötet. Inget jobb är så viktigt att man ska köra över sin partner.
    Du skriver det finns ingen som kan hjälpa till - har ni ens försökt hitta någon? En granne?  Alla barnfamiljer bör ha någon som med lite snabbt varsel kan hjälpa till ibland. 

Svar på tråden Mindre konflikt