Inlägg från: Sockerbulle1 |Visa alla inlägg
  • Sockerbulle1

    BIM Maj 2022

    Håller tummarna för dig imorgon!

    jag har BIM på onsdag men har också tänkt att ta ett test imorgon faktiskt. Hade lite liten blodstrimma i fredags och känt att något varit annorlunda i kroppen sedan dess. Svårt att sätta ord på vad. Inte alls de vanliga symtom jag brukar inbilla mig, utan mer att jag håller på att bli sjuk. som feberkänsla i kroppen. Kan det vara ett symtom? Skrattande

  • Sockerbulle1
    Fyrklöverns skrev 2022-05-22 17:46:14 följande:

    Det blev ett riktigt plus idag! Chockad och orolig med tanke på missfallet. Började gråta och hade svårt att vara glad först. Men nu har chocken lagt sig något och vi försöker tänka positivt. Allting händer av en anledning och jag kan inte påverka utfallet ändå. Hoppas det blir en liten bebis denna gången :)


     


    Åh vad roligt! Stort grattis!?!
  • Sockerbulle1

    För mig blev det totalt blankt imorse :( 

    BIM-2 nu, kanske för tidigt. Eller så är symtom bara inbillning.  Ska vänta till BIM och endast ta test om mens inte kommit och tempen fortsätter vara hög?

  • Sockerbulle1
    Cykelhjul skrev 2022-05-24 09:29:15 följande:

    Åh vänta till BIM och ta nytt test <3


    Enligt en app så hade jag BIM 23/5, enligt en annan så har jag BIM 27/5. Så min mens är beräknad i dagarna också. Jag fick också ett negativt test för några dagar sedan, men hoppas man bara testade för tidigt. 


    Jag har också en del symptom, så hjärtat hoppas ju. Men rent logiskt så vet jag det förmodligen är Proveran eller kommande mens :( 


    Håller tummarna dock vi får ett plus i dagarna! 


    Åh håller verkligen tummarna för oss båda två nu. 


    Har fortsatt hög temp, men varken känsla att mensen är på väg eller att det kommer bli plus. Är tempen hög imorgon med blir det ett test. Tyvärr rätt inställd på att mensen kanske är lite sen bara. När ska det bli vår tur? 


    Provera känner jag inte till. Är det något tillskott?

  • Sockerbulle1
    Cykelhjul skrev 2022-05-24 13:18:37 följande:

    Jag har aldrig tempat, men får man förhöjd temp vid mens/grav? Jag har heller inte någon känsla utan det känns lite som ett vakuum just nu. Vågar inte riktigt tro och bli besviken.


    Provera är tabletter med syntetisk progesteron i sig som ska hjälpa vid mellanblödningar. Och dom har ju biverkningar som påminner om graviditetssymptom haha så jag ska försöka stå ut och inte testa allt för tidigt  


    Ja den är förhöjd efter ÄL och håller sig hög fram till mensen då den alltid sjunker någon dag före. Men om man är gravid så förstår jag det som att den fortsätter vara hög. 


    Får se om jag vågar ta ett till test. Blir alltid så besviken vid negativt? När kommer du våga testa om du inte är helt säker på när BIM är?

  • Sockerbulle1
    Cykelhjul skrev 2022-05-24 18:04:03 följande:

    Sockerbulle1

    Åh det visste jag inte! Kanske tur jag inte visste det för annars hade jag suttit med tempen hela tiden medan jag väntar på mensen haha.
    Jag tror jag kommer vänta till fredag, annars kommer jag bli alldeles för nedstämd innan jobbet. Ena appen säger BIM på fredag och då bör väl rfsu vanliga stickor kanske visa om det skulle vara något.

    När tänkte du testa? :)

    Fagelfri 

    Jag började den här månaden också :D jag fick dom förra månaden men vågade inte börja kuren då, jag läste att dom kan stoppa ÄL om man tar dom innan ÄL har skett. Så den här månaden började jag inte på dag 14 som läkaren sa till mig för jag hade inte känt av någon ÄL då. Jag har  bara ätit tabletterna i 6 dagar , tog sista igår och ska släppa fram mensen nu. Jag är helt ärligt skiträdd för att tabletterna ska stjälpa mer än hjälpa. Men jag har inte haft mellanblödningar på samma sätt denna månad, superskönt som sagt!

    Åh samma här! Jag är så nedstämd, har konstant en gråtklump i halsen som vill explodera. Tex vill jag börja gråta nu för att du känner likadant och jag inte är ensam haha
    Mår du också illa av tabletterna och halsbränna?


    Fågelfri: jag har också varit väldigt varm senaste 6 dagarna, nästan känt mig febrig även i kroppen och huvudet. Tung liksom, men troligtvis ingenting trots det. 


    cykelhjul: Har BIM imorgon och ska även på aw, så kommer ta ett test på morgonen om inte tant röd dyker upp före. Vet inte riktigt vad jag känner kring det nu. 


    En kanske dum fråga, hur vet man att det är mellanblödning och inte nidblödning? Får man proverà utskrivet av läkare?

  • Sockerbulle1

    Idag är det BIM. Testet var totalt blankt :( inte en enda skugga ens. Dock hade tempen ökat ytterligare, vilket känns konstigt? Borde sjunka och inte öka idag. 


    Känner varken symtom för att mensen är på väg eller att jag är gravid idag. Känns hopplöst och är så besviken idag :(

  • Sockerbulle1

    Vad tråkigt för oss att det inte verkar tagit sig för någon denna gång. Känner dock att det inte är helt kört förrän mensen kommer, tråkigt att behöva vänta på den när man vet att den kommer dyka upp :( vill ju börja om på nytt. 

    Förstår inte vad vi gör för fel, eller vad vi kan göra annorlunda  till nästa gång för att lyckas heller :(

  • Sockerbulle1
    anviva skrev 2022-05-25 17:52:05 följande:

    Tråkigt för er det inte tagit sig den här månaden <3 

    Jag har en fråga och hoppas några fortfarande är kvar i tråden. Jag har bim på tisdag (31/5) och kan inte hålla mig från att ta ett tidigt test. Men jag blir inte riktigt klok på när det är 6 dagar före beräknad mens, som bl a rfsus tidiga test har. Är det imorgon eller på fredag? Någon som vill help a girl out? 


    Blir inte heller riktigt klok på det där. Tänker att det borde vara 6 dagar till BIM för dig idag. Om det står till beräknad mens och inte missad mens. 
  • Sockerbulle1
    anviva skrev 2022-05-25 20:20:41 följande:
    Aha, du tänker så! Så skulle det i och för sig också kunna vara. Rfsu har en tabell med två varianter: Räknar man "antal dagar före utebliven mens" så kan man testa 6 dagar innan. Räknar man "antal dagar före förväntad menstruation" så är det från dag fem...
    Men om man tänker "antal dagar före utebliven mens", ska man börja räkna med den 31/5 när min mens är beräknad, eller egentligen 1/6? Blir alldeles snurrig.

    Men om det är som du säger så kan jag lika gärna ta ett test med gott samvete hehe. Så får det bli!  
    Jag har inte superbra koll på det tyvärr. Men skulle tro att du kan ta ett test imorgon. Jag har BIM idag och fortfarande ingen mens.. Har huvudvärk, ont i ryggen och mår illa. Tror jag håller på att bli sjuk :( 
  • Sockerbulle1
    anviva skrev 2022-05-25 21:27:11 följande:
    Åh, stackare. Vad jobbigt för dig <3 Hoppas du mår bättre snart och att du antingen får det där plusset eller att mensen behagar komma om den nu ändå ska det. Kram! Och tack för att du svarade :)
    Håller tummarna för dig imorgon om du testar <3

    jag stannat kvar så länge jag inte får mens. 
  • Sockerbulle1

    Idag kom mensen? så jag hoppar över till den andra gruppen. Lycka till för er! Är strecket i färg eller bara skugga? Jag tror att ett streck alltid är ett streck även om tiden hinner gå ut. Så behöver inte vara spök. Ta ett nytt imorgon igen, kan vara så att det är tidigt bara. Håller tummarna! <3

Svar på tråden BIM Maj 2022