Inlägg från: Anonym (Eva) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Eva)

    Porr

    Han går på lågvarv och saknar jobb/inkomst

    Supervanligt att män - och även många kvinnor - kollar porr.

    Vad är ditt egentliga problem? Konkretisera!

  • Anonym (Eva)
    Anonym (man) skrev 2022-04-21 10:55:50 följande:
    Tja, bara en sån sak som att hon kommer hem och får ställa sig och laga mat efter att ha jobbat hela dagen och därefter rodda med barnen trotts att han är hemma hela dagen skulle jag se som ett problem? Vad gör han hela dagarna? Varför lagar inte han mat och roddar med ungarna?

    Hans ständiga trötthet är väl även det ett problem? Hur kan man bli så trött av att inte göra någonting? Om han är slutkörd av allt runkande så är det nog dags att dra ner på det. I annat fall är det nog dags för ett läkarbesök för att se om han är anemisk eller nåt. 
    Om du läser noga så ser du att maken är en del av hanteringen av barnen.

    Om TS nu är medveten om att porr är en del av bilden, så tycks det onödigt att hon går igenom hans mobil.

    Tror du att TS vill att någon kontrollerar hennes telefon?
    Vill du att någon kontrollerar din? Tror inte det.

    Bättre då att lyfta blicken och resonera i större cirklar, kanske ta extern hjälp i att finna vägar framåt, om de nu saknar egen energi att driva sådana samtal mot lösning och balans.
  • Anonym (Eva)
    Anonym (man) skrev 2022-04-21 11:31:00 följande:
    Att han lämnar och hämtar ungarna på dagis 3 ggr i veckan menar du?
    Är det något att bli så totalt utmattad över? Och på vilket sätt skulle det vara mer tröttsamt än att jobba och pendla 9 timmar?

    Om jag var så totalt utmattad och oförmögen att själv söka hjälp för det så skulle det absolut vara bra om någon annan tar tag i det så jag får den vård jag tydligen behöver

    Vilka "större cirklar" är det du syftar på? 
    TS ser ut att framställa porren som huvudproblemet.
    Min bild är att porren i detta fallet är del av problemet, men att huvudproblemet är bristen på arbete och ev andra sammanhang som fyller på med energi, t ex sport/motion.

    Hur ser din mirakel-lösning på deras situation ut?
  • Anonym (Eva)
    Anonym (man) skrev 2022-04-21 11:50:19 följande:
    Nja, TS skriver ju att hon är ok med att man kollar på porr, jag tycker snarare som att det låter som att det är konsekvenserna av porrtittande som är problemet.
    Anonym (Tröttmamma) skrev 2022-04-21 10:23:13 följande:
    Porr

    Jag ser inte detta jag ska skriva om som otrohet.


    Lösningen är väl ganska självklar... om porrtittandet tagit sig såna dimensioner att det påverkar övriga livet negativt så är det kanske dags att dra ner på det.



    Ok - ja lycka till
  • Anonym (Eva)
    Anonym (man) skrev 2022-04-21 12:02:21 följande:
    Och det betyder vadå?
    Tja, du får göra en alldeles egen fri tolkning
  • Anonym (Eva)
    Anonym (man) skrev 2022-04-21 12:19:24 följande:
    Ja det var ju sakligt av dig  // Drömmer
    Tror kanske inte vi kommer så mycket längre i själva sakfrågan, så då skickar jag med ett 'lycka till' för färden framåt
  • Anonym (Eva)
    Anonym (Tröttmamma) skrev 2022-04-21 14:29:16 följande:

    Jag ligger med honom. Vi har sex en gång i veckan, ibland 2. Jag är öppen för mer men inte han. Jag känner inte att själva porren är problemet utan mer att ja, det känns viktigare än familjen? Han orkar runka och vara inne på livesex-chatt (tror inte han skriver utan kollar) och massa porrvideos men så fort jag kommer hem så går luften som ur honom och åååh, nu kan jag sova när han egentligen kunnat göra de när barnen är på förskola. Bara irriterad och trött. Tack för era svar.


    Förstår av det du beskriver att det finns massor av praktiska saker i er vardag ni behöver hitta fram till / tillbaka till som par, men tänk bara tänk om ni en vacker dag kan hämta ny inspiration till nya spännande saker att utforska ihop där ni hittar uppslag tillsammans i ett porrklipp?! Solig
  • Anonym (Eva)
    Anonym (Tröttmamma) skrev 2022-04-21 15:55:25 följande:

    Som jag skrev skulle jag gärna ligga oftare men om jag försöker hetta till det tex med en nakenbild när han inte är sugen så svarar han mums och sen inget mer. Däremot när han någon gång vill ligga och jag inte är lika sugen så blir han sur. Jag kan tycka att 1-2 gånger i veckan är lagom egentligen. Att jag onanerar eller kollar på porr själv kanske händer 1-2 gånger i månaden. Inte som han som kollar var och varannan dag. Men lägger inte all skuld på honom. 


    Ni gillar båda sex - det är en riktigt bra utgångspunkt för att kunna hitta vidare i ett sexliv tillsammans igen.

    Samtidigt måste det vara så högt i tak att ni också får ha sexuell egentid, det tror jag ni kan enas om.

    Jag fattar att det är frustrerande med den obalans du beskriver. Jag hoppas verkligen att ni hittar in i ett spår som får er på banan igen. Utmaningen är att få det att funka, inte att lämna varandra.
Svar på tråden Porr