Inlägg från: Anonym (hgdjmhgkjfhf) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hgdjmhgkjfhf)

    När en 1a på runt 30m2 kostar ca 3000kr i månaden - vad är haken?

    Tittar då och då på lägenheter. Ibland ser man 1or på 28-35m2 för runt 3000-3500 kr i månaden. 

    Då tycker man ju att det är jävligt billigt. Jag menar 30 kvadratmeter för runt 3000 kr. Och då har lägenheterna kök, badrum. 

    Vad är kruxet? 
    När de är så låga, betyder det alltid att större renoveringar är på gång? Som stambyte och annat? Renoveringar som både är störande och som sedan kommer bidra till hyreshöjning? 

  • Svar på tråden När en 1a på runt 30m2 kostar ca 3000kr i månaden - vad är haken?
  • Anonym (hgdjmhgkjfhf)
    Jemp skrev 2022-05-28 17:31:37 följande:

    Var i Sverige pratar vi om? 

    Min studentetta låg på drygt 3000 på tiomånadershyra utan hakar. När jag kollade senast låg de på liknande fortfarande. 


    Malmö/Stockholm
  • Anonym (hgdjmhgkjfhf)
    Jemp skrev 2022-05-28 17:31:37 följande:

    Var i Sverige pratar vi om? 

    Min studentetta låg på drygt 3000 på tiomånadershyra utan hakar. När jag kollade senast låg de på liknande fortfarande. 


    Inga studentbostäder utan förstahandslägenheter i vanliga hyreshus. 
  • Anonym (hgdjmhgkjfhf)
    Fossil skrev 2022-05-28 17:44:01 följande:

    Min totalrenoverade tvåa på 59 kvadrat kostar 6114 i månaden, kan väl jämföras med ts exempel om man tänker per kvadrat.

    Dock bor jag i ett äldre, mycket populärt, område där kötiden är runt 15 år för att ens ha i närheten av en chans.

    Jag känner mig jäkligt nöjd, havsutsikt har jag också!


    Grattis Skål

    Men då har du inga planerade stambyten eller så? Hur ser det ut på den fronten? 
  • Anonym (hgdjmhgkjfhf)
    Anonym (Mia) skrev 2022-05-28 17:40:01 följande:

    Alla mina hyresrätter har kostat så räknat på kvadratmeter. En stamrenoverades under tiden jag bodde där men hyran gick inte upp särskilt mycket. Men det är förstås bra att kolla upp när det gjordes senast innan man bestämmer sig.

    Haken är väl kötiden som krävs. 20-30 år behövs här i min mellanstora stad. 


    Vad bor du i för lägenhet, där det är 20-30 års väntetid i en mellanstor stad?

    Att kötiderna i dte här landet är EXTREMA visste man ju, men att det är så extremt? Obestämd
Svar på tråden När en 1a på runt 30m2 kostar ca 3000kr i månaden - vad är haken?