• Anonym (Kniiip!)

    Era erfarenheter av Perifit bäckenbottentränare, tack!

    Har någon här provat Perifits appstyrda bäckenbottentränare? 

    Jag funderar på att köpa en och undrar över era erfarenheter. Skulle ni rekommendera den? Varför eller varför inte?

    Något särskilt som ni är mer eller mindre nöjda med?

    Vad använder ni den för och märker ni resultat?

    Kanske har ni provat någon annan modell som rekommenderar?

    Det som lockar mig med just Perifit är spelen, alltså att man spelar spel på mobilen som man styr genom att göra knipövningar. Det känns som ett roligt sätt att verkligen komma igång med knipandet! ;)

    Tack på förhand om ni vill dela med er! 

  • Svar på tråden Era erfarenheter av Perifit bäckenbottentränare, tack!
  • Anonym (Kniiip!)

    Snälla ignorera över-/understrykning och kursivering i sista meningen... Suck, så det kan bli när man skriver inlägg här :/

  • New  Dawn

    Jag har använt den i några månader. Skulle verkligen rekommendera den. 
    Den gör definitivt bäckenbottenträningen rolig. Finns fler olika spel. En del har jag valt bort eftersom de bara är onödigt krångliga, men det finns flera roliga och bra spel som verkligen funkar. 
    I ett spel kniper man för att få en fågel att flyga över och under några typ av rör. Då kan man välja en verklig motståndare. När man kniper flyger fågeln upp, och när man slappnar av sjunker den. 
    I ett annat spel "är" man en späckhuggare eller en val. När man kniper öppnas gapet och när man slappnar av stängs munnen. Så ska man "äta" fisk och skaldjur, men det finns massor av bomber i vattnet som man ska undvika. Sedan finns det ett spel där man ska fånga diamanter och undvika stenar. Man kniper när stenarna kommer och slappnar av för diamanterna. Finns många andra spel. Nämner bara några.

    Effekten då.... Ja, jag har ju inte haft några större besvär, men har haft viss ansträngningsinkontinens. Tex om jag nyser upprepade gånger, eller om jag springer, men nu har jag börjat löpträna igen utan läckage. Jag kanske inte kan hoppa hopprep någon längre stund (har inte provat iofs) men det känns bättre. Har inte läckt en enda gång sedan jag började. Perifit har ett forum och jag har läst om kvinnor som inte blir hjälpta, men de har ofta haft svårare besvär. 
    Sexuellt har jag inte märkt något tydligt. Min man brukar dock vara med när jag spelar och ibland börjar vi ha sex i samband med det. Ibland blir han sugen av att se mig och ibland kan jag bli lite sugen. Han är gullig för han tycker att jag är duktig
    Jag kan tänka mig att det skulle kunna leda till orgasm om man känner sig laddad /kåt, men jag har inte använt den så/då. 

    En liten nackdel är att det inte riktigt går att lita på styrkemätningen. Man kalibrerar den varje gång och vissa dagar får jag höga värden och andra, mycket lägre. Jag tror inte att jag är så olika stark, men det spelar ingen roll, för man kan ändå spela med samma effekt. Man får bortse från siffrorna och tänka att det är bra träning. Om det blir för svårt gör jag en ny kalibrering. 
    Attt den är dyr är ju också en nackdel, men för mig är den värd pengarna. 


    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Yasmin Jax skrev 2022-06-16 06:42:10 följande:

    Låter  väldigt spännande. Blir man tightare? 


    Inte direkt, men kanske indirekt. Kanske kan man bli  starkare och mer benägen att knipa. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
Svar på tråden Era erfarenheter av Perifit bäckenbottentränare, tack!